TBL gestrand in Duitsland. Tot slot foto's van de operatie!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 apr 2009, 21:58

TBL 4 ever! Ik heb zaterdagavond al de nodige drankjes gehad en het zondag een klein beetje over gedaan, dus voorlopig geen drank meer. Evengoed Wim, heel veel sterkte met die kreeft van je. Hopelijk valt de schade mee. Ik duim voor je.
Groetjes!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 apr 2009, 21:58

Ik ga voor je duimen Wim!!
MINI..what else?! :))
Afbeelding
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

06 apr 2009, 22:17

De 11e dag terug...vooruit dan maar, ook goed :D Ik ga een kreeftenkaarsje branden morgen!!!!

@ kwiebje: ja schandaaaalig, megadruk, zelfs Miniverwendag vergeten afgelopen zaterdag :oops: en ik zou daar ook iets ophalen bij Ries, dubbel oeps :oops: :oops: kan ik 't ergens mee goedmaken? wel fijn dat ik gemist ben :-))
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

06 apr 2009, 22:19

Lob, TOI-TOI morgen!!!!! Ik zal aan jullie denken.
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 apr 2009, 22:38

Spannend hoor! Ben benieuwd wat de diagnose wordt, en of ie gereanimeerd kan worden ;)
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 apr 2009, 20:23

en Wim......is er al een nieuwe status van de patient?
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

07 apr 2009, 20:29

De eerste diagnose is gesteld: Krukaskering is er uit geknald. :(

Verder onderzoek door de motor uit elkaar te halen is afgeraden omdat de ontstane motorschade
toch wel zal leiden tot een ander motorblok. Al dit (extra) werk brengt alleen maar kosten met zich mee.

Nu is de vraag wat voor blok er dan in zou moeten komen, een blok via de dealer van MINI met
2 jaar garantie op motor en inbouw van MINI.
Of een blok van b.v. een schade-auto die aanzienlijk minder kost maar waarbij de garantie hooguit een
half jaar is.
Bij eventuele problemen kan het aardig touwtrekken worden wie er dan aansprakelijk is.
Maar je zou er ook nog jaren zonder problemen mee kunnen doen. :D

En natuurlijk zelf e.e.a regelen aan motor en inbouwen. Hoef je niet snel meer bij de dealer aan
te komen in de toekomst.

Komende dagen wil ik alle prijsopties en jullie adviezen op een rijtje zetten en dan een knoop doorhakken. :)

Wordt vervolgd.....
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

07 apr 2009, 20:33

Jeetje Wim,

TBL is dus behoorlijk in de lappemand. :cry:
Succes met het nemen van al die beslissingen.

We zien elkaar snel.

Annet
Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2009, 20:44

De oorzaak is nu bekend, gelukkig....nu kan gewerkt worden aan een spoedige oplossing!
Nieuw blok en inbouwen door de dealer zal z'n prijs wel hebben.

Een schade-blok hoeft helemaal niet minder te zijn en is , denk ik , behoorlijk goedkoper.
Véél succes met je beslissing, kan ik iets betekenen, Wim...je hebt mijn nummer!!

Tony
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2009, 20:45

Ik denk de beste optie een ruilblok inbouwen.
Misschien heeft jonker in huissen nog een nieuw blokje liggen!
Of http://www.rhenoy.nl/ heb ik pas de nieuwe veerpootbrug vandaan!
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2009, 21:14

bij www.nnp.be vindt je een R56 cooper blok voor 2000 euro
compleet nieuw

(weet alleen niet of dat past in jou mini)

je kan ook eens informeren bij www.bmw-onderdelen.be
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

07 apr 2009, 21:43

Aiiiii en vraag ik nou iets geks of heeft men ook enig idee waaróm die keerringen geknald zijn? (allebei trouwens of niet, zijn er toch twee meen ik mij te herinneren uit vroeger sleuteltijden, moet eerlijk bekennen dat ik al een hele poos niet meer nieuwsgierig onder een motorkap heb meegekeken) Maar het interesseert mij wel dus ik weet niet wie dat hier misschien (nee ongetwijfeld :D ) wél weet? Dat behoort toch een tijd mee te kunnen of wordt 160000 km kritiek qua slijtage? Begeven ze het om een andere reden dan slijtage, dan moet de oorzaak daarvan gevonden worden zou ik zeggen om te voorkomen dat dit olielekkagefeest met een nieuw motorblok zich herhaalt? Dat is mijn gedachtengang maar ik ben verre van een monteur.

Wat een vette PECH!!! :-( Gezien het wslijke prijsverschil zou ik denk ik voor de middenweg, oftewel 2ndhand met half jaar garantie gaan maar het is jouw keuze. Pfffff....succes met je overweging...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 apr 2009, 21:46

Aangezien je blok al 150.000 heeft gelopen zou ik ook voor een ruilblok gaan.
Hoewel de dealer vast kundig is zou ik iemand poberen te zoeken met een wat lagere uurprijs. Probleem is alleen vervoeren, dat kost ook weer geld.
Kijk ook eens in Duitsland naar een ruilblok. Als je wilt kan ik mijn monteur eens vragen maar dan moet de Mini nog wel naar Köln.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2009, 21:56

Blackbird schreef:Aiiiii en vraag ik nou iets geks of heeft men ook enig idee waaróm die keerringen geknald zijn? (allebei trouwens of niet, zijn er toch twee meen ik mij te herinneren uit vroeger sleuteltijden, moet eerlijk bekennen dat ik al een hele poos niet meer nieuwsgierig onder een motorkap heb meegekeken) Maar het interesseert mij wel dus ik weet niet wie dat hier misschien (nee ongetwijfeld :D ) wél weet? Dat behoort toch een tijd mee te kunnen of wordt 160000 km kritiek qua slijtage? Begeven ze het om een andere reden dan slijtage, dan moet de oorzaak daarvan gevonden worden zou ik zeggen om te voorkomen dat dit olielekkagefeest met een nieuw motorblok zich herhaalt? Dat is mijn gedachtengang maar ik ben verre van een monteur.

Wat een vette PECH!!! :-( Gezien het wslijke prijsverschil zou ik denk ik voor de middenweg, oftewel 2ndhand met half jaar garantie gaan maar het is jouw keuze. Pfffff....succes met je overweging...
Misschien heeft er teveel olie in het carter gezeten. (pas voor een onderhoudsbeurt geweest )
Maakt nu ook niet meer uit. Succes wim.
PS rhenoy doet ook montage met garantie!
martin1966
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 apr 2009, 22:49

Hoi Wim,

Wat een narigheid allemaal :cry: .
Zelf heb ik ook al een probleem met de Mini van mijn vrouw, de cvt automaat is kapot.
revisie van de bak is erg duur en tweede hands niet te vinden.
Nu heb ik een autobedrijf hier in de buurt die veel auto's uit Amerika importeerd.
Hij heeft voor mij bij een sloperij een moter compleet met automaat gevonden voor $1200 :D
Als alles goed gaat heb ik volgende week de moter met bak hier.
Zo blijft de moter uit de mini van mijn vrouw dus over. Als je intresse heb kan je deze van mij overnemen,
heeft rond de 80.000km gelopen en is uit 2003 loopt prima. Prijs idee 500euro :roll:

Groeten Martin

Terug naar “MINI-talk”