Hallo Mini clubbers,
als ik de Mini in de achteruit zet en weinig gas geef dan stottert hij als het ware.
Maakt ook een beetje mechanisch geluid. Klinkt gewoon niet lekker en voelt niet fijn.
Nu is hij vorige week voor onderhoud naar de dealer geweest en die zegt dat de koppeling ver heen is.
Nu vind ik dit raar aangezien het pedaal gewoon licht is. Tevens heb ik een testje gedaan wat ik op het forum vond.
(Handrem erop, 1e versnelling en dan langzaam laten opkomen van de koppeling met een beetje gas, auto sloeg af, dan zou het dus goed moeten zijn).
Hebben meer mensen hier last van. Is alleen als je echt weinig gas geeft, vooruit doet hij het een klein beetje, maar minder als achteruit?
Iemand enig idee? Eventueel wat je hieraan kunt doen?
Alvast bedankt,
groeten,
Sander
Probleem met achteruit rijden?
- paulus
- One wheel wonder
Bericht
hallo sander
nou ik heb dat dus ook keer gehad reed stuk achter uit is toen begon hij ook een raar geluid te maken beetje schuurend geluid zeg maar met de koppeling ook bij de gerage geweest en die zijden ook dat het met de koppeling te maken had nou dat was dus ook 2 weken later was hee de koppeling weg drukklep regelaar ofzo iets
maar dat geintje kost wel 825 eurotjes
hoop voor je dat het dat niet is maar het lijkt er wel op
succes er mee!!!!!!!!
groetjes paul
nou ik heb dat dus ook keer gehad reed stuk achter uit is toen begon hij ook een raar geluid te maken beetje schuurend geluid zeg maar met de koppeling ook bij de gerage geweest en die zijden ook dat het met de koppeling te maken had nou dat was dus ook 2 weken later was hee de koppeling weg drukklep regelaar ofzo iets
maar dat geintje kost wel 825 eurotjes
hoop voor je dat het dat niet is maar het lijkt er wel op
succes er mee!!!!!!!!
groetjes paul
ik rij zelf een mini cooper pepper helemaal zwart met chroom aan de buitenkant ben er erg tevreden over
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Aan de titel te lezen dacht ik eigenlijk dat het over een vrouw achter het stuur ging!
Koppeling laten vervangen.
iDD
Koppeling laten vervangen.
iDD
- sander86
- Leerling Mini lid
Bericht
ja een man hier
.
Ik hoop maar dat het goed blijft gaan.
De koppeling slipt echter niks, dat vind ik dus wel raar, want dat verwacht je dan weer wel als ie aan vervanging toe is.
Heb net een onderhoud gehad van 800+, dus kan dit er niet echt bij gebruiken!!!
Maar goed, bedankt alvast en ik zie de reacties nog wel verder komen, vooral mensen die dit ook hebben en GEEN koppeling hebben hoeven te laten vervangen
groeten

Ik hoop maar dat het goed blijft gaan.
De koppeling slipt echter niks, dat vind ik dus wel raar, want dat verwacht je dan weer wel als ie aan vervanging toe is.
Heb net een onderhoud gehad van 800+, dus kan dit er niet echt bij gebruiken!!!

Maar goed, bedankt alvast en ik zie de reacties nog wel verder komen, vooral mensen die dit ook hebben en GEEN koppeling hebben hoeven te laten vervangen

groeten
- paulus
- One wheel wonder
Bericht
ja sander dat deet die van mij dus ook niet maar in eens heel de druk weg maar hoop ook voor je dat het niet de koppeling is maar gewoon vuile beziene is haha
ik rij zelf een mini cooper pepper helemaal zwart met chroom aan de buitenkant ben er erg tevreden over
- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
bij ons zit er net een hele nieuwe koppeling in,
ook bij het vooruit rijden hadden we erg veel last van dat geschok als je weg wil rijden. en daarbij een vreselijke herrie(schurend metaal ofzo),
gelukkig viel het onder de bovag garantie dus ik weet niet wat de garage kwijt was.
ook bij het vooruit rijden hadden we erg veel last van dat geschok als je weg wil rijden. en daarbij een vreselijke herrie(schurend metaal ofzo),
gelukkig viel het onder de bovag garantie dus ik weet niet wat de garage kwijt was.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors