Wie weet waar ik de cabrio kap kan verstellen (tekening op Realoem)?
De linker klem bovenaan de raamstijl zit te los en de rechter zit volgens mij zo strak dat die niet meer open gaat.
Ik heb wat kapjes verwijderen en zie dat de hefbomen van de rechterzijde maar op de helft komt bij openen. Dat is niet voldoende om de vergrendeling te ontsluiten zodat het dak niet open kan voorbij de zonnestand.
De linkerkant is juist andersom. Die sluit niet voldoende om de haak vast op de pin in de raamstijl te klemmen.
Wie heeft er misschien een up-to-date TIS DVD waar in staat hoe dat te verstellen is?
Ik heb net een dik boek besteld waar alles in zou moeten staan maar die is er helaas nog niet.
Verstellen Cabrio kap
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het gevonden. Stond toch op de TIS DVD die ik heb. De hele zijkant achterin moet er dan uit dus daar ben ik maar van af gebleven. Na nog een paar keer proberen ging de kap wel open maar trok hij scheef dus snel het openen gestopt. na sluiten en nog een keer proberen weer de kap scheef open. Vervolgens gaat het zonnedak helemaal niet meer open ratelt er alleen wat. Ik zie het even niet meer zitten. Heb je net een nieuwe auto waar je denkt veel plezier mee te beleven en dan dit allemaal.
- Carl
- Mod virus alert!
Bericht
Hopelijk heb je dit probleempje snel opgelost, ik heb het ratelen nog niet gehad, het zonnedak deel van het openen is toch electrisch ? Wat als je het dak helpt met opengaan ? misschien loopt het ergens klem, gaat het 2e deel van het openen wel goed ?
Ik heb ook nog een TIS dvd van 12/2007. Mocht daar meer op staan, kan je die lenen natuurlijk.
Welk boek heb je besteld ? aangezien we nagenoeg dezelfde auto hebben
Ik heb ook nog een TIS dvd van 12/2007. Mocht daar meer op staan, kan je die lenen natuurlijk.
Welk boek heb je besteld ? aangezien we nagenoeg dezelfde auto hebben
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb de motor van het zonnedak er al uit gehad.
Niks mee aan de hand, draait goed, tandwielen zien er goed uit.
Ik vond hem alleen niet erg vast zitten maar dat kan de oorzaak niet zijn.
Alles wordt in gang gezet. Bij zonnedak openen hoor je de motor tot aan de normale aanslag lopen maar het dak gaat niet open. Na de tweede keer op de knop drukken hoor je de hydraulica in werking treden van het dak maar gebeurd er niks. Dus die knop druk ik maar niet te lang in.
Sluiten gaat in dezelfde volgorde met ramen en al omlaag en omhoog. Je hoort van alles maar er gebeurd niks met het dak.
Niks mee aan de hand, draait goed, tandwielen zien er goed uit.
Ik vond hem alleen niet erg vast zitten maar dat kan de oorzaak niet zijn.
Alles wordt in gang gezet. Bij zonnedak openen hoor je de motor tot aan de normale aanslag lopen maar het dak gaat niet open. Na de tweede keer op de knop drukken hoor je de hydraulica in werking treden van het dak maar gebeurd er niks. Dus die knop druk ik maar niet te lang in.
Sluiten gaat in dezelfde volgorde met ramen en al omlaag en omhoog. Je hoort van alles maar er gebeurd niks met het dak.
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
nergens last van
...... maar maak me niet druk, is volgens mij garantie.
Succes......
gr, PC

Succes......
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Bij mij viel het allemaal goed mee, mijn kap begon ook te scheuren dus werd heel het boeltje, de stof, de balken en de motor onder gerantie vervangen.
Het enigste wat we moesten betalen waren de werkuren, maar geen idee meer hoeveel dat koste... Zal wss wel een euro of 400 geweest zijn.
Het enigste wat we moesten betalen waren de werkuren, maar geen idee meer hoeveel dat koste... Zal wss wel een euro of 400 geweest zijn.
- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
hoe oud is ie berthil ?
de R52 staat natuurlijk wel bekend om zijn dakproblemen hé...
bij mij is de hele zooi onder garantie vervangen geweest.
een andere keer helemaal terug afgesteld.
ik weet dat de dealer er erg veel werk aan heeft. afstellen alleen al zou een halve dag werk zijn, en dan gok ik dat dit met 2 personen is.
"always open" komt natuurlijk ergens van
de R52 staat natuurlijk wel bekend om zijn dakproblemen hé...
bij mij is de hele zooi onder garantie vervangen geweest.
een andere keer helemaal terug afgesteld.
ik weet dat de dealer er erg veel werk aan heeft. afstellen alleen al zou een halve dag werk zijn, en dan gok ik dat dit met 2 personen is.
"always open" komt natuurlijk ergens van

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors