In de autoweek van deze week staat idd een mooi rollenbank vermogen verslag van 11 nieuwe auto's. Daarin staat ook vermeld dat er 2 weken eerder in autoweek bij Beek een test gedaan is met 6 occasions. Wie heeft dat gelezen? Ben benieuwd naar welke auto's er getest zijn.
Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Chill-es
- Volledig MINI minded!

Bericht
@BRG, wanneer ga je weg? En is het zover dat er geen internet is
? Zal hier over het resultaat posten en de grafiek in de daarvoor bestemde topic posten. Kan iemand mij vertellen hoe ik een grafiek upload?
In de autoweek van deze week staat idd een mooi rollenbank vermogen verslag van 11 nieuwe auto's. Daarin staat ook vermeld dat er 2 weken eerder in autoweek bij Beek een test gedaan is met 6 occasions. Wie heeft dat gelezen? Ben benieuwd naar welke auto's er getest zijn.
- Xanlle
- Mod virus alert!

Bericht
Ik wil binnenkort dit laten doen bij Beek met mijn R53:
Beek software en 15% compr. en 102% krukas pulley van 170 pk naar +/- 212 pk
Mijn vorige MINI was een JCW 210PK, maar die had JCW uitlaat en JCW injectoren en nieuwe (koelere) bougies. Waarom doen ze dat bij die Works versie als blijkbaar alleen software en een aantal pulley net zoveel pk's opleveren? Of is het verstandig om een andere uitlaat en grotere injectoren te nemen als ik hem laat tunen bij Beek?
En ik vroeg me af of ik ook een 5% dynamo pulley moet nemen om te voorkomen dat de dynamo te snel gaat draaien.
Beek software en 15% compr. en 102% krukas pulley van 170 pk naar +/- 212 pk
Mijn vorige MINI was een JCW 210PK, maar die had JCW uitlaat en JCW injectoren en nieuwe (koelere) bougies. Waarom doen ze dat bij die Works versie als blijkbaar alleen software en een aantal pulley net zoveel pk's opleveren? Of is het verstandig om een andere uitlaat en grotere injectoren te nemen als ik hem laat tunen bij Beek?
En ik vroeg me af of ik ook een 5% dynamo pulley moet nemen om te voorkomen dat de dynamo te snel gaat draaien.
- Rein
- Bijna verslaafd

Bericht
ik heb de 27e een afspraak bij beek voor de compressorpulley en software. De krukaspulley heb ik over getwijfeld, net als bij onze andere mini. Toh maar besloten om het niet te doen. De meningen zijn verdeeld, zowel hier als op de amerikaanse fora. Een works uitlaat zit er al op, misschien toch maar wat koudere bougies. Luchtfilter wordt aan gewerkt.
Beek heeft wel een mooi setje met de dynamo pulley. Als ik de krusaspulley zou doen, dan zou ik wel de dynamo pulley erbij nemen.
Ben zelf nog huiverig voor trillingen en schade aan de krukas(lagers) bij gebruik van de niet gedempte krukaspulley's van Alta, M7 etc.
Maar er zijn ook genoeg mensen die helemaal geen problemen hebben.
Beek heeft wel een mooi setje met de dynamo pulley. Als ik de krusaspulley zou doen, dan zou ik wel de dynamo pulley erbij nemen.
Ben zelf nog huiverig voor trillingen en schade aan de krukas(lagers) bij gebruik van de niet gedempte krukaspulley's van Alta, M7 etc.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- dangixxer
- Bijna verslaafd

Bericht
Lees gewoon eens puntje 6....
Mini madness verkoopt zelfs gewoon geen Crank pulley's....
Veelzeggend!
http://www.mini-madness.com/html/FAQ.html
Rein schreef:ik heb de 27e een afspraak bij beek voor de compressorpulley en software. De krukaspulley heb ik over getwijfeld, net als bij onze andere mini. Toh maar besloten om het niet te doen. De meningen zijn verdeeld, zowel hier als op de amerikaanse fora. Een works uitlaat zit er al op, misschien toch maar wat koudere bougies. Luchtfilter wordt aan gewerkt.
Lees gewoon eens puntje 6....
Mini madness verkoopt zelfs gewoon geen Crank pulley's....
Veelzeggend!
http://www.mini-madness.com/html/FAQ.html
- Xanlle
- Mod virus alert!

Bericht
@denizg
Ik heb mijn works (vorige auto) laten tunen bij beek. Ik vond het niet merkbaar eerlijk gezegd. Misschien de eerste paar kilometer, maar ik zou het niet nog een keer doen.
@dangixxer
Bedankt voor de link. Ik laat de krukaspulley lekker origineel en ga alleen voor de compressorpulley.
Ik heb mijn works (vorige auto) laten tunen bij beek. Ik vond het niet merkbaar eerlijk gezegd. Misschien de eerste paar kilometer, maar ik zou het niet nog een keer doen.
@dangixxer
Bedankt voor de link. Ik laat de krukaspulley lekker origineel en ga alleen voor de compressorpulley.
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Zojuist mijn GP laten doen met een andere cilinderkop 15%pulley (ipv de standaard 11% Works pulley) en hoppa 235pk met een te hete inlaat temperatuur ze hadden even 240pk maar de inlaat wordt te warm op de bank..
Hij loopt echt als een zonnetje
Er zit wel degelijk verschil in alleen software te doen bij een Works! Bij mijn vorige GP hebben we het gemeten en het scheelt 8pk + hij loopt veel mooier door toeren! Of 8pk merkbaar is tja.. ik vind van wel andere misschien niet, maar er iemand ervaring heeft met Works en Mini's is Beek het wel!Xanlle schreef:@denizg
.
Zojuist mijn GP laten doen met een andere cilinderkop 15%pulley (ipv de standaard 11% Works pulley) en hoppa 235pk met een te hete inlaat temperatuur ze hadden even 240pk maar de inlaat wordt te warm op de bank..
Hij loopt echt als een zonnetje
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Het is best veel werk.. dus ik denk niet dat die in de aanbieding zal gaan
Injectoren is eigenlijk wel een must en een goede intercooler ook..
het koppel is mooi vlak en is 260NM en hij is ook super sterk in de 6e versnelling
Absoluut een aanrader.. kost wat maar dan heb je ook wat!
Injectoren is eigenlijk wel een must en een goede intercooler ook..
het koppel is mooi vlak en is 260NM en hij is ook super sterk in de 6e versnelling
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Alleen een Compressor pulley is prima! Works bougies zal ik zelf wel doen en evt een GP intercooler, luchtfilter heeft geen zin.. ik heb ook gewoon de standaard papieren filter erin zitten!Rein schreef:ik heb de 27e een afspraak bij beek voor de compressorpulley en software. De krukaspulley heb ik over getwijfeld, net als bij onze andere mini. Toh maar besloten om het niet te doen. De meningen zijn verdeeld, zowel hier als op de amerikaanse fora. Een works uitlaat zit er al op, misschien toch maar wat koudere bougies. Luchtfilter wordt aan gewerkt.
- Chill-es
- Volledig MINI minded!

Bericht
Bij mij heeft het +20pk en +16Nm opgeleverd en dat is zeker te merken, vooral boven de 5000rpm en rondom het max koppel bij 3500rpm. Ook kan ik 200rpm meer draaien nu en dat kan soms net even goed uitkomen... Ik zou het zeker weer doen!!denizg schreef:Ik zit erg te twijfelen of ik mijn Works moet laten chippen of niet bij Beek... Iemand enig idee of Beek ervaring heeft met het chippen van een R53 Works en wat ik kan verwachten?
Laatst gewijzigd door Chill-es op 02 aug 2009, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Deniz
- Volledig MINI minded!

Bericht
Heb je een facelift of pre-facelift Works?chill-es schreef:Bij mij heeft het +20pk en +11Nm opgeleverd en dat is zeker te merken, vooral boven de 5000rpm en rondom het max koppel bij 3500rpm. Ook kan ik 200rpm meer draaien nu en dat kan soms net even goed uitkomen... Ik zou het zeker weer doen!!denizg schreef:Ik zit erg te twijfelen of ik mijn Works moet laten chippen of niet bij Beek... Iemand enig idee of Beek ervaring heeft met het chippen van een R53 Works en wat ik kan verwachten?
Onze sponsors