OMP veerpootbrug onder..

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

OMP veerpootbrug onder..

25 aug 2006, 17:37

Vandaag de OMP onder erop gezet maar die was er binnen 5 min. er weer af :? Veel meer onderstuur en de DSC grijpt veel vaker in dan zonder.. Nee, dit gaat niet samen met het works onderstel. De voorkant is te stijf met dat ding zodat de auto niet kan zetten in een bocht!
Alleen boven gaat wel goed.
Hebben meer mensen hier last van?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 aug 2006, 19:52

Ik heb er geen last van maar ik heb mijn verstelbare schokdempers achter ook harder staan dan voor. Het is een bekend fenomeen dat als de voorkant te stijf is er meer onderstuur is. Toen ik de OMP boven en onder er op het gezet met het standaard Cooper S SS+ onderstel had ik op een droog wegdek duidelijk minder onderstuur, maar op een nat wegdek duidelijk meer. De Proxys die ik nu heb, hebben ook duidelijk meer onderstuur dan de Dunlop Sport Maxx die ik eerst had. Blijkt weer dat het Works pakket goed op elkaar is afgesteld.

Heb je het op een droog wegdek geprobeerd, of een nat wegdek? Daar kan dus duidelijk verschil in zitten.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 aug 2006, 20:07

Droog, en ik heb er echt maar 5min. meegereden en ik wist het al.. het is zo duidelijk voelbaar bij de GP, en bij de cabrio was het echt een verbetering..
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 aug 2006, 22:25

Ook ik heb meer onderstuur met de onderbrug op het nat. Op droog weer minder, zelfde bevindingen als Berthil.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 aug 2006, 10:39

Ik heb 't ook met mijn One, vraag maar aan Kaj.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2006, 10:43

Maar op de GP zit achter aan de bovenkant alleen een stang, dan moet je er voor ook alleen boven hebben. Ik denk/weet bij wel zeker dat als je er aan de voorkant een aan de onderkant hebt en ook aan de achterkant dat hij superstrak stuurt! Ik weet alleen niet of die te krijgen zijn.
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

26 aug 2006, 11:44

Mini Poeper schreef:Ik heb 't ook met mijn One, vraag maar aan Kaj.
Denk ook dat het komt dat jij achter geen swaybar hebt zitten.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 aug 2006, 11:58

Maaij schreef:
Mini Poeper schreef:Ik heb 't ook met mijn One, vraag maar aan Kaj.
Denk ook dat het komt dat jij achter geen swaybar hebt zitten.
Ja, idd... :roll:
Met of zonder swaybar of strutbraces is de MINI gevoelig met kontzwaaien. 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 aug 2006, 13:00

Als je de folder van de GP nakijkt kun je lezen dat de achterste kippenstok bij de GP er niet zit voor de chassis stevigheid, maar om te voorkomen dat bagage zich vrij verplaatst door de bagageruimte. Om te voorkomen dat deze tegen de voorstoelen schiet bij hard remmen. Pas als je kan zien hoe stevig die stang aan het chassis vast zit onder het kunststof kun je beoordelen of deze toch een bijdrage levert aan de chassis stevigheid.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2006, 13:44

Met het JCW onderstel en de strutbrace kan ik maar 1 ding zeggen...KNALLEN >)

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2006, 16:16

Ik denk niet dat de kippenstok daar zit om bagage op te vangen.. ik zal vanavond even in het GP instructieboekje kijken, want dit heeft wel te maken met de stijfheid van de achterkant van de mini.. alles heeft een functie bij de GP maar dat heeft direkt te maken met het weggedrag van de auto zoals die grote carbonspoiler 40kg meer neerwaartse druk geeft.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2006, 17:02

En toch dient die stang daar echt voor. Is volgens de europese wetgeving verplicht.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 aug 2006, 18:16

MINIJCW schreef:En toch dient die stang daar echt voor. Is volgens de europese wetgeving verplicht.
Zou best weleens kunnen, want de strutbars die te koop zijn voor achterin worden net achter de achterbank gemonteerd. Dus meer boven de achterwielen. De stang die in de GP zit, zit meer naar voren. Kan ook zijn dat BMW/MINI hierin een compromie heeft gevonden door verplichte stang ter bagageveiligheid én een strutbar ineen te construeren. Want de stang vindt ik voor als veiligheidsvoorziening weer ver achterin zitten. :roll:
iDarkDesign
Transformer

03 sep 2006, 18:09

Ik krijg de onderste moeren niet los! Boven zat er natuurlijk in 5 minuten op, maar ik heb nu al onder die auto liggen sjorren en duwen, maar ik krijg die bouten niet los... Morgen maar even langs de Quickfit kijken of zij me even willen helpen ermee.

Ik heb inmiddels ook al gereden met de veerpoot boven, nog niet echt iets gemerkt. Misschien omdat ie niet strak genoeg zit? Ik heb Berthil's advies opgenomen dat als de motorkap niet meer in lijn is met de andere body dat zit ie te strak. Dus ik hoop dat ie nu goed zit.

iDD
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 sep 2006, 13:53

Monteer de strutbrace, zet 'm vast (korter aandraaien, NIET langer) en dan kun je 'm een heeeeeeeeel klein beetje strakker zetten. Zodat de wielen overdreven gezegd / \ gaan staan.

Bij mij hebben ze motorkap zo gesteld dat 'ie na montage van strutbrace mooi in lijn staat.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”