Mini Cooper S met 30 mm verlagen met Eibach

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
marleen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Mini Cooper S met 30 mm verlagen met Eibach

22 apr 2009, 17:39

Mijn naam is marleen,

Afgelopen zondag was ik in de meern.

Paar van jullie ontmoet. Was erg leuk. Gaan we zeker vaker doen.

Het is alleen vaak niet in de buurt die meetingen en dat is wel jammer. utrecht is lekker centraal dan.

Keek me ogen uit daar. Vond ze allemaal mooi.

Toen zag ik daar dat jullie bijna allemaal de Mini hadden verlaagd.

Vond ik zo mooi dat ik dat nu ook wil.

Heb alleen een vraag:

Ik heb dus een cooper s 2005 met 17 inch spoke velgen.

Mijn banden zijn 45 hoog.

Wil 30 MM naar beneden met eibach.

Gaat het dan aanlopen ergens of niet?

Is er iemand van jullie die dit weet of moet ik dan misschien nog meer aanpassen.

Ben erg zuinig met de mini dus wil eigelijk geen risico lopen.

Groetjes,

Marleen
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2009, 17:49

Hallo Marleen,

De mogelijkheid bestaat om je mini te verlagen met veren. Hier op het forum is er al veel geschreven over veren. En ook hoe men ze ervaarden. Met 30 mm gaat het echt nog niet aanlopen. Zoek maar eens hier op het forum naar coendek veren met de zoekfunctie. Dan zal je heel veel info tegen komen waar je wellicht wat aan hebt.

Leuk trouwens om te horen dat je door de aanwezigheid van de club enthousiast bent geworden voor verlaging :D
Ri
Rini

22 apr 2009, 18:31

Gewoon verlagen Marleen. Zal goed staan.
Loopt echt niet aan, en je hoeft echt niet extreem rustig over drempels hoor :wink:
Wij hebben zelf lang getwijfeld, maar geen moment spijt van gehad. We hebben Coendek veertjes :mrgreen:
Staat zoveel dikker.

Gr. Rini
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 apr 2009, 13:36

Ik heb ook een Cooper S uit 2005 met 17 inch S-Spokes velgen in combinatie met Eibach verlagingsveren ca. -30 mm. (zie evt. mijn gallery). Je hoeft verder niks aan te passen. Er zal niks aanlopen.
Ik zie dat je in Rotterdam woont. De ring Rotterdam bijvoorbeeld is niet bepaald een snelweg zonder flinke hobbels en kuilen in het wegdek. Na verlaging zul je merken dat je zulke oneffenheden wel harder doorkrijgt tijdens het rijden, maar hier leer je al gauw genoeg een beetje op inspelen. Drempels leer je ook gauw genoeg met de juiste snelheid nemen.
Verlaging staat wel veel stoerder en als je van sportieve wegligging houdt zal het rijden je ook beter bevallen. En mocht je blijven twijfelen, je kan het altijd weer laten terugveranderen mocht je het toch niks vinden.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
marleen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 apr 2009, 10:07

Bedankt voor jullie reacties
Zijn zojuist besteld. Kan bijna niet wachten.
Als ik julie zo hoor moet het lukken.
Nu wil ik ook nog van die spoor verbreders 1,5cm erop. Lijkt ie net wat dikker aan de achterkant.
Gaathet dan nog niet aanlopen of kan ik dat beter niet doen?

gr
M
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 apr 2009, 08:49

marleen schreef: Nu wil ik ook nog van die spoor verbreders 1,5cm erop. Lijkt ie net wat dikker aan de achterkant.

gr
M
Met spoorverbreders heb ik geen ervaring, dus kan ik je eigenlijk niet over adviseren.
Ik vind spoorverbreders zelf niet zo nodig, maar dat ieders eigen mening natuurlijk :wink:
Wellicht zijn er andere forummers die spacer hebben gemonteerd die weten bij welke breedte het net wel of net niet gaat aanlopen?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
coendek
Stoepsleutelaar

28 apr 2009, 09:36

Jammer dat ik dit topic niet eerder gevonden heb..

anders had ik je wat geld kunnen besparen :wink:

maar succes met de verlaagde mini.. zal hem goed staan :D en maakt je niet druk over aanlopen... :D als je zou willen zou je NOG 3cm kunnen zakken :D

Groeten! :D

Coen
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2009, 13:45

Bij mij had ik m aan de voorkant wellicht liever 4 cm laten zakken en achter 3.....
lijkt nu aan de achterkant lager te staan dan achter (achter mooi in de kastjes voor helemaal niet)
MaVaEe
Koeien-teller

29 apr 2009, 13:49

marleen schreef:Bedankt voor jullie reacties
Zijn zojuist besteld. Kan bijna niet wachten.
Als ik julie zo hoor moet het lukken.
Nu wil ik ook nog van die spoor verbreders 1,5cm erop. Lijkt ie net wat dikker aan de achterkant.

gr
M
Gaat lukken!

Zelf heb ik ook een tijd met -30mm en 15mm spacers achter rondgereden. Pas bij het helemaal volladen met vakantiespullen en met 140 door een flinke bobbel op de Belgische snelweg begon hij aan te lopen! :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”