Meguiar's (poetsproducten)

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 jan 2006, 18:24

Voor de zwarte plastic randen van de MINI (rondom wielkasten e.d.) ga ik binnenkort Trim Detailer van Meguiar's bestellen. Ik zal laten weten hoe dat bevalt op het MINI plastic!

Overigens, een ander groot voordeel van de Meguiar's wax is dat het niet wit kleurt op plastic delen.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2006, 19:03

@Sepp, het plastic ziet er dan net weer uit als bij aflevering. Anders neem ik het wel een keer mee op een meet, dan kunnen we het wel ff testen :D

Greetz,
Sleefje (onder de naam van vriendje A. :oops: )
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 jan 2006, 20:09

a.s. zaterdag houden m'n collega en ik weer een poetssessie in het magazijn van mijn werk. Doen we elke winter omdat het daar buiten dan te koud voor is. En dan zit er een lekker beschermlaag op de lak voor in de pekelmaanden. Echter deze winter hebben we net voor de kerst zo'n poetssessie gehouden en nu we Meguiar's produkten hebben besteld, gaan we dus weer aan de slag om te kijken in hoeverre Meguiar's beter is dan wat we tot nu toe gebruikten.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2006, 19:59

Vandaag zijn wij op zoek geweest naar de Pipercross luchtfilter cleaningset (niet gevonden overigens) en we kwamen in de winkel in aanraking met de Meguair's producten.

De MINI hebben we vandaag maar eens gewassen en daarna lekker in de was gezet. Het was alleen een beetje te koud :roll: om de was goed uit te wrijven dus het was hard werken vandaag, maar het is gelukt.
Vandaag de volgende producten van Meguiar's aangeschaft:

Ultra-safe Wheel Spokebrush (productcode: x1160)
(erg handig voor de Spoke-velgen)
Scratch X (productcode: G10307)
(we hadden een kleine schaafplek op de lak, die is nu zo goed als weg)
Hot Rims all wheel cleaner (productcode: G9524
(de velgjes zijn weer mooi schoon)
(Wij waren voor bovenstaande 3 producten 49 euro kwijt bij Automat)

@ Sepp: ook al klaar met poetsen? Wat is je mening/ervaring?

Ik zie nu trouwens dat we beter even naar CoolNewEurope hadden kunnen rijden.... de Meguiar's producten zijn bij CoolNewEurope een stuk goedkoper!! (scheelt 3 a 4 euro per fles....)

Heb trouwens afgelopen week even een mail gestuurd naar Meguiar's voor een poetsdemo voor NewMINIclub en Miniacs. Zodra er reactie terug is zal ik het posten.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 jan 2006, 22:19

Ik bestel mijn Meguiar's producten bij www.chevyparts.nl , supergoede service van Leen (dag later in huis) en regelmatig leuke acties. Voordeel van die shop is ook dat alles op voorraad is.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jan 2006, 10:11

Zoooooooo die is mooi geworden!!!! :wink: Ik ben heel de zaterdagmiddag in de weer geweest met Meguiar's, overigens lekker warm in het magazijn van m'n werkgever. Ik sta versteld. Ik poets nu toch al 12 jaar m'n auto's, maar zo'n diepe glans als Meguiar's geeft is bijna niet te geloven. Ook dat spul voor de spatbordranden is super. Ik heb op het Meguiar's forum een topic gestart over dit produkt en nu blijkt dat je het heel dun en gelijkmatig op moet brengen voor een goed resultaat. En ze hebben gelijk. Mooi diep zwart, egaal en zijdeglans.
Ik heb ook ScratchX om een enkele oneffenheid uit de lak te poetsen, verder een Wax om de hele auto mee in de glim te zetten, spul voor die kunstof delen aan de buitenkant en bandenglim. Hij ziet er nu nog mooier uit dan toen ik hem bij de dealer ophaalde :D
By the way zo'n Meguiar's-dagje met de NewMINIclub lijkt me leuk!!
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2006, 10:21

Sepp schreef:een heel lang verhaal over het poetsen van zijn MINI met Meguiars producten
:mrgreen:

Klinkt wel erg gaaf hoor, Sepp! Hoe lang zijn jullie in totaal bezig geweest? Heb je ook die speciale applicators gebruikt?
Sepp schreef:By the way zo'n Meguiar's-dagje met de NewMINIclub lijkt me leuk!!
Nou dat lijkt ons ook wel wat! Hoop dan ook dat Meguiar's zoiets ook gaat doen en positief gaat reageren op het mailtje.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 jan 2006, 12:30

Sepp schreef:Zoooooooo die is mooi geworden!!!! :wink: Ik ben heel de zaterdagmiddag in de weer geweest met Meguiar's, overigens lekker warm in het magazijn van m'n werkgever. Ik sta versteld. Ik poets nu toch al 12 jaar m'n auto's, maar zo'n diepe glans als Meguiar's geeft is bijna niet te geloven. Ook dat spul voor de spatbordranden is super. Ik heb op het Meguiar's forum een topic gestart over dit produkt en nu blijkt dat je het heel dun en gelijkmatig op moet brengen voor een goed resultaat. En ze hebben gelijk. Mooi diep zwart, egaal en zijdeglans.
Ik heb ook ScratchX om een enkele oneffenheid uit de lak te poetsen, verder een Wax om de hele auto mee in de glim te zetten, spul voor die kunstof delen aan de buitenkant en bandenglim. Hij ziet er nu nog mooier uit dan toen ik hem bij de dealer ophaalde :D
By the way zo'n Meguiar's-dagje met de NewMINIclub lijkt me leuk!!
H? h? :D , told you so ;)

Alle Meguiars producten moet je vooral dun en spaarzaam gebruiken, dan werken ze op z'n best. Het spul gaat doorgaans heel erg lang mee, dus is z'n meerprijs zeker waard.

Denk dat ik vandaag weer aan de slag ga met Meg's op de MINI... :)
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

18 jan 2006, 12:10

wij gaan dat zeker ook testen, er is natuurlijk niks mooier dan een mooi glimmende MINI ;)
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2006, 21:54

Ik heb jaren bij een auto poetsbedrijf in Eersel gewerkt. Wij gebruikten alle spullen van SYSTEM. Bevalt me tot nu erg prima. Ik geef mijn auto altijd een grote poetsbeurt voor de seizoenen. Zeker de autocleaner van SYSTEM is aan te raden. Zeker van de zomer als er een heel kerkhof aan vliegen en andere insecten die mijn wagen van dichtbij wilde bewonderen erop zitten >)
P. de Gast
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

23 jan 2006, 00:10

kan iemand mij dan ook vertellen welk middel ik het beste kan gebruiken om al dat remslijpsel te verwijderen...?

Greetz...
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 jan 2006, 00:14

De klei werkt daarvoor ook erg goed! (normaliter gebruik je die op je lak, maar werkt ook erg goed op hardnekkige remslijpsel resten)

Quick Clay Detailing System
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2006, 11:26

P. de Gast schreef:kan iemand mij dan ook vertellen welk middel ik het beste kan gebruiken om al dat remslijpsel te verwijderen...?

Greetz...
Ook hier werkt die autocleaner goed voor. Erop sprayen en daarna eraf spuiten. Werkt beter dan alle velgen reinigers en het tast de velg niet aan.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2006, 12:12

Eerst "ScratchX" van Meguiar's (zwarte puntjes gaan er meteen af), daarna nog ff een wax van Meguiar's er overheen om opnieuw een beschermlaag aan te brengen. Snel en superresultaat.
***BLINGGGGGGGGGG***
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 jan 2006, 18:39

Sepp schreef:Eerst "ScratchX" van Meguiar's (zwarte puntjes gaan er meteen af), daarna nog ff een wax van Meguiar's er overheen om opnieuw een beschermlaag aan te brengen. Snel en superresultaat.
***BLINGGGGGGGGGG***
Dat is ook een mogelijkheid. Overigens werkt de velgencleaner (Hot Rims) van Meguiar's ook uitstekend.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”