Mini-familie groeit met Speedster

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.

Mooie uitbreiding?

Ja, erg mooi
25
40%
Mwoah gaat wel
11
17%
Jezus, wat een lelijk hok
5
8%
BMW uitmelkerij
22
35%

Totaal aantal stemmen: 63
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mini-familie groeit met Speedster

27 apr 2009, 12:13

Afbeelding

Afbeelding

Na de komst van de Mini Crossman, een SUV-achtige, die we nog dit jaar verwachten, is het niet afgelopen met de familie-uitbreiding bij Mini. Deze Speedster is de volgende die op de kalender staat.

Mini is bezig met de ontwikkeling van een Speedster. Dat moet na de Crossman de volgende telg worden van de succesvolle compacte familie. Onze collega’s van het Engelse AutoExpress weten al hoe het nieuwe model er uit moet gaan zien. Ze zien ‘m als concurrrent voor de nieuwe Mazda MX-5, die een stukje afslankt ten opzichte van het huidige model en ook de Honda CR-Z zit in het territorium van de Mini Speedster.
De techniek van de Speedster komt voor het grootste deel overeen met die van de huidige cabrio. Het grote verschil is dat de achterbank vervalt, waarmee het een tweezitter wordt en hij krijgt een lager en breder silhouet. Zo wordt het een roadster in de ware zin van het woord.
Het dak wordt een elektrisch bedienbare softtop die in de koude maanden kan worden vervangen door een hardtop. Daarmee krijgt de Speedster een coupé-achtig profiel.
Volgens AutoExpress huurt BMW een derde partij in om de carrosserie van de Speedster te bouwen. De Crossman wordt ook al niet in de fabriek in Oxford gebouwd, maar bij het Oostenrijkste Magna. Verwacht de komst van de Speedster in 2011 en wat later zal ook een spectaculaire John Cooper Works-versie verschijnen.

Bron: Autoweek.nl
MaVaEe
Koeien-teller

27 apr 2009, 12:39

Gaaf! 8)
Afbeelding
Ossie
The Calendar Guy

27 apr 2009, 12:42

Not my cup of thee.... :?

Wat heeft dit nu met Mini te maken, de classic Mini had vroeger toch ook geen roadster in het modellen pakket zitten?
Net als die walgelijke SUV die op komst is.
Dit ruikt echt als een uitmelking van het BMW merk. Erg jammer als ze dit gaan produceren.

Ossie
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 apr 2009, 12:59

Ik heb er ook moeite mee. Maar laat eerst de SUV maar eerst het daglicht zien, het duurt nog wel even voordat deze er is. De geruchten over een Speedster zijn al heel oud.
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 apr 2009, 13:06

Vind het ook niet echt MINI... vind mijn clubman (alle mini's trouwens) maar ongestroomlijnde hokken (dat maakt het leuk) en dan komen ze hiermee... vind het niet zo passen...
Roald
4 op een rij!
4 op een rij!

27 apr 2009, 13:49

HALLO dit is geen mini meer hoor idd net zoals die SUV opzouten.
MINI
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 apr 2009, 14:04

bwa op zich vind ik het niet erg dat mini uitbreidt, had het origineel merk nog bestaan en niet was overgenomen door BMW hadden ze waarschijnlijk ook moeten uitbreiden en doorgroeien met de huidige trends om te blijven bestaan.

Van mij mag deze roadster er komen, en liefst dan nog eentje voor mijn deur ook :mrgreen:
MaVaEe
Koeien-teller

27 apr 2009, 14:11

ulyss schreef:bwa op zich vind ik het niet erg dat mini uitbreidt, had het origineel merk nog bestaan en niet was overgenomen door BMW hadden ze waarschijnlijk ook moeten uitbreiden en doorgroeien met de huidige trends om te blijven bestaan.

Van mij mag deze roadster er komen, en liefst dan nog eentje voor mijn deur ook :mrgreen:
Precies!
Ze kunnen moeilijk door blijven borduren op hetzelfde concept. Dat gaat ze een keer de kop kosten uiteraard. ;)
Afbeelding
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 apr 2009, 14:30

Dit lijkt wel zo een daihatsu ding.... Copen... (zonder "K" ;) )
zit geen charme aan.

Ar.
Ri
Rini

27 apr 2009, 15:08

Ik vind het wel wat hebben, maar eigenlijk is het geen MINI.
Maar aan de foto's te zien zijn ze er blijkbaar nog niet aan uit aan welke kant we moeten tanken :lol:

Gr. Rini
roedy
One wheel wonder
One wheel wonder

27 apr 2009, 15:09

tis niet echt een mini, maar ik vind het wel een mooie auto...
robbert-1
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 apr 2009, 15:49

Het is uitmelkerij van BMW, maar ik kan hier beter mee leven dan met het SUV concept..
Zolang de key-waarden (:klein, licht, sportief) van MINI er maar in zitten vind ik het oké.
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 apr 2009, 16:07

Hij ziet er niet slecht uit, integendeel.
Toch vind ik de huidige cabrio mooier en praktischer.
Een tweezitter vind ik persoonlijk niets en de mogelijkheid van het wisselen tussen een soft en hardtop lijkt me ook niet alles.
We zullen zien....
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

27 apr 2009, 16:29

Ik moet er nog aan wennen... Maar wie weet...
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 apr 2009, 17:11

Wat moet dit toevoegen ?
Er is toch al een cabrio,dus de sensatie van ''open'' rijden is er al :p
trouwens Mini Cabrio, BMW Cabrio. Zit de Mini/BMW rijder hierop te wachten ?
Begrijp mij goed,vindt het een leuk autootje,maar voegt mijns inziens niks toe aan het huidige segment.
Vraag mij af of dit(onder ECHTE Mini rijders) zal aanslaan

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”