Ik heb vandaag een mobiele telefoon met bluetooth gekocht (Samsung E900) in de veronderstelling dat ik daarmee met mijn PDA (iPaq hx4700) en Tom Tom 5 handsfree kan bellen? Is er hier iemand die dat ook zo gebruikt?
Of kan ik maar beter die Parrot Evo3000 kit aanschaffen (of andere kit)? Welk stekkertje moet ik dan precies hebben om dat achterop de MINI radio aan te sluiten.
Het liefst laat ik het lopen via de PDA want ik ben geen veelbeller. Connectie tussen PDA en telefoon is geen probleem, die is er wel.
Bluetooth handsfree bellen
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bluetooth handsfree bellen
Laatst gewijzigd door Berthil op 28 aug 2006, 21:51, 3 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De luidspreker en microfoon moeten niet te dicht bij elkaar zitten voor het beste resultaat. Nu kun je bij een carkit zelf bepalen waar je microfoon en luidspreker plaats, in zo'n TomTom zit het allemaal in 1 apparaat.
Bij mij is de carkit helemaal weggewerkt. De microfoon zit boven de binnenspiegel en de luidspreker links naast het stuur achterin dat kleine vakje.
Bij mij is de carkit helemaal weggewerkt. De microfoon zit boven de binnenspiegel en de luidspreker links naast het stuur achterin dat kleine vakje.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Ik heb dit bij Mini Poeper gezien. Allemaal heel netjes weggewerkt. geluid is ook goedMini Poeper schreef:De luidspreker en microfoon moeten niet te dicht bij elkaar zitten voor het beste resultaat. Nu kun je bij een carkit zelf bepalen waar je microfoon en luidspreker plaats, in zo'n TomTom zit het allemaal in 1 apparaat.

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De microfoon die bij een carkit (in mijn geval een bluetooth-carkit Nokia CK-7w) is een richtmicrofoon. Is die van de PDA dat ook? Ik neem aan van niet.
Ondanks dat die van de carkit dat wel is, moets ik deze in het begin een btje bijdraaien naar bestuurder toe voor beste resultaat. Toch moet ik zeggen dat als er iemand naast me zit en mee praat, dat deze ook redelijk tot goed gehoord wordt door degene aan de lijn.
Nog op te merken:
De MINI is hierin zowiezo al gevoelig omdat het onder het rijden al veel geluiden geeft door rijwind, ventilator en luchtfilter (
). Ik moet tijdens een gesprek niet harder dan 110-130 km/h gaan rijden, want dan wordt het toch wel onduidelijk. Dit vindt ik niet erg omdat je toch wel iets afgeleid wordt door een gesprek en op deze manier goed met beide zaken kunt bezighouden (gesprek en rijden).
In de Mercedes zit dezelfde carkit (ook die vanaf fabriek, maar vinden we niks) en hierbij is het geluid bij hoge snelheden veel minder en dus minder invloed heeft op de carkit.
Ondanks dat die van de carkit dat wel is, moets ik deze in het begin een btje bijdraaien naar bestuurder toe voor beste resultaat. Toch moet ik zeggen dat als er iemand naast me zit en mee praat, dat deze ook redelijk tot goed gehoord wordt door degene aan de lijn.
Nog op te merken:
De MINI is hierin zowiezo al gevoelig omdat het onder het rijden al veel geluiden geeft door rijwind, ventilator en luchtfilter (

In de Mercedes zit dezelfde carkit (ook die vanaf fabriek, maar vinden we niks) en hierbij is het geluid bij hoge snelheden veel minder en dus minder invloed heeft op de carkit.
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Ik heb een sony clie met tomtom 5 erop en bluetooth, maar bellen via kan niet. Bellen via tomtom kan alleen met de TomTom Go, ik heb een 710, en die heeft meer menufuncties dan TT5 op de PDA. Met mijn Clie kan ik wel sms'en en een externe telefoonboek bijhouden en die gegevens transporteren naar telefoon, en als ik zou willen bellen via mijn pda, dan stuurt pda via bluetooth de opdracht - bel dat nummer- naar mijn telefoon en mijn telefoon verbind dan door met mijn bluetooth headset.
Volgens mij heeft jou TT5 op PocketPC geen belfunctie, dus misschien is er een ander stukje software verkrijgbaar die je HX4700 in staat stelt te fungeren als handsfree. Maar via tomtom hoeft het niet per se.
Wat je kan proberen is headset via bluetooth zoeken op je E900, en als ie dan je HX4700 ziet met headset handler, dan kan je die selecteren uiteraard. Anders moet je een stukje software zoeken op internet wat een property toevoegt aan je HX4700, namelijk die van headset functie.
wat ik heb gehoord overigens van een forumlid op dit forum is dat de parrot CK3100 goed is (in de MINI). Als ik ooit een parrot aanschaf, zou het deze worden waarschijnlijk.
Volgens mij heeft jou TT5 op PocketPC geen belfunctie, dus misschien is er een ander stukje software verkrijgbaar die je HX4700 in staat stelt te fungeren als handsfree. Maar via tomtom hoeft het niet per se.
Wat je kan proberen is headset via bluetooth zoeken op je E900, en als ie dan je HX4700 ziet met headset handler, dan kan je die selecteren uiteraard. Anders moet je een stukje software zoeken op internet wat een property toevoegt aan je HX4700, namelijk die van headset functie.
wat ik heb gehoord overigens van een forumlid op dit forum is dat de parrot CK3100 goed is (in de MINI). Als ik ooit een parrot aanschaf, zou het deze worden waarschijnlijk.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo'n schelp op mijn oor is niks voor mij, daar bel ik te weinig voor. Ik zal eens kijken naar Parrot, maar het schermpje vind ik niet zo mooi. Ik wil wel iets wat oranje verlicht is zoals de rest van het dashboard. Ik heb een tweespaaks MFST, dus zonder telefoonknop. Kan ik dan de radio met Mode op Phone zetten en toch een telefoonnummer kiezen uit het telefoonboek van de telefoon met mijn stuurknoppen? Tenminst, ik neem dat de carkit het telefoonboek van de telefoon overneemt?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja, van carkits weet ik niet zo veel van en ik wil wel graag iets wat goed werkt en mooi in het interieur past of zo goed als niet te zien is. Liefst een microfoontje inbouwen boven bij klokje bij de binnenspiegel en de rest via het stuur of nog één knopje erbij om op te nemen. Trouwens, als er iemand belt zal de radio vast niet aangeven wie belt? Als je dat wilt moet je zeker zo'n Parrot met schermpje nemen?
Anders kijk ik zaterdag eens even naar alle carkit-oplossingen van iedereen

Anders kijk ik zaterdag eens even naar alle carkit-oplossingen van iedereen

- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
volgens mij is de links achter midden knop bedoeld voor telefoon. maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, volgens mij gaat dat pas werken als je de telefoonmodule van BMW koopt. Een ander carkit zou je even moeten navragen, ze verschillen allemaal zo!Berthil schreef: Ik heb een tweespaaks MFST, dus zonder telefoonknop. Kan ik dan de radio met Mode op Phone zetten en toch een telefoonnummer kiezen uit het telefoonboek van de telefoon met mijn stuurknoppen? Tenminst, ik neem dat de carkit het telefoonboek van de telefoon overneemt?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kijk zaterdag anders maar even in de mijne.
Mijn vader heeft 'm in zijn MB E-klasse, mijn oom in z'n Audi A8 en mijn neef ook in zijn VW Touareg. Bij deze drie auto's zit standaard al een carkit en telefoon ingebouwd, toch hebben ze de Nokia ck-7w in laten bouwen. Oa omdat ze niet met dualsimkaart willen werken
Mijn vader heeft 'm in zijn MB E-klasse, mijn oom in z'n Audi A8 en mijn neef ook in zijn VW Touareg. Bij deze drie auto's zit standaard al een carkit en telefoon ingebouwd, toch hebben ze de Nokia ck-7w in laten bouwen. Oa omdat ze niet met dualsimkaart willen werken
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 28 aug 2006, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb me nog even verdiept in wat carkits. Mooi zijn ze allemaal niet. Ik wil een mooi klein oranje display en een oranje verlicht knopje en bediening via het stuur, that's all 
Parrot, Nokia, Sony en Samsung bluetooth hebben allemaal die verlichting niet zo te zien (laat staan bediening via het stuur). Nog even doorzoeken dus, of ik wil misschien teveel.
Zaterdag kom ik even naar die Nokia ck-7w kit kijken. Deze kan zo te zien niet via het stuur bediend worden en heeft een eigen luidspreker? In de compatibiliteitslijst staat trouwens niet de Samsung E900 maar dat wil denk ik nog niet zeggen dat die niet werkt.

Parrot, Nokia, Sony en Samsung bluetooth hebben allemaal die verlichting niet zo te zien (laat staan bediening via het stuur). Nog even doorzoeken dus, of ik wil misschien teveel.
Zaterdag kom ik even naar die Nokia ck-7w kit kijken. Deze kan zo te zien niet via het stuur bediend worden en heeft een eigen luidspreker? In de compatibiliteitslijst staat trouwens niet de Samsung E900 maar dat wil denk ik nog niet zeggen dat die niet werkt.
Laatst gewijzigd door Berthil op 28 aug 2006, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit ook nog gevonden op Motoringfile, ziet er fraai uit met de navigatie.
Dit zou ook zo mooi moeten werken via bluetooth naar de PDA, dan hoeft bediening via het stuur ook niet.
Mikey maar eens een mailtje sturen
Dit zou ook zo mooi moeten werken via bluetooth naar de PDA, dan hoeft bediening via het stuur ook niet.
Mikey maar eens een mailtje sturen

Laatst gewijzigd door Berthil op 28 aug 2006, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze sponsors