Waarom het besturdersraam wel eentje heeft is gewoon omdat de bestuurder niet afgeleid mag zijn bij het rijden. En zoals de normen het voorschrijven twee handen op het stuur heeft

Iets wat ik een vreemde gedachte vind van BMW, want er kunnen ook kinderen achter de bestuurder komen en via daar hun tengels door de raamopening steken...remmie1972 schreef:Dat ze het wel hebben aangezet voor de bestuurder is omdat ze deze in staat achten om na te denken dat hij niet zijn arm/vingers tussen het raam steekt als deze dicht gaat.
Ja, dat bedoelde ik. Bedankt.remmie1972 schreef:Ik denk dat je bedoelt dat als het raam helemaal gesloten is en de comfortsluiting is nog actief, of dan de ruit een klein stukje zakt om onder de sponning vandaan te komen als je het portier opent. Het antwoord daarop is ja, de ruit zakt idd een klein stukje ook al is de comfortsluiting nog actief.
Dus als het raam slechts 5 centimeter openstaat en je activeert de comfortsluiting (die 6 seconden duurt) en je opent het portier dan zakt de ruit een klein stukje om onder de sponning uit te komen.
Onze sponsors