Beste mede-Mini-freaks:
Altijd leuk: een vermogensgrafiek! Hier een Dynorun van mijn Mini Cooper S medio oktober 2005. 177,7 wielpk, 208 Nm, wielkoppel. Met toendertijd de volgende modificaties:
1) Pulley 15%
2) Superchip
Binnenkort volgt een nieuwe Dynorun met de volgende aanvullende modificaties licht vliegwiel, alta-airbox en supersprint (spruitstuk tm uitlaat).
Groet, Ferdinand
NB. (aan de redactie): Hoe upload ik een plaatje in dit bericht?[/img]
Dynorun Mini Cooper S (oktober 2005)
- Ferdinand
- Be Mini
- Yvon
- Wingman
- Contacteer:
Bericht

"
]" (deze link dus) (zonder de " en de extra ])
En dan krijg je:

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk

En dan kan je de link gebruiken welke wordt weergegeven (staat bij vermeld: Toon foto in forum.
"

En dan krijg je:

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk

Bericht
Heb je ook een uitdraai van voor de modificatie?
Weet je zeker dat dit wiel pk's zijn en geen krukas pk's!
Uitdraai geeft altijd krukas pk's namelijk!
Maar dan valt het vermogen erg tegen
Re: Dynorun Mini Cooper S (oktober 2005)
Hey bij ruud frederiks geweest!Ferdinand schreef:Beste mede-Mini-freaks:
Altijd leuk: een vermogensgrafiek! Hier een Dynorun van mijn Mini Cooper S medio oktober 2005. 177,7 wielpk, 208 Nm, wielkoppel. Met toendertijd de volgende modificaties:
1) Pulley 15%
2) Superchip
Binnenkort volgt een nieuwe Dynorun met de volgende aanvullende modificaties licht vliegwiel, alta-airbox en supersprint (spruitstuk tm uitlaat).
Groet, Ferdinand
NB. (aan de redactie): Hoe upload ik een plaatje in dit bericht?[/img]
Heb je ook een uitdraai van voor de modificatie?
Weet je zeker dat dit wiel pk's zijn en geen krukas pk's!
Uitdraai geeft altijd krukas pk's namelijk!
Maar dan valt het vermogen erg tegen

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb zelf een dynorun gemaakt met AutoEnginuity, dat gaat dus rijdend. Hierbij calibreer je eerst de derde versnelling (wat trouwens exact overeenkwam met de overbrenging die MINI geeft) en word er gecorrigeerd voor exacte bandenmaat, gewicht van de auto en buitentemperatuur/luchtvochtigheid.
De eerste run was tot een lager toerental en met foute MTH file.
De tweede run tot bijna 7200 toeren en met de juiste MTH Tuner file voor MTH spruitstuk en 15% pulley.
Met de oude file draaide mijn MCS 191 pk op de testbank van Beek Autoracing bij 6500 toeren. Verschil met de 206 pk van AutoEnginuity is 15 pk bij ongeveer hetzelfde aantal toeren. Dat is 7,28 procent meer met AutoEnginuity t.o.v. Beek Autoracing.
252 - 7,28% van 252 = theoretisch 234 pk bij 7150 toeren als de testbank van Beek Autoracing niet zo zou afvlakken op het eind.
De koppelgrafiek ligt bijna over elkaar maar loopt verder omhoog door het hoger aantal toeren op het eind.
AutoEnginuity meet koppel in lb-ft --> Nm = lb-ft maal 1.3558
De schaal links geld dus voor de pk grafiek (rood) en koppelgrafiek in lb-ft (groen). Ik heb het alleen wel even correct omgerekend naar Nm in de getallenvakjes.
Intussen heb ik een watergekoelde intercooler, JCW bougies en GTT CAI dus ik ga binnenkort nog eens een run doen. Autoenginuity geeft denk ik wat te hoog aan (misschien omdat de derde versnelling gebruikt wordt?), maar het is wel mooi een vergelijking te maken als je wat veranderd hebt.

De eerste run was tot een lager toerental en met foute MTH file.
De tweede run tot bijna 7200 toeren en met de juiste MTH Tuner file voor MTH spruitstuk en 15% pulley.
Met de oude file draaide mijn MCS 191 pk op de testbank van Beek Autoracing bij 6500 toeren. Verschil met de 206 pk van AutoEnginuity is 15 pk bij ongeveer hetzelfde aantal toeren. Dat is 7,28 procent meer met AutoEnginuity t.o.v. Beek Autoracing.
252 - 7,28% van 252 = theoretisch 234 pk bij 7150 toeren als de testbank van Beek Autoracing niet zo zou afvlakken op het eind.
De koppelgrafiek ligt bijna over elkaar maar loopt verder omhoog door het hoger aantal toeren op het eind.
AutoEnginuity meet koppel in lb-ft --> Nm = lb-ft maal 1.3558
De schaal links geld dus voor de pk grafiek (rood) en koppelgrafiek in lb-ft (groen). Ik heb het alleen wel even correct omgerekend naar Nm in de getallenvakjes.
Intussen heb ik een watergekoelde intercooler, JCW bougies en GTT CAI dus ik ga binnenkort nog eens een run doen. Autoenginuity geeft denk ik wat te hoog aan (misschien omdat de derde versnelling gebruikt wordt?), maar het is wel mooi een vergelijking te maken als je wat veranderd hebt.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hier ook nog even de dyno grafieken van onze vorige testbankdag waardoor de hele discussie rond MTH werd gestart.
Testbank Dag Cooper S Vermogen vergelijk
Testbank Dag Cooper S Koppel vergelijk
Testbank Dag Cooper Vermogen vergelijk
Testbank Dag Cooper Koppel vergelijk
Niet met de bedoeling om die hele discussie weer op te starten maar gewoon ter info.
Testbank Dag Cooper S Vermogen vergelijk
Testbank Dag Cooper S Koppel vergelijk
Testbank Dag Cooper Vermogen vergelijk
Testbank Dag Cooper Koppel vergelijk
Niet met de bedoeling om die hele discussie weer op te starten maar gewoon ter info.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hij heeft me goed geholpen met het berekeningen van de diverse onderdelen.
PS.altijd leuk een poll over dyno's
Re: Dynorun
Ruud ken ik ook al heel lang, heeft laatst nog mijn GSXR1100W opnieuw afgesteld. Hij is één van de eerste die met een dyno kwam in nederland en weet er erg veel van. Ben pas nog bij hem geweest om zelf een testbank te maken voor losse motoren (3,5cc) t.b.v de modelauto's)Ferdinand schreef:Ha Sleefje, bedankt voor de tip!
Hoi Werner:
Jazeker, ik ben bij Ruud Fredriks geweest. Ken ik goed vanuit mijn motorracerij. Jazeker, de pk's zijn wielpk's en geen krukas pk's.
Wat vind je van mijn poll/
groet, Ferdinand
Hij heeft me goed geholpen met het berekeningen van de diverse onderdelen.
PS.altijd leuk een poll over dyno's
- Sander
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
RF Dynojet natuurlijk, alles aan de wielen:

Modificaties:
- Sportdemper
- Green panel filter en filterhuis met cold air intake gemodificeerd
- 52mm gasklephuis (ipv 48mm)
- bougiekabels Magnecor (niet dat je dat in het vermogen ziet....)
- kat bypass
- uitlaatspruitstuk ontbraamd
- inlaat ontbraamd
- piep klein beetje gevlakt ivm lekke koppakking
Einde van dit jaar gaan we wederom, nieuwe modz zoals momenteel op de F:
- Green Twister XL ("L" gaat maar tot 150pk en ik wil ooit meer
)
- Piper 4-2-1 spruitstuk
Al aangeschaft maar voorlopig nog niet gemonteerd:
- VVC cilinderkop (grote kleppen, variabele timing en meer lift)
- VVC ECU
- VVC ontsteking
- de rest nodig om varabele kleptiming op mijn F te bouwen.
Hopelijk goed voor 175pk blokvermogen, vandaar de Twister XL. Plannen voor meer vermogen na deze modificaties zijn er wel maar nog redelijk vaag
Oja, een F verliest ongeveer 16% voordat het de wielen heeft bereikt.

Modificaties:
- Sportdemper
- kat bypass
- inlaat ontbraamd
- Green Twister XL ("L" gaat maar tot 150pk en ik wil ooit meer

- Piper 4-2-1 spruitstuk
- VVC ECU
- VVC ontsteking
Hopelijk goed voor 175pk blokvermogen, vandaar de Twister XL. Plannen voor meer vermogen na deze modificaties zijn er wel maar nog redelijk vaag

MGF.be forum member
- Sander
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Bruno heeft daar precies de zelfde modificaties als ik nu pas heb (dus met een "open" filter + 4-2-1) en hij heeft inderdaad een VVC cilinderkop als standaard.
ErikB heeft weer een andere cilinderkop met nog grotere kleppen maar zonder VVC mechanisme maar met scherpe nokkenassen. Vandaar dat hij onderin wat koppel minder heeft dan Bruno met het VVC mechanisme. De kit van Erik moet nog uitgebreid worden met een 4-2-1 en ook kreeg hij bij Tovami te horen dat zijn nokkenassen beter getimed dienen te worden met Verniers. Daarna kan er nog wat uit gehaald worden door zijn Mems te fine-tunen (hij heeft een EFi (aftermarket) ECU)
Bruno heeft later nog een FPR gemonteerd omdat zijn F te arm liep. Hij is toen terug gegaan naar Tovami en heeft na afstelling van de FPR er een PK of 3-4 bij gekregen om op ongeveer 165pk blokvermogen te komen.
Nu heeft Bruno overigens zijn cilinderkop laten porten & flowen. Resultaat volgt dit najaar, we hopen op 175+pk maar dat weet je nooit met zulke werkzaamheden
De reden dat ik meer koppel heb is dat ik een ander inlaatspruitstuk heb (wel origineel maar met smallere diameter) en kleinere kleppen met minder lift (minder scherpe nokkenassen) Goed voor koppel maar slecht voor vermogen zoals je ziet
ErikB heeft weer een andere cilinderkop met nog grotere kleppen maar zonder VVC mechanisme maar met scherpe nokkenassen. Vandaar dat hij onderin wat koppel minder heeft dan Bruno met het VVC mechanisme. De kit van Erik moet nog uitgebreid worden met een 4-2-1 en ook kreeg hij bij Tovami te horen dat zijn nokkenassen beter getimed dienen te worden met Verniers. Daarna kan er nog wat uit gehaald worden door zijn Mems te fine-tunen (hij heeft een EFi (aftermarket) ECU)
Bruno heeft later nog een FPR gemonteerd omdat zijn F te arm liep. Hij is toen terug gegaan naar Tovami en heeft na afstelling van de FPR er een PK of 3-4 bij gekregen om op ongeveer 165pk blokvermogen te komen.
Nu heeft Bruno overigens zijn cilinderkop laten porten & flowen. Resultaat volgt dit najaar, we hopen op 175+pk maar dat weet je nooit met zulke werkzaamheden

De reden dat ik meer koppel heb is dat ik een ander inlaatspruitstuk heb (wel origineel maar met smallere diameter) en kleinere kleppen met minder lift (minder scherpe nokkenassen) Goed voor koppel maar slecht voor vermogen zoals je ziet

MGF.be forum member
- M7 Racing
- Enthousiast
Bericht
Zijn dit coopers...zo ja welke cilinder kop gebruik je dan VVC ?Sander schreef:RF Dynojet natuurlijk, alles aan de wielen:
Modificaties:
- Sportdemper
- kat bypass
- inlaat ontbraamd
- Green Twister XL ("L" gaat maar tot 150pk en ik wil ooit meer)
- Piper 4-2-1 spruitstuk
- VVC ECU
- VVC ontsteking
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Sander
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Onze sponsors