Nadat ik vroeger al een aantal jaar een klassieke mini heb gereden, ga ik nu dan echt een Nieuwe Mini aanschaffen. Ik heb mijn oog laten vallen een hyperblauwe Cooper S uit augustus 2004. Tenminste dat is wat de dealer zegt. Helaas is het geen Mini dealer (jaja, Duitse import, dus ook geen mini next helaas), en hij beweert dat deze mini van na de model-update is.
Nu wil ik dat natuurlijk ook zelf even na gaan. Ik heb al gekeken bij autoweek wat de zichtbare verschillen zijn: bij het nieuwe model zou de bijrijders stoel niet in hoogte verstelbaar zijn, en er zou geen leeslampje in zitten.
Zijn er nog aanvullende zaken waar ik op kan letten om te achterhalen hoe oud deze mini werkelijk is?
Cooper S uit 2004; van voor of na de model-update?
- Mini Driver
- Leerling Mini lid
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
- Hyper blue is een facelift-model kleur
- achterlicht middenonderin: pré-facelift is achteruitrijlicht, facelift is mistlicht
- achterlicht middenonderin: pré-facelift is achteruitrijlicht, facelift is mistlicht
- Mini Driver
- Leerling Mini lid
- Mini Driver
- Leerling Mini lid
Bericht
Dan trouwens toch ook maar even een 2e vraag:
In hoeverre snijd ik mijzelf nu in de vingers door geen Mini Next te kopen?
Ik heb wel 6 maanden Bovag garantie, maar ik vind dit toch wel een klein dilemma.
Is de Mini gevoelig voor problemen?
Ik heb wel 6 maanden Bovag garantie, maar ik vind dit toch wel een klein dilemma.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Hyper blue en Indi Blue verschillen bijna niet van elkaar. Je moet ze al echt naast elkaar zien om het verschil te kunnen vertellen.
Ooit vroeg de eigenaresse van een Hyperblue 'facelift' MINI, of mijn Indi blue 'oldstyle' MINI was overgespoten omdat het dezelfde kleur was....
Wat betreft garantie.... Geen idee of er veel verschillen zijn tussen de BOVAG-garantie en de MINI-Next garantie.
En probleem MINI's, ligt eraan wie je het vraagt, de één zal roepen dat de auto vaker bij dealer in de garage staat dan thuis, terwijl een ander zegt dat ie alleen voor de onderhoudsbeurt bij de dealer komt. Maar ja, in feite is elke auto vatbaar voor problemen...
Ooit vroeg de eigenaresse van een Hyperblue 'facelift' MINI, of mijn Indi blue 'oldstyle' MINI was overgespoten omdat het dezelfde kleur was....

Wat betreft garantie.... Geen idee of er veel verschillen zijn tussen de BOVAG-garantie en de MINI-Next garantie.
En probleem MINI's, ligt eraan wie je het vraagt, de één zal roepen dat de auto vaker bij dealer in de garage staat dan thuis, terwijl een ander zegt dat ie alleen voor de onderhoudsbeurt bij de dealer komt. Maar ja, in feite is elke auto vatbaar voor problemen...
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb overigens nog geen problemen gehad. Alleen een raammotortje wat het had begeven, maar die wordt netjes onder garantie vervangen.
Ja, maar een duitse import auto heeft 3 jaar EUROPLUS garantie. In principe net zoiets als de Next-garantie, maar dan voor import auto's. Je kan je garantieonderdelen laten vervangen bij een willekeurige dealer in Europa.Mini Driver schreef:Dan trouwens toch ook maar even een 2e vraag:
Ik heb overigens nog geen problemen gehad. Alleen een raammotortje wat het had begeven, maar die wordt netjes onder garantie vervangen.
Laatst gewijzigd door CooperS-lightningblue op 31 aug 2006, 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Meeste problemen geven de oudere Coopers met een Midland versnellingsbak, de laatste tijd horen we nogal eens dat die stuk gaat.
Met een Cooper S van 2004 zit je goed, geen grote problemen te verwachten. Zelf heb ik een gekietelde 2003 en nooit problemen mee gehad. Een 2002 Cooper S wil nog wel eens last hebben van kinderziektes, een facelift niet. Wel een keuring laten doen om miskoop te voorkomen zou ik zeggen, desnoods vraag je een BMW dealer de auto goed na te kijken voor een paar honderd euro.
Met een Cooper S van 2004 zit je goed, geen grote problemen te verwachten. Zelf heb ik een gekietelde 2003 en nooit problemen mee gehad. Een 2002 Cooper S wil nog wel eens last hebben van kinderziektes, een facelift niet. Wel een keuring laten doen om miskoop te voorkomen zou ik zeggen, desnoods vraag je een BMW dealer de auto goed na te kijken voor een paar honderd euro.
- Mini Driver
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik ben er inmiddels wel redelijk zeker van dat het de nieuwe versie is. Op de foto's is te zien dat het licht middenonderin een mistlicht is, en geen achteruitrijlicht.
Wat betreft het verschil tussen bovag en mini-next, ik denk dat vooral de lengte het verscil maakt. 6 maanden Bovag, tegen 2 jaar mini-next
Maarja, deze mini is zo mooi en zo een heb ik bij een Mini-dealer nog niet zien staan...
Wat betreft het verschil tussen bovag en mini-next, ik denk dat vooral de lengte het verscil maakt. 6 maanden Bovag, tegen 2 jaar mini-next

Maarja, deze mini is zo mooi en zo een heb ik bij een Mini-dealer nog niet zien staan...
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zijn nog meer kleinere optische verschillen, maar daar kan ik even niet opkomen.
Daarvoor zou ik mijn oude (2002) en mijn nieuwe (2005) naast elkaar moeten zetten.
Re: Cooper S uit 2004; van voor of na de model-update?
De chromen rand aan de voorzijde van de motorkap is 'voor' de update geribbeld en 'na' de update glad. Ook zijn de Xenon koplampen van na de update helderder dan voor de update.Mini Driver schreef:Zijn er nog aanvullende zaken waar ik op kan letten om te achterhalen hoe oud deze mini werkelijk is?
Er zijn nog meer kleinere optische verschillen, maar daar kan ik even niet opkomen.
Daarvoor zou ik mijn oude (2002) en mijn nieuwe (2005) naast elkaar moeten zetten.
Laatst gewijzigd door Miniboard op 12 okt 2006, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Driver
- Leerling Mini lid
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb een indi-blue (lijkt op hyperblue) en die is TE KOOP!!!Mini Driver schreef: Maarja, deze mini is zo mooi en zo een heb ik bij een Mini-dealer nog niet zien staan...

- Mini Driver
- Leerling Mini lid
Bericht
aah te koop!
Hij ziet er mooi uit hoor, alleen, ik zoek toch eigenlijk wel een S van na de update, en ik ben niet zo'n fan van het witte dak en witte velgen...
Hij ziet er mooi uit hoor, alleen, ik zoek toch eigenlijk wel een S van na de update, en ik ben niet zo'n fan van het witte dak en witte velgen...

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is jammer inderdaad! Het zou wel ontzettend leuk zijn als iemand van de club erin zou gaan rijden! Succes met alles en als je ons nodig hebt voor iets, weet je ons te vinden!Mini Driver schreef:aah te koop!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors