iPod textinfo op Navigatiescherm (Intravee II)

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 apr 2009, 13:21

Ik heb het doorgegeven aan de werkplaats bij de dealer, ben benieuwd of ze kunnen ontdekken of dit de oplossing is.
hou je op de hoogte.

Berthil schreef:Ik heb gehoord dat de Intravee de oplossing is om iPod met de navigatie samen te laten werken maar ik heb me er nog niet in verdiept. Carl heeft ook een mooie oplossing met de Dietz maar moet de iPod integratie nog verder uitwerken.
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 apr 2009, 21:06

Update:
Dealer (chris) doet zijn best en wil nu zelf ook dat het werkt.

Icelink Plus vesie 300... versie 2 (=nieuwste en dus geschikt voor iPod laatste generatie) is ingebouwd maar werkt dus maar gedeeltelijk :oops:
Nu laat het navi scherm wel een iPod menu zien vervolgens dat hij iPod aan het uitlezen is........maar er komt niets.
iPod zelf wordt nu wel opgeladen en schakelt zichzelf uit bij verwijderen contact sleutel, we zijn dus op weg naar de goede oplossing, echter is het uitlezen nog een probleem wat wellicht met Intravee op te lossen is. (muziek speelt hij af en stuurknoppen werken ook)

Op de site van Intravee staat dat dit systeem icm navigatie werkt op mini's tot en met 2006. Wij hebben een mini uit 2008 (geen serieus verschil lijkt me)
Het lijkt ons de moeite waard om deze Intravee in te bouwen echter kent iemand een verkoop punt van Intravee die eventueel zo'n ding kan leveren aan de dealer?

Heeft iemand een Itravee gebruikt? ervaring mee?

Nog een feitje: As je menu iPod opzet op scherm komt om de 14sec en flikkering in het beeld (lijkt dat navi scherm wil doorkomen) dit gaat eindeloos door elke 14 sec. Zeer irri zeg maar. Hopelijk kunnen we snel aan een Intravee komen zodat we dit (doodse) hoofdstuk kunnen sluiten...

Ps Navi werkt gewoon en als je scherm van navi op hebt staan flikkert deze niet en kun je muziek luisteren, je weet/ziet alleen niet welk nummer speeld en/of gaat komen
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 mei 2009, 17:10

Hier zie je mijn oplossing, aan de bediening van de IPhone wordt nog gewerkt. Dit hoop ik over 14 dagen werkend te hebben.

Dietz Multimedia Module met IPhone

Vindt de intravee ook meer een hobby project om te zien als ik eerlijk ben, ook daar moet je nog best wel wat dingen doen.

je hebt het de hele tijd over de icelink plus, maar ik neem aan dat je de gateway 300 van Dension bedoelt ?
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 mei 2009, 09:27

Carl schreef:Hier zie je mijn oplossing, aan de bediening van de IPhone wordt nog gewerkt. Dit hoop ik over 14 dagen werkend te hebben.

Dietz Multimedia Module met IPhone

Vindt de intravee ook meer een hobby project om te zien als ik eerlijk ben, ook daar moet je nog best wel wat dingen doen.

je hebt het de hele tijd over de icelink plus, maar ik neem aan dat je de gateway 300 van Dension bedoelt ?
Sorry Carl, je hebt gelijk. Het is een Dension Gateway 300 versie 2 (nieuwste).

Probleem is zoals beschreven, hij laadt de gegevens niet in. Jij spreekt nu van een Dietz als een videosignaal "vertaler" toch?
Ik begrijp dat het videosignaal van de iPod moet worden aangepast maar is daar deze Dietz niet wat te "zwaar" voor? ik bedoel deze doet ook wat met het geluid (nu inmiddels bij jou niet meer door dat truukje van directe audio kabel) en bij mij werkt stuurbediening, geluid ect. wel goed maar moet eerlijk bekennen dat als ik van de Radio overschakel naar de iPod het volume een stap terug doet (los je op door harder te zetten) en andersom van iPod naar Radio staat dus snoeihard (je schrik echt effe) Er is dus een volume signaal verschil tussen Radio en iPod.

Denk je echt dat de Dietz het antwoord is? Ik hoef alleen maar de gegevens uit de iPod te lezen en geen video-signaal of geluids-signaal te hebben. Is wel prachtig hoor, Italian Job op het schermpje van je navi-slavi maar niet echt mijn dingetje.
Muziek is wel heel belangrijk voor mij en was dus ook een speerpunt in de aanschaf van de mini en waar ik dus ook de dealer van heb doordrongen voor/tijdens de koop. Gouden bergen werden beloofd, maar tot op heden niet waar gemaakt :oops: Hoop dat het uiteindelijk goed komt aangezien ik er een (aanzienlijke) meerprijs voor heb betaald.

Jij hebt,als ik het goed begrijp die Intravee dus helemaal niet nodig???

Ps Mooie car, in astro black? Is dezelfde kleur als mijne (ook zelfde opties zo te zien) echter heb ik een Tan interieur en in astro black gespoten velgen :mrgreen:
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mei 2009, 11:01

hmmm ik ga eens zoeken voor je, ik heb namelijk ooit een e46 cabrio met navigatie gehad met MK4 navigatie en daarop heb ik het uiteindelijk aan de praat gekregen. Dit was dan met een icelink +. Volgens mij zit er in jouw mini ook een mk4 en zou het in principe ook mogelijk moeten zijn.
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 mei 2009, 13:25

minipino schreef:hmmm ik ga eens zoeken voor je, ik heb namelijk ooit een e46 cabrio met navigatie gehad met MK4 navigatie en daarop heb ik het uiteindelijk aan de praat gekregen. Dit was dan met een icelink +. Volgens mij zit er in jouw mini ook een mk4 en zou het in principe ook mogelijk moeten zijn.
thx alle hulp is welkom!
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 mei 2009, 22:12

De dietz is meer een video oplossing, geen audio oplossing als je het mij vraagt. Ik heb vandaag via ebay een icelink plus hardware versie 4 gekocht, deze wil ik na MINI United gaan inboiuwen, ook ik ga proberen de text functie aan het werken te krijgen icm de navigatie. Ik houd je op de hoogte.
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 mei 2009, 09:21

Carl schreef:De dietz is meer een video oplossing, geen audio oplossing als je het mij vraagt. Ik heb vandaag via ebay een icelink plus hardware versie 4 gekocht, deze wil ik na MINI United gaan inboiuwen, ook ik ga proberen de text functie aan het werken te krijgen icm de navigatie. Ik houd je op de hoogte.
:mrgreen: Yes!!! eindelijk werkt mn ipod zoals ik m wil hebben!!! Heeft wat voeten in aarde gehad met dealert maaar de volhouder wint!!!! Ik kan mn ipod nu toch echt bedienen via mijn navigatiescherm!!!! Ze hebben er nu een Intravee tussen gezet en jawel nu werkt het wel via de icelink plus aansluiting!!! Geweldig!!!! Dealer heeft ook weer hoop geleerd :s >)
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 mei 2009, 21:55

Plaats eens wat foto's. Ben benieuwd. Werk je nu met de Intravee en de Gateway 300 samen ?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 mei 2009, 00:48

Ik hoor ook graag wat meer details over Ice Link Plus en de Intravee.
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 mei 2009, 09:08

Carl schreef:Plaats eens wat foto's. Ben benieuwd. Werk je nu met de Intravee en de Gateway 300 samen ?
:shock: Ziet er bij jou wel heel mooi uit zeg!!! Gaaf dat je mooi beeld hebt op je navi!!! Zo mooi werkt het bij mij niet hoor, puur dat je de artiesten en titels in je scherm ziet en kan bedienen via navi knop en via stuurwiel. Maar het werkt, dat is het belangrijkst! Ik zal er een foto van nemen voor je vanavond.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 jun 2009, 21:55

@VW, is het gewoon aangesloten op de CD changer kabel in de kofferbak en dat werkt? Je hebt neem ik aan de Intravee II en de Alpina KCA 420i om de iPod aan te sluiten want een Ice Link aansluiten op een intravee werkt niet heb ik nagevraagd.

Hier is de Intravee user guide in combinatie met (BMW) navigatie, ik neem aan dat dit hetzelfde werkt op de Mini navigatie.

Ik heb trouwens net de Intravee II met Alpine adapter besteld voor onder de 300 Euro. Het zal wel werken neem ik aan.
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jun 2009, 17:58

Sorry dat het even duurde voor ik de foto's kon plaatsen, maar ach vakantie je kent het wel.....

De volgende foto's gemaakt voor een mini met navigatie en mfsw.

Druk op RND om in menu van iPod te komen
Afbeelding

Je ziet dat summer night city van ABBA speelt en dat bij keuze volgende album Achtung Baby klaar staat (selectie werkt alfabetisch)
Afbeelding

Met de knoppen op radio en mfsw kun je ook per nummer vooruit/terug
Afbeelding

Overige knoppen op de radio werken niet. (no disk) Afbeelding
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jun 2009, 18:24

Dit is het hoofd menu waarin je kunt zoeken op:
Afspeellijst
Artiest
Album
ect.

Afbeelding

Hier is gekozen voor Afspeellijst (onlangs afgespeeld) en nu kun je:
de volgende afspeellijst kiezen (dus 1x vooruit/terug) (onlangs toegevoegd is dat bij mijn iPod)
maar ook 10x vooruit/terug. (favorieten, meest afgespeeld ect)
Deze keuze maak je als volgt; je draait aan de navi knop naar "volgende" dan druk je de navi knop in en dan verschijnt op de plek onlangs afgespeeld de volgende map=onlangs toegevoegd. Wil je die nu hebben dan moet je weer aan de navi knop draaien tot op "selecteer" en de navi knop indrukken waarna de opdracht wordt uitgevoerd. Het nadeel is dus dat je steeds moet bevestigen na een keuze door "selecteer" te kiezen. Zou mooier zijn als je bijvoorbeeld volgende selecteert en bevestigd door de navi draai/druk knop in te drukken zoals in het hoofdmenu (=hierboven)
Afbeelding
WV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jun 2009, 18:38

Hier nogmaals dezelfde procedure alleen in het Artiesten menu:

De artiest die je hoort in Anouk met het nummer I live for you

Er staat volgende aangegeven, druk navi knop in en......
Afbeelding

Er verschijnt de volgende artiest in deze map
Avril Lavigne

Afbeelding

Het nummer van Anouk speelt gewoon door totdat je de navi knop draait naar selecteer en indrukt
Dan begint Avril dus, in dit geval dus met het nummer Girlfriend van het album The best damn thing

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”