Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast

30 mei 2009, 09:18

Zolang je de sticker van Alta er niet op doet is het niet echt goed te zien hoor, hij zit sowieso een beetje verstopt. Of ze moeten er al ervaring mee hebben.
Maar die 2de optie klinkt ook leuk
Ik ben gister nog even langs de dealer gegaan of zij niet een deel van het JCW pakket kunnen monteren, compressor + software dus. Als ze dan aan het Strassenverkehrsamt doorgeven dat hij JCW getuned is hoeft hij niet herkeurd te worden omdat hier een type goedkeuring voor is. Dinsdag hoor ik wat de mogelijkheden zijn.

Het zal ongetwijfeld (een stuk :( ) duurder zijn want als ik het goed begrepen heb wisselen ze bij het JCW pakket de hele compressor en niet alleen de 11% pulley Weet iemand misschien de prijs van deze compressor.

Als iemand nog tips of ideen heeft hoor ik ze graag :D

Maarten
iDarkDesign
Transformer

30 mei 2009, 09:27

JCW compressor en S- compressor zijn hetzelfde. Die wisselen ze ook niet.

Je krijgt een andere cylinderkop. De prijs verschilt per dealer, maar is zeker niet goedkoop!

iDD
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2009, 10:32

iDarkDesign schreef:JCW compressor en S- compressor zijn hetzelfde. Die wisselen ze ook niet.

Je krijgt een andere cylinderkop. De prijs verschilt per dealer, maar is zeker niet goedkoop!

iDD
Bij het JCW pakket zit ook een complete compressor die gewisseld wordt :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 mei 2009, 12:08

Jullie hebben allebei gelijk :)
De compressor wordt alleen gewisseld omdat er een kleinere pulley op zit.
Alleen als je een pre-facelift hebt krijg je een compressor met een betere coating (zwart) maar als je al een face-lift hebt dan heb je die al.
Daarom gaan dus veel mensen voor alleen een kleinere pulley en software.
Het JCW pakket is veel werk en duur om er op te zetten terwijl compressor en cilinderkop dus nagenoeg gelijk zijn.

Als de dealer alle officiële prijzen hanteert kom je uit op ongeveer 5000 Euro voor het hele pakket.
Timmermans in Duitsland heeft een tijd het pakket aangeboden voor 3500 Euro gemonteerd meen ik me te herinneren. Of ze dat nog doen weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Berthil op 30 mei 2009, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
iDarkDesign
Transformer

30 mei 2009, 13:05

En voor die prijs presteer je dus ondermaats.

iDD
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast

30 mei 2009, 13:52

Als de dealer alle officiële prijzen hanteert kom je uit op ongeveer 5000 Euro voor het hele pakket.
En voor die prijs presteer je dus ondermaats.
Daarom wil ik ook niet het hele JCW pakket. Ik ga geen 5000 euro op een auto van 10.000 schroeven waar je straks niks meer voor terug krijgt :s
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 mei 2009, 13:57

De dealer gaat niet alleen de 11% pulley installeren en dan je auto als JCW 'eintragen'. Dat kun je denk ik vergeten.

Als je weer in Nederland bent maak je een afspraak bij Beek en neem je een pulley die op de originele pulley lijkt (zwart). Daar is als enigste aan te zien dat er wat aan de auto is gebeurd.
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast

30 mei 2009, 14:06

De dealer gaat niet alleen de 11% pulley installeren en dan je auto als JCW 'eintragen'. Dat kun je denk ik vergeten.
Daar ben ik ook bang voor maar hij zou kijken wat hij kan doen. Hij is erg hulpvaardig dus ik wacht maar even af.
Als je weer in Nederland bent maak je een afspraak bij Beek en neem je een pulley die op de originele pulley lijkt (zwart). Daar is als enigste aan te zien dat er wat aan de auto is gebeurd.
Als het echt bijna niet te zien/horen is dan is dat zeker de beste en goedkoopste optie. Dat was ook mijn plan tot ik hoorde dat ze hier bij de keuring ontzettend streng kunnen zijn.
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast

04 jun 2009, 21:57

Helaas, inderdaad alleen als compleet pakket te krijgen.

Om kennis te maken met de nieuwe cabrio kregen we er een mee. Zo konden we rustig een beetje rondrijden en hem morgen weer terugbrengen :P
Ben dus toch nog met een grote grijns bij de dealer vertrokken :mrgreen:
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

22 jun 2009, 12:23

Berthil schreef:Een keuring is hier pas vanaf 40% overschrijding t.o.v. de fabrieksopgave pas een probleem dacht ik, maar aangezien men geen mogelijkheid heeft om het vermogen tijdens de APK te testen is dat een papieren tijger.
Volgens deze website is keuren alleen nodig als je het motorblok wisseld, zolang je motornummer gelijk blijft hoeft hij niet herkeurd te worden. Zie: http://www.dhz-twente.nl/index.php?opti ... &Itemid=96
dhz-twente schreef:Simpel gezegd komen de regels hier op neer, wijzigt de motor code dan moet u opnieuw keuren, is deze motorcode origineel in uw auto geleverd is de keuring simpel. Is de motorcode niet origineel in uw auto geleverd moet u ALTIJD een geluidsmeting laten doen in Lelystad. Heeft deze motor 40% vermogens toename moet de weggedragtest ook gedaan worden. Het maakt dus niet uit of de cilinders veranderen, het gaat om de motorcode!
Uiteindelijk nog niet helemaal duidelijk, maar als ik het goed begrijp is er alleen een keuring nodig indien je je motorblok vervangt.

Ik kwam tevens dit artikel tegen: http://jdct.yourbb.nl/viewtopic.php?f=21&p=5 (verlagen mag niet, ramen tinten mag ook niet).
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

22 jun 2009, 12:49

Nog ff verder zitten spitten en met veel pijn en moeite (wat een slechte website heeft het rdw) het voertuigen regelement gevonden: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8219AEA1 ... 042009.pdf

Hierin staat dat er een keuring nodig is voor zo'n beetje alles (waaronder ook remmen) en er staat in dat bij 20% afwijkend vermogen tov je kenteken bewijs (mijne staat op 120 kw... :/ ) je moet herkeuren. Heel duidelijk kan ik het niet vinden.
rdw schreef:Artikel 6.3
1. Bij wijziging in de constructie van een voertuig waardoor de onderstaande voertuiggegevens
wijzigen, en na deze wijziging niet meer overeenstemmen met het kentekenregister, moet het
voertuig voldoen aan de in bijlage IV, behorende bij artikel 3.7, voor het betrokken voertuig
opgenomen eisen voor zover die eisen verband houden met de aangebrachte wijziging

r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen alsmede het
vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het
kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 jun 2009, 13:00

DrAtomic schreef:Nog ff verder zitten spitten en met veel pijn en moeite (wat een slechte website heeft het rdw) het voertuigen regelement gevonden: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8219AEA1 ... 042009.pdf

Hierin staat dat er een keuring nodig is voor zo'n beetje alles (waaronder ook remmen) en er staat in dat bij 20% afwijkend vermogen tov je kenteken bewijs (mijne staat op 120 kw... :/ ) je moet herkeuren. Heel duidelijk kan ik het niet vinden.
rdw schreef:Artikel 6.3
1. Bij wijziging in de constructie van een voertuig waardoor de onderstaande voertuiggegevens
wijzigen, en na deze wijziging niet meer overeenstemmen met het kentekenregister, moet het
voertuig voldoen aan de in bijlage IV, behorende bij artikel 3.7, voor het betrokken voertuig
opgenomen eisen voor zover die eisen verband houden met de aangebrachte wijziging

r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen alsmede het
vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het
Ik wist niet dat jouw MINI een driewieler is.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

22 jun 2009, 17:35

minipino schreef:
DrAtomic schreef: r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen alsmede het
vermogen van overige motorvoertuigen
, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het
Ik wist niet dat jouw MINI een driewieler is.
(haai)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jul 2009, 23:15

Hoeveel % pulley zit er standaard op een Cooper S?
De injectoren van een JCW zijn beter/groter?

Neem als voorbeeld JimmySX. Hij heeft 228pk met een 11% pulley. Theoretisch gezien moet hij naar de 240pk gaan met een 15% pulley toch?

Ik heb nu 15% pulley + GP intercooler en kom op 215pk. Met de nokkenassen zou ik dus naar de 230-235pk gaan?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 jul 2009, 00:53

StefanCS schreef:Hoeveel % pulley zit er standaard op een Cooper S?
0%

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”