ik zal mn gedachten er nog even over laten gaan!
Intercoolers
- jimmysx
- Bijna verslaafd

- Locatie: Hilversum
Bericht
Thanks Rein voor je reactie. Hij is idd aan de prijs, daarom ben ik ook op zoek naar gebruikers reacties of het echt de moeite waard is. ik was aan het kijken naar een scoop toen ik die intercooler ook tegenkwam.
ik zal mn gedachten er nog even over laten gaan!

ik zal mn gedachten er nog even over laten gaan!
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Ik denk dat je met die intercooler serieus PK's kan winnen, maar daar moet je dan nog meer geld tegenaan gooien.
iDD
iDD
- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Hoe is de prijs/xtra vermogen verhouding?
Deze komt op 2000 euro. Stel je hebt nu 210 pk, wat krijg je aan "vermogenswinst" door deze intercooler? 10pk?
Dan betaal je 200 euro per pk.
Is een front mounted intercooler niet de aller beste oplossing? Dan pak je altijd rijwind.
Deze komt op 2000 euro. Stel je hebt nu 210 pk, wat krijg je aan "vermogenswinst" door deze intercooler? 10pk?
Dan betaal je 200 euro per pk.
Is een front mounted intercooler niet de aller beste oplossing? Dan pak je altijd rijwind.
- Deniz
- Volledig MINI minded!

Bericht
Mja inderdaad... te grote investering voor te weinig rendement.. Dan moet je inderdaad nog meer geld tegenaangooie om er echt wat van te maken. (I M H O )StefanCS schreef:Hoe is de prijs/xtra vermogen verhouding?
Deze komt op 2000 euro. Stel je hebt nu 210 pk, wat krijg je aan "vermogenswinst" door deze intercooler? 10pk?
Dan betaal je 200 euro per pk.
Is een front mounted intercooler niet de aller beste oplossing? Dan pak je altijd rijwind.
- jimmysx
- Bijna verslaafd

- Locatie: Hilversum
Bericht
Okay net even Beek aan de lijn gehad. De intercooler doet het volgende hij koelt beter en daardoor is er minder vermogenverlies. Dus als ik het goed heb begrepen win je er niets bij, maar nog belangerijker is dat je niets aan vermogen verliest en dus eigenlijk toch weer hebt gewonnen
. Ze gaan de set over enkele weken monteren dus dan gaan we iets meer te weten komen denk ik. Geeft me in ieder geval weer even bedenk tijd

- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
De set wordt op die works cabrio van afgelopen week gemonteerd. Die heeft de nokkenas en het beek spruitstuk ook laten doen. Had daardoor waanzinnige waardes.
Ja je motor blijft er koeler door. Dus je kan er rustig meer vermogen uithalen zonder dat de temperatuur te hoog oploopt. Temperatuur loopt bijvoorbeeld met een crankpulley 102% aardig hoog op!
iDD
Ja je motor blijft er koeler door. Dus je kan er rustig meer vermogen uithalen zonder dat de temperatuur te hoog oploopt. Temperatuur loopt bijvoorbeeld met een crankpulley 102% aardig hoog op!
iDD
- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Maar bij de R53 zal de ruimte wel gering zijn, anders had Mini dat zelf al wel gedaan denk.
Een front mounted intercooler is een "normale" intercooler. Zoals bij de R56. Naast of voor de radiator aan de voorkant van de auto.jimmysx schreef:Thanks Berthill!!
@ StefanCS: Hoe ziet dat eruit en wat is de gedachte daarachter??![]()
![]()
Maar bij de R53 zal de ruimte wel gering zijn, anders had Mini dat zelf al wel gedaan denk.
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
GRS heeft zo'n dikke front mount intercooler maar die geeft weer een flink drukverval, ook niet ideaal. Bovendien moet met deze je airco cooler er uit. Was een beetje een hype over maar nu hoor je er niets meer van en staat het niet eens te koop op hun website maar wel bij Lohen voor 900 pond.


Laatst gewijzigd door Berthil op 05 jun 2009, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bsim67
- Be Mini

- Locatie: Tilburg
Bericht
Zo'n hele grote IC heeft pas echt zin als je wat verder gaat met 'tunen'. Dus dikkere injectoren, kop flowen (evt. grotere kleppen), grotere krukaspoelie enz enz....
Met een standaard S met een Beek kuur kom je met een GP IC of een watergekoelde IC al een heel eind. Het is gewoon zaak om je inlaatlucht zo koel mogelijk te houden... Want als je inlaatlucht koeler is, bevat deze dus meer zuurstofmoleculen...Hoe meer zuurstof hoe beter je verbranding (ooit een barbecue aangemaakt?)... Hoe beter de verbranding, des te meer vermogen... Bijkomend voordeel bij koelere inlaatlucht, je pingelgrens ligt verder weg... (ook zo'n motorkiller) en je zou dan wat meer brandstof kunnen verbranden (grotere injectoren).
En voor je het weet staat je bed bij Beek want 'tunen' is verslavend....
Vraag maar aan bovenstaande personen....
Met een standaard S met een Beek kuur kom je met een GP IC of een watergekoelde IC al een heel eind. Het is gewoon zaak om je inlaatlucht zo koel mogelijk te houden... Want als je inlaatlucht koeler is, bevat deze dus meer zuurstofmoleculen...Hoe meer zuurstof hoe beter je verbranding (ooit een barbecue aangemaakt?)... Hoe beter de verbranding, des te meer vermogen... Bijkomend voordeel bij koelere inlaatlucht, je pingelgrens ligt verder weg... (ook zo'n motorkiller) en je zou dan wat meer brandstof kunnen verbranden (grotere injectoren).
En voor je het weet staat je bed bij Beek want 'tunen' is verslavend....
Vraag maar aan bovenstaande personen....
Compressed air is GREAT!!
Onze sponsors













