Schroefset vs vaste verlaging

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Schroefset vs vaste verlaging

05 jun 2009, 23:58

binnenkort nieuwe velgen = moet dus verlaagd worden

waarom koopt iedereen een schroefset ipv een vaste verlaging ? die word toch niet elke week bijgeregeld ?

mij is verteld dat een set sport dempers en verlagings veren beter presteren dan een regelbare set .. omdat vaste berekend zijn om op die specifieke hoogte te presteren .. tegenover een regelbare set die op zn hoogste en laagste dezelfde prestaties zou moeten leveren en dat dat niet zo zou zijn ?

wat denken jullie hiervan ? enig advies ?
"stealth is key" C&C
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 jun 2009, 00:04

Hoogte van het voertuig is vooral op een circuit van belang. Een laag voertuig is niet altijd voor ieder soort circuit geschikt.
Maar voor "gewoon" weggebruik zijn veren en dempers wel OK denk ik... en ook nog een beetje te betalen.
Als je voor echte supertijden op verschillende circuits wil gaan.. dan schroefsetje nemen met camberplaten ;)

Enne... soms hebben modjes geen echte reden nodig .......

Ar.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

06 jun 2009, 11:33

schroefset kun je veel lager mee en dus voor mij de reden geweest van aanschaf (voor de looks dus :mrgreen: ) ik heb een schroefset van v maxx en was incl. de montage 500 euro en ben er super tevreden over :wink:
succes.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jun 2009, 16:48

Vaste verlaging heeft als nadeel dat de auto gewoon een paar centimeter word verlaagt, en meer niet. Terwijl je met een schroefset de auto naar je eigen smaak kan afstellen: De voorkant iets lager of juist helemaal recht zetten.

Onder m'n Van zit 'iets' wat op een schroefsetje lijkt, en dat vind ik ideaal! Ik kon 'm tenminste naar mijn smaak verlagen, en ook het uitlijnen ging een stuk makkelijker. Als ik weer de keuze zou moeten maken (wat niet hoeft want m'n MINI staat al 3 centimeter lager) zou ik weer voor iets kiezen waarbij ik zelf de wagenhoogte kan bepalen.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 jun 2009, 18:08

Nog mensen met een v-maxx schroefkit?

Is echt wel een serieus prijsverschil tegenover Kw en Eibach kits...

Zou voor een schroefkit gaan omdat je de dempers dan kan afstellen op de veren.Als je alleen de veren verandert,verandert ook het dempingspunt van de demper..Met andere worrden klopt de demping niet meer..

Btw dit is wat ik heb begrepen van de uitleg die me werd gegeven,...weet niet of ik hierbij de volledige waarheid spreek.

Er is namelijk niet altijd de mogelijkheid de demping aan te passen,daar betaal je wat meer voor..

Alle reacties op mijn post zijn welkom ben altijd bereid om bij te leren en men fouten in te zien lol :mrgreen:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2009, 19:40

ik denk dat Coendek of Tirex hier maar is moeten toelichten... :P
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: schroefset vs vaste verlaging

07 jun 2009, 08:14

gilles schreef:
waarom koopt iedereen een schroefset ipv een vaste verlaging ? die word toch niet elke week bijgeregeld ?

mij is verteld dat een set sport dempers en verlagings veren beter presteren dan een regelbare set .. omdat vaste berekend zijn om op die specifieke hoogte te presteren .. tegenover een regelbare set die op zn hoogste en laagste dezelfde prestaties zou moeten leveren en dat dat niet zo zou zijn ?

wat denken jullie hiervan ? enig advies ?
Hahaha.. denk je dat Formule 1, DTM, GT4 klasse etc.. allemaal een vaste set zullen gaan rijden.. NOT!
Een schroefset is om voor elke situatie de auto anders te zetten, elk circuit is anders, met de GP gebruik ik een andere setting op de Nurburgring dan op Croix and Ternoix (circuitje in Frankrijk) en dat maakt echt een wereld van verschil uit!
Voor een straatauto is het een ander verhaal daar ga je idd niet elke bocht je auto anders zetten dus kan je makkelijk een GOEDE verenset kopen (Eibach, H&R) dus een schroefset als je die echt gaat gebruiken tenzij je net als de rest die zo schroefset hebben elke week foto's wil posten hoe laag jouw Mini kan en hoe mooi die nu weer gepoetst is, anders idd gewoon lekker een goede verlagingsset kopen!

Trouwens een schroefset heb ik om de dempers in te stellen voor de hardheid niet om de auto op een andere hoogte te zetten! Die zet je 1x goed, uit laten wegen klaar! Niet bij elke schroefset kan je de hardheid rondom makkelijk instellen vaak moet je de achterste dempers los halen om deze van bovenaf in te stellen :s dus daar heb je eigenlijk ook niks aan.. De mijne is door AST op maat gemaakt en is rondom makkelijk te verstellen.

Afbeelding

Afbeelding
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 jun 2009, 13:58

hmm .. ben er nog niet helemaal uit ..
moet dienen enkel voor straat .. geen circuit ..

wil ook wat zakken zodat dat de nieuwe velgen wat mooi uitkomen (maar ook niet super mega laag want wil wel nog iets van drempels kunnen nemen)

vaste verlaging;
veel goed gelezen over koni fsd .. enkel dat je beter geen verlagingsveren steekt ..

bilstein top is maar wel hard ..

regelbaar;
kw v1 zowat de beste optie denk ik .. (attesten nodig, denk niet dat ik die kan hebben voor bv ast)

btw .. hoeveel zijn de mensen die de lemans velgen hebben gezakt ?
"stealth is key" C&C
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2009, 14:34

Het grootdte voordeel van een schroefset is dat je de wieldruk af kunt stellen op de weegschalen :wink:
Elke veer heeft toch een klein verschil, dit kun je dan met het schroefdraad bijstellen voor een optimale balans.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2009, 14:37

Nu wil ik dus een schroefset...
Niet voor circuit gebruik of wat dan ook, puur zinloos, voor de looks :P

Nu hoor je verschillende verhalen over de verschillende merken.
KW/ Weitec, goed spul, wat duur (is weer net wat je duur vind natuurlijk)

VMaxx zou goed spul zijn, maar heeft niet de eeuwige levensduur (nou en ? was niet van plan de komende 5 jaar deze mini aan te houden)

maar dan even de vragen:
Welke sets zijn nu eigenlijk redelijk te noemen?
om even 2 namen in de groep te gooien:

SuperSport - verlaging: 35-65mm 530 Euri
TA Technix - verlaging: 15-120mm 325 Euri (zwaar zinloos om zover te zakken...)
Vmaxx - verlaging: 40-70 / 30-60 425 Euri
maar goed...wat is aan te raden voor een leuke prijs?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 sep 2009, 18:28

ik heb v-maxx en ben zeer tevreden :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2009, 18:30

Klinkt als goedkope meuk :?
Als het alleen voor de looks is misschien wel okee maar sta niet raar te kijken als ze na een paar jaar nog lager staan
omdat de veren slap worden.. of dat je Mini rijd als een dweil.. maar goed probeer en je weet het :wink:

Ik zal eerder kijken bij Billstein, AST, KW, Eibach etc..
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2009, 20:55

dat is wel leuk Hans, maar daar hangt ook een ander prijs kaartje aan....
als je dan kijkt dat een setje KW 1200 kost ongeveer, en een setje Vmaxx iets van 400.....dat betekent dat je gewoon 3x een vmaxx kunt kope......
dus.....scheelt toch wat he....

Als je zo kijkt naar de recensies zijn er best veel mensen die positief te spreken zijn over Vmaxx.
TA ook wel....maar heel erg verschillend....
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2009, 22:02

Mijn Polo Cup was standaard voorzien van een Sachs Cup onderstel,en dit was aardig stug.
Het reed super,maar de auto stond te hoog op zijn poten.

Afbeelding

En aangezien ik erg veel V-Maxx schroefsets verkoop,deze dus ook maar onder mijn Polo geplaatst.
Natuurlijk om de auto wat te laten zakken,maar het bleek ook nog comfortabeler te zijn dan de standaard Sachs onderstel.

Afbeelding

Nou heb ik zelf al met de meeste merken schroefsets gereden,en als laatste met KW onder mijn ex Leon Topsport.
In principe is zo dat als je redelijk laag gaat met een schroefset,dat het over het algemeen aardig stug wordt,en zodoende merk ik ook geen verschil met de duurdere merken sets.
Ik wil hierbij niet zeggen dat V-Maxx beter is als bijv. KW.
Dat zou als je naar de prijs kijkt niet mogelijk moeten zijn.
Probleem met een vaste set is dat de auto net niet genoeg zakt,zoals jij het hebben wil,dus dan kun je beter kijken naar een schroefset.
Qua comfort kun je beter kiezen voor een vaste verlagingsset,omdat dit beter op elkaar is afgestemd.
Een schroefset moet zijn werk (goed) doen op zijn hoogste en zijn laagste stand.
Ik heb van de week nog een set van Tec Tuning verkocht,omdat die klant een V-Maxx set net te duur vond,maar het verschil was ondanks het verschil van ongeveer € 40,-ook wel te zien.
Toch iets dunnere zuigerstangen,en ook de stelringen waren iets dunner etc.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”