Bas' Mini - ook geen MINI meer...
- Bashy
- 4 op een rij!
Bericht
Nou, zaterdag de auto een grote beurt gegeven en ook de BMC geinstalleerd.
Mini verbruikte vrij veel olie dus voor de oliewissel eerst een soort cleaner door de olie gegooid en de wagen een half uur stationair laten draaien. Alle aanslag / troep schijnt dan goed los te komen en daarna kan de wissel worden uitgevoerd. Badie behandeling hoort ook een cleaner die in je benzinetank wordt gegooid (a al V-power alleen sterkere concentraties). Ben er van overtuigd dat deze behandeling minder olieverbruik tot gevolg heeft.
Daarnaast de oliefilter vervangen, remolie vervangen, interieurfilter vervangen, bougies vervangen, wielen opnieuw gebalanceerd en achter en voor gewisseld, velgen goed schoon gemaakt (binnen en buiten), remmen schoon gemaakt en storingen uitgelezen. Al met al aardig wat uurtjes gespendeerd.
Installatie BMC was een aardige klus. We kwamen er al gauw achter dat er de slang naar onderen wilden leggen (naar de mistlamp) maar daar zit een soort resonantiebakje waar ook de originele luchtfilter op aan gesloten is. Het originele filter was er zo uit maar om dat bakje te verwijderen moest de bumper, bumperbalk en bumpersteun worden verwijderd. Maar,.. uiteindelijk is alles gelukt en is ie geinstalleerd.
Ik moet zeggen, ik merk duidelijk het verschil. Auto trekt beter in de lage toerentallen, pakt beter op. En dat geluid!!
Gewoon dik!
Maar genoeg geouwehoer, jullie willen natuurlijk pics:

Mini verbruikte vrij veel olie dus voor de oliewissel eerst een soort cleaner door de olie gegooid en de wagen een half uur stationair laten draaien. Alle aanslag / troep schijnt dan goed los te komen en daarna kan de wissel worden uitgevoerd. Badie behandeling hoort ook een cleaner die in je benzinetank wordt gegooid (a al V-power alleen sterkere concentraties). Ben er van overtuigd dat deze behandeling minder olieverbruik tot gevolg heeft.
Daarnaast de oliefilter vervangen, remolie vervangen, interieurfilter vervangen, bougies vervangen, wielen opnieuw gebalanceerd en achter en voor gewisseld, velgen goed schoon gemaakt (binnen en buiten), remmen schoon gemaakt en storingen uitgelezen. Al met al aardig wat uurtjes gespendeerd.
Installatie BMC was een aardige klus. We kwamen er al gauw achter dat er de slang naar onderen wilden leggen (naar de mistlamp) maar daar zit een soort resonantiebakje waar ook de originele luchtfilter op aan gesloten is. Het originele filter was er zo uit maar om dat bakje te verwijderen moest de bumper, bumperbalk en bumpersteun worden verwijderd. Maar,.. uiteindelijk is alles gelukt en is ie geinstalleerd.
Ik moet zeggen, ik merk duidelijk het verschil. Auto trekt beter in de lage toerentallen, pakt beter op. En dat geluid!!

Maar genoeg geouwehoer, jullie willen natuurlijk pics:

Laatst gewijzigd door Bashy op 07 jul 2009, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bashy
- 4 op een rij!
Bericht
Gisteren een BBQ gehad en een aantal gasten dachten na een paar biertjes een leuke grap uit te halen door een tuinslang door de voorste velg van de Mini te leggen en aan de achterste velg vast te maken.
Ben niet vies van een geintje maar dit was niet tof.
Er zat een stalen koppelstuk op die tuinslang en op de Cooper-S velgen die 100% netjes waren zitten nu krassen.
Is niet weg te poetsen dus ik denk dat ik langs de velgendokter moet. Maar wie weet ook gelijk een kans een ander kleurtje op de S-velgen te spuiten...
Ben niet vies van een geintje maar dit was niet tof.

Is niet weg te poetsen dus ik denk dat ik langs de velgendokter moet. Maar wie weet ook gelijk een kans een ander kleurtje op de S-velgen te spuiten...
Laatst gewijzigd door Bashy op 07 jul 2009, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ri
Bericht
De MINI van Jean-Pierre, met Gun Metal velgen

En de MINI van Gerard (inim) met mat zwarte velgen

Gr. Rini
U vraagt, wij draaienBashy schreef:Tsja, wat moet ik er van zeggen. Baal er van!
Heeft iemand toevallig pics van een PS cooper met andere kleur velgen dan 'standaard' lichtmetaal?

De MINI van Jean-Pierre, met Gun Metal velgen

En de MINI van Gerard (inim) met mat zwarte velgen

Gr. Rini
- Bashy
- 4 op een rij!
Bericht
Thx Rini! Vind 't wel moeilijk om een vergelijk te maken met Jean-Pierre aangezien hij de wielkastranden heeft meegespoten.
De Mini van Inim laat beter zien hoe 't eruit zou zien, alleen zit op zijn Mini geen Aeropakket en daardoor wat meer chroom.
Had zelf ook al even een setup gemaakt (van een R56 met crown spokes weliswaar):

Vind dit persoonlijk ook altijd een mooie kleur (antraciet gecoat):

Weet alleen niet of 't goed staat op een PS...
Is er hier geen mega goeie photoshopper op t forum aanwezig? Als ik nou eens een goeie pic plaats?
Update 07-07-09: Hierbij vast een plaatje (sorry voor de crappy foto mensen):

De Mini van Inim laat beter zien hoe 't eruit zou zien, alleen zit op zijn Mini geen Aeropakket en daardoor wat meer chroom.
Had zelf ook al even een setup gemaakt (van een R56 met crown spokes weliswaar):

Vind dit persoonlijk ook altijd een mooie kleur (antraciet gecoat):

Weet alleen niet of 't goed staat op een PS...
Is er hier geen mega goeie photoshopper op t forum aanwezig? Als ik nou eens een goeie pic plaats?

Update 07-07-09: Hierbij vast een plaatje (sorry voor de crappy foto mensen):

Onze sponsors