Na het gewassen hebben van mijn MINI Cooper ben ik even langs de Shell gereden om de bandenspanning te controleren, dit omdat mijn bandenspanning pech waarschuw lampje (hoe moet ik het anders noemen :-p) ging branden. Hier kwam ik er achter dat in mijn achter banden nog maar slechts 1.4 bar zat,, terwijl ik daar 1,5 maand geleden 2.2 bar in heb gedaan. een verschil van 0.6 bar dus. Op de voorbanden was het verschil "slechts" 0.3 bar tov 2.2.
Hebben jullie enig idee hoe dit komt? en hoe dit te verhelpen is?
Ik zou het voorlopig ff in de gaten houden. Gewoon nog 1 of 2 keer checken en als dit dan telkens weer is dan heb je misschien achter toch langzame aflopers.
Hoe lang heb je de mini al? Zijn de achtervelgen wel eens gespoten? Wanneer zijn voor het laatst de achterbanden vervangen. Zijn de ventielen onbeschadigd of buig je ze altijd op zij als je de velgen schoon maakt? Is er iets gebeurd met de velgen/banden de laatste maanden?
de velgen zijn (alle 4) flink wat stoepranden tegengekomen (niet door mij, maar de vorige eigenaar ) De banden zijn bijna op, en aangezien de velgen er niet uit zien ga ik sowieso nieuwe velgen+banden kopen.
Ik houd het in de gaten, rijd wat vaker met gillende banden weg, dan ben ik zo van het probleem af;) bedankt!
Dan lekt het een klein beetje tussen je beschadigde velgrand en je band, waardoor je een langzame afloper hebt.
Kijk maar eens of daar belletjes lucht onstaan als je je wielen/banden met bijvoorbeeld de tuinslang hebt natgespoten.