Beek bewerkte cilinderkop

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

17 apr 2009, 22:45

Super resultaat Hans 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Toeterdetoet
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Eindhoven
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:36

07 mei 2009, 14:53

Hans schreef:Gister is er bij Beek een Mini met Cosworth kop gedaan incl. M7 16% pulley en 102% krukas pulley en hij haalt mijn waardes niet.. :P
227pk bij 7500 toeren! FAIL@Cosworth kop! Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de Schrick nokkenas die daarin zit ik heb een Catcam.
Verschil van moment opening van de kleppen..

Dat betekend dat Beek beter zijn huiswerk heeft gedaan Cosworth en M7 >)
Dat ben ik niet met je eens. Als die mini met cosworth kop van 200 pk kwam is er door die kop 27 pk bijgekomen.
Bij die van jou dan "maar" 25 pk.

Omdat je nu alleen naar de eindwaardes kijkt en niet naar het verschil in winst kan je dus makkelijk een verkeerd beeld scheppen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

07 mei 2009, 15:27

Iets beter lezen toet :wink:
De Mini met Cosworth kop was al een aangepaste Works R53 geen idee hoeveel vermogen die standaard had, maar daar zat al een M7 grote intercooler op en had dezelfde set up als ik, alleen is er bij hem een 16% pulley opgegaan en een 102% krukaspulley dus hij moet meer druk hebben en dus meer vermogen! Ik heb alleen een 15% pulley laten zetten en natuurlijk de Beek cilinderkop met Catcam nokkenas!
Het grote verschil zit hem niet in het eindvermogen maar dat de mijne 235pk haalt bij 6500toeren en die andere 1000 toeren later! Kijk dat merk je wel op de weg!! Die 7pk verschil merk je niet..

Al had ik een 16% pulley en 102% krukas pulley zat er waarschijnlijk 245pk of meer in.. maar dat zullen we nooit weten want ik vind het best zo!
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hilversum
Berichten: 903
Lid geworden op: 22 aug 2007, 12:22

10 jun 2009, 08:38

Leuk verhaal Hans en mooi geillustreerd met foto's! Dit gaat me weer geld kosten!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 jul 2009, 09:53

Wat is de GP toch belachelijk snel geworden.. wielspin in zijn 3e versnelling op kruk droog asfalt! :shock:

En ik kwam een Audi S3 tegen (nieuw model) die dacht snel te zijn..
Dus ik erachteraan in de 4e versnelling en ik liep in! :shock: om vervolgens bij 200 er voorbij te steken en nog verder uit te lopen!!
Even later raampje open.. : hoeveel pk heb jij? Ik: 240pk! Audi: WAT! Wij 310pk! Hahaha.. nog mooier! Wat gewicht wel niet doet met een auto en de GP is echt beresterk in het middengebied! 8)
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1509
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

11 jul 2009, 15:15

Toppie Hans, :zwaai

Verhaal even aan mijn overbuurman laten lezen, heeft sinds kort een GOLF GTI 240 limited Edition.

240 PK (op papier) maar weegt wel 1340 kg zo'n ding. Is dus ongeveer 200 kg meer dan een R56. of GP.

Hou ik met mijn R55 denk ik haast bij. :bleh
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

11 jul 2009, 15:18

Mooi verhaal.

Die S3 zat zeker in een verkeerde versnelling. Normaal moet ie met 310pk rondjes rijden om een GP van 150-250km/h zou je zeggen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

11 jul 2009, 15:27

Hij zat niet in de verkeerde versnelling.. of hij had gewoon niet de opgegeven peekaas in zijn Audi zitten.. een oor aangenaaid dus, zeker bij Ziptuning laten doen! :lol:
Wat weegt een S3? 1500 kilo ofzo?
mijn GP weegt met een volle tank 1182kilo (gewogen bij Beek)

Maarja tijd voor Speedy Mini!

Oja en Beek heeft de eerste water/lucht intercooler geplaatst op een Works cabrio en hij werkt perfect! Was direkt merkbaar zei die..
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hilversum
Berichten: 903
Lid geworden op: 22 aug 2007, 12:22

11 jul 2009, 16:05

Ik heb em nog zien liggen in de doos van de week! Was een mooie set en hij doet het dus ook! :D
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

11 jul 2009, 20:55

Hans schreef:Wat is de GP toch belachelijk snel geworden.. wielspin in zijn 3e versnelling op kruk droog asfalt! :shock:

En ik kwam een Audi S3 tegen (nieuw model) die dacht snel te zijn..
Dus ik erachteraan in de 4e versnelling en ik liep in! :shock: om vervolgens bij 200 er voorbij te steken en nog verder uit te lopen!!
Even later raampje open.. : hoeveel pk heb jij? Ik: 240pk! Audi: WAT! Wij 310pk! Hahaha.. nog mooier! Wat gewicht wel niet doet met een auto en de GP is echt beresterk in het middengebied! 8)
Ik had zo'n soortgelijk avontuur met een Seat leon Cupra FR. Die kwam met 190 langs rijden en heb m toen in de 4 later 5 even van dichtbij bekenen en daarna ingehaald. Zo een tijdje gestoeid waarbij het heel duidelijk was dat ik sneller was.

Helaas bleek later dat ik tussen die Leon en een undercover motoragent in ben gaan rijden... :s Had die motor wel gezien maar die volgde op zo'n 200m dus lette er niet zo op. Toen we beide een andere kant uitgingen moest ome politie kiezen en hij koos voor de mooiste auto (mijn mini dus...).

Rijbewijs ingenomen :shock: Toch nog een heel beschaafd gesprek gevoerd, je weet maar nooit. Agent had het naast te snel rijden ook over 'kleven'... Dat wordt bij die snelheid (190km volgens hem :lol: ) nog een lekker bedrag.... Gelukkig mocht ik de volgende dag op vakantie, bij terugkomst kon ik mijn rijbewijs weer ophalen :D . Heb nu net de acceptgiro in de bus gehad, E510,- en niets over het 'kleven'. Misschien komt de boete daarvoor nog maar anders valt het me reuze mee. Miss toch nog ergens goed voor geweest om zo beleefd te zijn tegen die agent...
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

11 jul 2009, 22:27

Op 1.30 een gechipte S3 het haasje op het einde van het rechte stuk.
En dat 3 jaar geleden op standaard bandjes.

Leuk op papier zo'n S3 maar veel te zwaar en teveel aandrijfverlies.

[GVideo]http://video.google.com/videoplay?docid ... 9159058635[/GVideo]
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hilversum
Berichten: 903
Lid geworden op: 22 aug 2007, 12:22

11 jul 2009, 23:06

Wat een een leuk filmpje! Die cameraklem is echt super! Ik zat helemaal mee te sturen met je Berthil!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

12 jul 2009, 13:09

Hans schreef:Oja en Beek heeft de eerste water/lucht intercooler geplaatst op een Works cabrio en hij werkt perfect! Was direkt merkbaar zei die..
Zijn er ook voor en na cijfers bekend
Want dat ding is zo onmenselijk duur dat een paar pk's winst echt niet de moeite zijn om er bijna 2700 euro tegenaan te smijten
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

20 aug 2009, 20:32

Omdat ik de GP ga inruilen voor wat anders ga ik hem in delen verkopen.
Dus bij deze is mijn cilinderkop te koop!
stuur maar een pm en doe een goed bod! (kost nieuw bij Beek €6200,- met montage)
Vanaf December

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”