Filtervraag

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Filtervraag

16 jul 2009, 23:12

Mensen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Cooper R50 die ik een beetje wil gaan kietelen.
Ik heb besloten om sowieso te gaan chippen en een Cat-Backsysteem van Milltek aan te schaffen en dat alles tegelijk te installeren. Daarnaast wil ik graag een nieuwe CAI installeren en heb ik lang zitten dubben na het doorspitten van het topic van der Abt, gesloten of open? Uiteindelijk is de keuze toch gevallen op gesloten maar nu heb ik een paar vraagjes;
Merk ik dit ook qua geluid tov het standaard luchtfilter?
Welke is van beide opties de beste; de pipercross ciper of de BMC CDA?
Indien gelijk, is er een die net wat meer herrie maakt?

Voor wat betreft de Milltek, ik zag dat er in het tussenstuk ook een demper zit, is dit te vervangen door een rechte pijp, of maakt die Milltek met die demper ook een lekker geluidje?

Alvast bedankt!
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2009, 23:49

Ik wist niet dat er een Milltek systeem is voor R50. Betreft luchtfilter zou ik zeker de K&N 75i open luchtfilter aanraden
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

17 jul 2009, 00:02

denizg schreef:Ik wist niet dat er een Milltek systeem is voor R50. Betreft luchtfilter zou ik zeker de K&N 75i open luchtfilter aanraden
jawel had jurgen ook onder zijn cabbie :wink:

gesloten luchtfiltersysteem is beter voor het vermogen vind alleen het geluid van open mooier mijn gedacht 8)

Greetz BigD

p.s. welkom ook :wink:
the F56 story of Brenda
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jul 2009, 08:21

Ik heb nog wel een BMP racing filter te kopen :D
Der Abt
Be Mini
Be Mini

20 jul 2009, 10:07

Qua geluid moet je je geen zorgen maken, een gesloten systeem maakt ook een zeer mooi geluid (als je het juiste kiest).
Ik kan me herinneren dat mijn BMC CDA 90% van het lawaai van een open BMC maakte.
Je hebt dus een zeer mooi geluid en tegelijk een gesloten systeem.
Natuurlijk is niet elke gesloten filter hetzelfde, vaak zullen gesloten filters met een schuimfilter stiller zijn.
Als je het geluid wilt van een open filter wilt, en een beetje extra vermogen, dan raad ik een BMC CDA of een K&N Apollo aan.
Er zijn er nog andere goeie (zie mijn topic), maar als je echt dat geluid zoekt, dan zijn die twee toch de betere.

Qua gemak van installatie is de K&N beter, qua prijs is de BMC CDA niet te verslaan.

Vriendelijke groeten

Der Abt

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”