Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat ie al had:
Alta open luchtfilter
Milltek Catback
Erbij is gekomen:
Facelift compressor met 15% RVS Cravenspeed pully
Cam Cams nokkenas
GP Intercooler
Alta open luchtfilter
Milltek Catback
Erbij is gekomen:
Facelift compressor met 15% RVS Cravenspeed pully
Cam Cams nokkenas
GP Intercooler
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, krukaspully is stdjimmysx schreef:Welkom bij de Cat Cams Club!!!![]()
Dus je krukaspulley is nog standaard begrijp ik???
Zeer nette setup hoor!

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nu is mijn doel m'n auto goed rijdend te krijgen (trilling weg uit mn stuur
)
En dan ben ik er wel een tijdje klaar mee... het tunen etc haha
Cker! thxBerthil schreef:Mooi resultaat

Nu is mijn doel m'n auto goed rijdend te krijgen (trilling weg uit mn stuur

En dan ben ik er wel een tijdje klaar mee... het tunen etc haha

- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Jah echt een mooi resultaat!
Voor mij de vraag alleen of de nokkenas zijn geld waard is. Deze upgrade kost 'bijna 1000 euro. Ik heb Adrenalin Junkie om de Excel sheet gevraagd en heb mijn grafiek erbij gezet.
De nokkenas pakt zijn vermogenswinst puur boven de 4500 toeren.
Kwa prijs/pk verhouding zou het niet interessant zijn.
(Klik erop voor beter formaat)

Voor mij de vraag alleen of de nokkenas zijn geld waard is. Deze upgrade kost 'bijna 1000 euro. Ik heb Adrenalin Junkie om de Excel sheet gevraagd en heb mijn grafiek erbij gezet.
Kwa prijs/pk verhouding zou het niet interessant zijn.
(Klik erop voor beter formaat)

- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ik heb 215 met alleen aan 102 pulley als voordeel. Tegenover een milltek en catcam van Junkie.
Edit: Volgens beek moet een nokkenasje toch 15 tot 20 pk winst behalen
Hier heb toch wel dezelfde gedachte over zoals aangegeven in Junkies SYR.StefanCS schreef:Jah echt een mooi resultaat!![]()
Kwa prijs/pk verhouding zou het niet interessant zijn
Ik heb 215 met alleen aan 102 pulley als voordeel. Tegenover een milltek en catcam van Junkie.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- jimmysx
- Bijna verslaafd
Bericht
Doetie ook ook. Ik ging van 205 naar 228PK alleen door de Cat Cams. Daarvoor setup was 11% Workspulley en 102% krukaspulley. Dus aanzienlijke PK winst in mijn geval!!!Meani schreef:Hier heb toch wel dezelfde gedachte over zoals aangegeven in Junkies SYR.StefanCS schreef:Jah echt een mooi resultaat!![]()
Kwa prijs/pk verhouding zou het niet interessant zijn

- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Het verschil bij Jimmy merk je echt!!
Maar zoals je in de grafiek hierboven ziet win je puur boven de 4000 toeren. Dat zijn net de toeren die je alleen gebruikt bij het doorhalen, normaal schakel in bij zo'n 3000-3500 toeren.
Door scherpere nokkenassen verleg je het maximale vermogensgebied. Een nadeel van scherpere nokkenassen is dat je onderin minder koppel/vermogen hebt. Dat zie je ook wel een beetje terug in de grafiek.
Beek geeft 15-20pk extra vermogen op. Dat is best gedurfd. Dat zou betekenen dat Adrenalin Junkie zonder de nokkenassen "maar" op 200-205pk was gekomen, maar dat geloof ik niet als hij "standaard" al op 180pk zat.
Ik zou dus over de 230pk gaan en min of meer het vermogen gaan halen van Hans. Terwijl bij Hans uren aan de cilinderkop is geschuurd

Maar zoals je in de grafiek hierboven ziet win je puur boven de 4000 toeren. Dat zijn net de toeren die je alleen gebruikt bij het doorhalen, normaal schakel in bij zo'n 3000-3500 toeren.
Door scherpere nokkenassen verleg je het maximale vermogensgebied. Een nadeel van scherpere nokkenassen is dat je onderin minder koppel/vermogen hebt. Dat zie je ook wel een beetje terug in de grafiek.
Beek geeft 15-20pk extra vermogen op. Dat is best gedurfd. Dat zou betekenen dat Adrenalin Junkie zonder de nokkenassen "maar" op 200-205pk was gekomen, maar dat geloof ik niet als hij "standaard" al op 180pk zat.
Ik zou dus over de 230pk gaan en min of meer het vermogen gaan halen van Hans. Terwijl bij Hans uren aan de cilinderkop is geschuurd

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je ziet goed aan de grafiek dat de Catcam wat peekaas én koppel geeft en daar is hij ook voor gemaakt dus doet hij zijn werk.
Als men alleen topvermogen wil voor het eindgetal had er een Schrick nokkenas in moeten gaan.
Bovendien is er nog wat winst te behalen in de daling van 6500 naar 7000.
Bij doortrekken van de grafiek kom je dan op 230.
Als men alleen topvermogen wil voor het eindgetal had er een Schrick nokkenas in moeten gaan.
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Twijfel eigenlijk tss beide..of zijn er nog andere kapers op de kust?
Waar is het grote verschil tss de schrick en de catcams precies?Berthil schreef:Je ziet goed aan de grafiek dat de Catcam wat peekaas én koppel geeft en daar is hij ook voor gemaakt dus doet hij zijn werk.
Twijfel eigenlijk tss beide..of zijn er nog andere kapers op de kust?
Onze sponsors