Hoe speel ik Blue Ray discs af op mijn laptop?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Hoe speel ik Blue Ray discs af op mijn laptop?

18 jul 2009, 20:43

Nu maar eens iets niet over de MINI.

Ik heb van mijn baas een laptop gekregen met daarin een BlueRay speler.
DVD's afspelen doet ie wel, echter een BlueRay schijf kan hij niet afspelen.

Nu heb ik me laten vertellen dat er een driver geïnstalleerd moet worden om dit te kunnen doen. (beetje raar dat dat niet standaard gedaan is, vind ik)
Iemand enig idee welke ik daarvoor het beste kan gebruiken? PowerDVD heb ik gehoord. Maar als ik op het www rondneus zijn er zo veeeeel drivers te koop.

Iemand hier met meer verstand van computers die mij wat informatie kan geven wat ik het beste kan doen?

Laptop is een Acer Aspire 8930 644G50Bn (scherm 18,4")

Alle info is welkom bij deze computer nitwit :wink:
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2009, 23:31

Blu-Ray kan je gewoon afspelen met Acer Arcade Deluxe. Als het goed is, staat deze gewoon op je laptop geinstalleerd. Ik heb zelf de voorloper de 8920 en film (vooral Blu-Ray) kijken is een verademing op 18,4 inch. Geluid is ook erg goed voor een laptop.

gr. Charlie
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2009, 23:47

nepnerd schreef:Blu-Ray kan je gewoon afspelen met Acer Arcade Deluxe. Als het goed is, staat deze gewoon op je laptop geinstalleerd. Ik heb zelf de voorloper de 8920 en film (vooral Blu-Ray) kijken is een verademing op 18,4 inch. Geluid is ook erg goed voor een laptop.

gr. Charlie
Waarom speelt ie de Bluray cd dan niet gelijk af? Moet ik dat Arcade de luxe op een of andere manier activeren?

Echt, ik ben zo slecht in computers :oops:
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2009, 00:00

Arcade Deluxe hoeft niet geactiveerd worden.
Anders eerst Arcade Deluxe opstarten en dvd erin, gaat als goed is vanzelf afspelen. En dan zal het in vervolg automatisch afspelen, dit geldt ook voor normale dvd's. Beste is om op je Acer alleen Arcade Deluxe te gebruiken en niet Windows MediaPlayer, PowerDvd enz.
Je bent niet de enige hoor, ik had het ook in het begin. Met alle programma's proberen een Blu-Ray af te spelen, maar nada noppes.
Toen ff boekje gelezen en bingo :mrgreen:
MaVaEe
Koeien-teller

19 jul 2009, 10:40

Acer Arcade is zeker geen hoogwaardig pakket. Beetje zoeken op internet laat al veel resource problemen zien. Ik zeg PowerDVD erop en je bent klaar! :mrgreen:
Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2009, 11:48

MaVaEe schreef:Acer Arcade is zeker geen hoogwaardig pakket. Beetje zoeken op internet laat al veel resource problemen zien. Ik zeg PowerDVD erop en je bent klaar! :mrgreen:
Niet gedacht dat er problemen met Acer Arcade Deluxe waren. Maar bij mij functioneert ie perfect :wink:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2009, 13:09

Je kunt gewoon een acer driver downloaden van de site van acer. Daar staan alle drivers op.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2009, 07:36

Het is opgelost.
Onze systeembeheerder heeft bij het klaarmaken / installeren van de laptop Arcade de luxe niet geactiveerd (Hij dacht dat ik het voor mijn werk toch niet nodig zou hebben :roll: )
Een telefoontje naar de helpdesk van Acer deed wonderen. Zeer proffesioneel en vriendelijk geholpen. Na enkele klikken was Arcade de Luxe geactiveerd. Ik kijk nu dus voortaan Blu Ray op de laptop :wink:
Dank voor het meedenken allen.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2009, 11:53

mini7benno schreef:Het is opgelost.
Onze systeembeheerder heeft bij het klaarmaken / installeren van de laptop Arcade de luxe niet geactiveerd (Hij dacht dat ik het voor mijn werk toch niet nodig zou hebben :roll: )
Een telefoontje naar de helpdesk van Acer deed wonderen. Zeer proffesioneel en vriendelijk geholpen. Na enkele klikken was Arcade de Luxe geactiveerd. Ik kijk nu dus voortaan Blu Ray op de laptop :wink:
Dank voor het meedenken allen.
genieten maar nu op je laptop.
mocht je thuis een plasma/lcd hebben met hdmi, dan kan je kan trouwens de laptop aansluiten via hdmi en dan films gewoon op je plasma / lcd kijken. jaja je hebt teveel mogelijkheden met je 8930 :mrgreen:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2009, 14:39

Goed bezig, Benno!!

Lekker filmpjes kijken op een groot scherm. Tha Bomb! :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jul 2009, 15:04