Nee ook niet eens aan gedacht eigenlijk...coendek schreef:niet gelijk een DIY gemaakt?!
Ragnar's Mini cooper -> !!!SOLD!!!
- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ook even wat foto's van het eindresultaat en waar je de spullen vandaan hebt
Zeker doen, dit willen wel veel mensen denk ik.MaVaEe schreef:Nee ook niet eens aan gedacht eigenlijk...Maar ik heb alle kabelkleuren nog in mn hoofd zitten dus ik kan zo een aansluitschema maken hoor!
- Ragnar
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
dat zou geweldig zijn.. ooeh mag niet met volle mond eten.. jamjamjam. (ach ze ligt toch te tukken op de bank..)MaVaEe schreef:Ragnar ik heb ook nog even na zitten denken over de aansluiting voor je nummerplaat. Als ik tijd heb ga ik ff meten dan laat ik nog wel ff weten of ik een punt gevonden heb waar we het af kunnen tappen!
- Ragnar
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
Gaan we regelen,als alles op zijn plek zit maken we een DIY..Berthil schreef:Zeker doen, dit willen wel veel mensen denk ik.MaVaEe schreef:Nee ook niet eens aan gedacht eigenlijk...Maar ik heb alle kabelkleuren nog in mn hoofd zitten dus ik kan zo een aansluitschema maken hoor!
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Hier alvast 2 schema's voor de mensen die geïnteresseerd zijn hoe het elektronisch op dit moment in elkaar zit. De complete DIY komt later als Ragnar alles klaar heeft. 
Origineel ziet het er zo uit bij je contactslot:

Links van je stuurkolom zit een connector met daarop 5x 4mm2 kabels:
2x Rood +12V vanaf de accu afgezekerd met 50A zekering
1x Paars Contactstand 1
1x Groen Contactstand 2
1x Zwart Contactstand 3 oftewel het echte starten.
Bij Ragnar hebben we het aangepast als op volgende tekening:

Omdat we de bestaande bekabeling intact wilde houden hebben we een verloopstukje gemaakt voor de groene kabel. In dit verloopstukje word deze kabel opgesplitst en naar het relais geleid. Je moet de groene kabel gebruiken omdat je anders je startmotor kan starten zonder dat je sleutel in contactstand 2 staat(Gevaarlijk!).
Zover wij hebben kunnen meten loopt de zwarte kabel rechtstreeks naar het relais van de startmotor. Ondanks dat de startmotor via een relais schakelt trekt dit relais wel een piek van 5A. Gebruik dus niet te dunne kabels! De schakelspanning voor de knop hebben we bij de radio afgetapt omdat hier toevallig nog een aansluiting voor was.
Origineel ziet het er zo uit bij je contactslot:
Links van je stuurkolom zit een connector met daarop 5x 4mm2 kabels:
2x Rood +12V vanaf de accu afgezekerd met 50A zekering
1x Paars Contactstand 1
1x Groen Contactstand 2
1x Zwart Contactstand 3 oftewel het echte starten.
Bij Ragnar hebben we het aangepast als op volgende tekening:
Omdat we de bestaande bekabeling intact wilde houden hebben we een verloopstukje gemaakt voor de groene kabel. In dit verloopstukje word deze kabel opgesplitst en naar het relais geleid. Je moet de groene kabel gebruiken omdat je anders je startmotor kan starten zonder dat je sleutel in contactstand 2 staat(Gevaarlijk!).
Zover wij hebben kunnen meten loopt de zwarte kabel rechtstreeks naar het relais van de startmotor. Ondanks dat de startmotor via een relais schakelt trekt dit relais wel een piek van 5A. Gebruik dus niet te dunne kabels! De schakelspanning voor de knop hebben we bij de radio afgetapt omdat hier toevallig nog een aansluiting voor was.
Onze sponsors