Bosch Aerotwin A450S ruitenwisser / strepen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Bosch Aerotwin A450S ruitenwisser / strepen

22 jul 2009, 09:02

Na het lezen van het forum, besloten de Bosch Aerotwin A450S ruitenwissers aan te schaffen.
Gisteren gekocht, en net voor een daverende regenbui gemonteerd. Dus meteen de vuurproef. :D

Jammer genoeg trekken de ruitenwissers strepen op de voorruit. Van rust omhoog, naar de a-stijl, trekt de linker 2 strepen, en de rechter 1 streep. Ze zitten altijd op dezelfde plaats. Van boven naar beneden wissen ze perfect.

Voor de zekerheid heb ik de voorruit extra ontvet en schoongemaakt. Heb ook de wissers met een vochtige doek nog eens schoongemaakt. Heeft helaas niet geholpen. :( . Tevens voel ik niks vreemds aan het wisserblad, als je er met de vingers langsgaat.

Lijkt mij aan de wissers te liggen?? Hebben er hier meer last van? Moet ik ze om gaan ruilen, of heeft dat geen zin?

Groeten,
Frank
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 jul 2009, 09:09

Ik heb er ook last van. Ik heb er toen aan lopen buigen en kloten om ze goed te krijgen. Uiteindelijk zoveel verbogen dat het een drama was (hoe kan het ook anders), toen bedacht dat ze misschien verkeerd om zaten, verwisseld en nu is het bijna helemaal weg.

Misschien nog een idee, wisselen?
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 jul 2009, 09:20

Ze horen geen strepen te trekken. Ik heb ze ook, maar neem ze niet meer. Op de uiteinde van de twee wissers pakt ie het raam niet, doordat het raam bol is.

Hierdoor heb je in het midden van het raam altijd druipers, terwijl met normale wissers heb je daar geen last van.
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jul 2009, 09:26

StefanCS schreef:Ze horen geen strepen te trekken. Ik heb ze ook, maar neem ze niet meer. Op de uiteinde van de twee wissers pakt ie het raam niet, doordat het raam bol is.

Hierdoor heb je in het midden van het raam altijd druipers, terwijl met normale wissers heb je daar geen last van.
Ik dacht dat jullie zo enhousiast waren over deze wissers? Verschillende group-buys. Omwisselen van links naar rechts heeft geen zin denk ik... Zijn nl. hetzelfde. 2x 450 lang.

Welke wissers zijn dan goed?
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2009, 09:53

Kijk...daar heb je t weer ;) ik heb dus hetzelfde probleem gehad...
ben terug gegaan naar de toko waar ik t gehaald heb met de opmerking:
werkt nie goei....

Retour gedaan, en heb "gewone wisserbladen" terug gekregen (met wat geld terug natuurlijk).
coendek
Stoepsleutelaar

22 jul 2009, 10:04

bij mij werkt het prima... :?

maarja.. R56 he..
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jul 2009, 10:20

Ik heb net weer eens staan kijken bij de mini, maar ik snap er niks van :s . Ben toch niet de stomste. Waarom trekt da verrekte ding nou iedere keer 2 strepen op dezelfde plek. :evil: Echt helemaal van onder naar boven. De hele slag dus. Terug is goed. Als de linkse wisser onder licht, is het ongeveer een cm of 5 van de rechtse kant en een cm of 4 verder naar het midden de tweede streep.

Dat moet toch aan de wisser liggen? Dat kan toch niet anders?
Alleen zie ik op het oog niks aan de wisser. De loep erbij? :roll:

Als ik nog een setje dezelfde koop en de andere retour mag doen, zou dat een oplossing kunnen zijn?
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2009, 10:33

Ik heb ze ook op de R50 van Tineke zitten,en ze wissen perfect en streeploos 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jul 2009, 10:35

Staan je ruitenwissers wel haaks op het raam?
Toen ik mijn Cooper kocht trokken de ruitenwissers ook 'strepen'... Gelukkig kreeg ik van de automaterialenhandel, waar ik een nieuw setje Aerotwins wilde aanschaffen, de bovenstaande tip. We hebben toen gelijk de armpjes iets verbogen, en sindsdien doen ze hun werk weer perfect. :D
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2009, 10:40

Hoi Berry,

Misschien kom ik jou een dezer dagen wel tegen,ik ga n.l. vanmiddag weer naar de camping in Amen.
Ik ben wel vaak met de Mini in de omgeving aanwezig.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
MaVaEe
Koeien-teller

22 jul 2009, 10:58

Hier ook geen problemen met de Aerotwins. :)
Afbeelding
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jul 2009, 11:04

Berry M schreef:Staan je ruitenwissers wel haaks op het raam?
Toen ik mijn Cooper kocht trokken de ruitenwissers ook 'strepen'... Gelukkig kreeg ik van de automaterialenhandel, waar ik een nieuw setje Aerotwins wilde aanschaffen, de bovenstaande tip. We hebben toen gelijk de armpjes iets verbogen, en sindsdien doen ze hun werk weer perfect. :D
Als ze niet goed staan tov. het raam, begint de wisser te trillen, en wist een gedeelte van het raam slecht. Maakt dan ook vertikale strepen en maakt herrie. Het dunnere gedeelte op het raam klapt dan niet goed meer om. (Wisser moet bij iedere richting-wissel omklappen). De goedkopere wissers doen dit vaak al na een half jaar niet meer. Het rubber wordt dan harder door de weersinvloeden en vervormen dan.

Dit is volgens mij hier niet het geval?? Alhoewel het rubber zachter lijkt, en daar waar hij harder drukt, de hoek op het raam ook anders is; hoek is dus niet gelijkmatig.
Laatst gewijzigd door FrankieV op 22 jul 2009, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jul 2009, 11:24

FrankieV schreef:Dit is volgens mij hier niet het geval??
Ik begin ook steeds meer te denken dat ik een ander probleem had... :s
FrankieV schreef:Als ik nog een setje dezelfde koop en de andere retour mag doen, zou dat een oplossing kunnen zijn?
Kun je niet een ander setje 'proberen' bij dezelfde winkel als waar je het huidige setje gekocht hebt? Lijkt me dat die wel willen meewerken als je hun het probleem voorlegt.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jul 2009, 11:38

Berry M schreef: Kun je niet een ander setje 'proberen' bij dezelfde winkel als waar je het huidige setje gekocht hebt? Lijkt me dat die wel willen meewerken als je hun het probleem voorlegt.
Ga proberen vanavond nog een setje aero's te kopen en uit te wisselen. Kijken of dat verschil maakt. Markeer ik eerst de strepen, en wissel ze dan uit. Doe ik de andere rertour. (geld terug)
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 jul 2009, 08:21

Wat een flut wissers. Ik heb ze uitgewisseld en ze trekken allemaal strepen. Iedere wisser trekt strepen op een andere plaats. Maar wel per wisser, iedere keer op dezelfde plaats. Ik had dus 4 wissers en heb ze alle gewisseld van recht naar links en van voor naar achteren :D ; het blijft niks.

Misschien moeten ze nog wennen aan mijn ruit. Ik kijk het een jaartje af, maar ik geloof niet dat ik deze nog eens koop.

Ik had ze gekocht bij de Technisch Centrale. Wat een flut bedrijf. Die wilde dat ik een nieuw setje kocht. (Dan had ik dus 2 setjes). Vervolgens stuurde ze het eerste setje naar hun leverancier ter beoordeling. Vind de leverancier dat er niets mis is met de wissers, zit ik dus met twee betaalde setjes opgescheept. Dit doen ze met alles zo zeggen ze. Als je dus bv. een koppelingscylinder koopt die lekt, moet je een tweede kopen, en krijg je na beoordeling een paar weken later je geld van ene terug :s .

Na een discussie smeet hij een nieuw setje op de balie en zij kwaad :shock: , "breng die andere maar een keer terug" :s

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”