Ik ben op zoek naar nieuwe remblokjes met het oog op remblokjes die weinig remstof afgeven. Hierbij heb ik twee setjes gevonden, namelijk axxis remblokken op altaperformance.com en EBC Redstuff remblokken op minimania.com.
Heeft iemand ervaring met een van deze twee en/of ervaring met remblokjes die een stuk minder remstof afgeven dan originele?
Axxis Altaperformance.com
EBC Redstuff MiniMania
Thanks voor jullie reacties alvast!
Nieuwe remblokken (weinig remstof), EBC Redstuff of Axxis?
- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
redstuffs moeten wel eerst goed warm worden voordat ze goed grijpen...
of maximaal remmen dan....
Ook handig om te weten...paar keer goed wezen remmen, dus de blokjes zijn lekker warm...
voor t stop licht niet je remmen ingedrukt houden....
--> warmte kan niet weg, met de gevolgen van dien (en toen had ik dus kromme schijven, dus die ook maar veranderd
vorige auto tenminste...)
of maximaal remmen dan....
Ook handig om te weten...paar keer goed wezen remmen, dus de blokjes zijn lekker warm...
voor t stop licht niet je remmen ingedrukt houden....
--> warmte kan niet weg, met de gevolgen van dien (en toen had ik dus kromme schijven, dus die ook maar veranderd

- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
ja, piiiiiiiiiiiiiieeeept NIET, remmen een stuk beter dan standaard en velgen blijven een stuk schoner.
Mijn achtervelgen (standaard blokken) werden smeriger dan de voorvelgen.
Mijn achtervelgen (standaard blokken) werden smeriger dan de voorvelgen.
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
goed spul voor op de wegBicky schreef:Iemand ervaring met greenstuff?
burn rubber not your soul

- Evomini
- Enthousiast
Bericht
Meer mensen last dat achterwielen meer remstof krijgen? En iemand een verklaring?
Ik heb dit sowieso altijd al gehad. Heb standaard remmen voor en achter. Heb het altijd vreemd gevonden dat de achterwielen zoveel sneller vies worden van remstof aangezien je naar verhouding meer remt middels voorste remmen.wall-e schreef: Mijn achtervelgen (standaard blokken) werden smeriger dan de voorvelgen.
Meer mensen last dat achterwielen meer remstof krijgen? En iemand een verklaring?
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

Nee voor de remblok wissel was het voor echt veuul erger met remslijpsel op de velg, en ik kan het weten met mijn witte spaakjes....
Onze sponsors