Ik ook de oude pomp maakte echt een hard zoemende geluid. heb laatst de pomp laten vervangen (Ja de DIY is net te laat) en nu hoor ik hem zelfs helemaal niet meer. (Wel jammer vond het altijd wel geinig klinken)Che schreef:Polo GTI Cup Edition schreef:Gelukkig maar![]()
Maar als het wel zou moeten,heb ik ieder geval een duidelijke handleiding van Che![]()
Hahaha... kom maar langs dan....vele handen maken licht werk !!!
Kan je wel vertellen dat mijn nieuwe pomp veel minder herrie maakt dan de ouwe !!!!!
Zoemend/zingend geluid stuurbekrachtiging
- Roald
- 4 op een rij!
Bericht
MINI
- Vlinder
- Nieuw Lid
Bericht
Help
Hallo,
Ik heb 3 weken geleden een MINI cooper gekocht uit 2003.
Als ik zachtjes rij of stilsta en het stuur beweeg dan hoor je een heel zingend/jankend geluid. Best hard. Net of het een elektrisch autootje is ofzo Het is een jankgeluid
Toen ik de Cooper kocht was hij 2 dagen daarvoor gekeurd. Het bedrijf die de MINI verkocht zei dat dat geluid wel normaal was bij MINI. Ik was verliefd toen ik de MINI zag en heb hem gekocht. Twee dagen later vertrouwde ik het toch niet dat geluid en heb het RDW gebeld of het kapotte wiellagers zijn die je hoort. De man van het RDW zei dat je dat kan voelen door zachte te rijden en dan je stuur van rechts naar links langzaam draaien en als je dan zwaardere stukken voelt dat het dan je wiellagers zijn en dat geluid helemaal niks hoeft te betekenen. Ik heb gedaan wat hij gezegd heeft en het sturen gaat gewoon soepel maar dat geluid.... ik vertrouw het niet zo eerlijk gezegd
Weet iemand wat dit kan zijn??
Ik heb 3 weken geleden een MINI cooper gekocht uit 2003.
Als ik zachtjes rij of stilsta en het stuur beweeg dan hoor je een heel zingend/jankend geluid. Best hard. Net of het een elektrisch autootje is ofzo Het is een jankgeluid
Toen ik de Cooper kocht was hij 2 dagen daarvoor gekeurd. Het bedrijf die de MINI verkocht zei dat dat geluid wel normaal was bij MINI. Ik was verliefd toen ik de MINI zag en heb hem gekocht. Twee dagen later vertrouwde ik het toch niet dat geluid en heb het RDW gebeld of het kapotte wiellagers zijn die je hoort. De man van het RDW zei dat je dat kan voelen door zachte te rijden en dan je stuur van rechts naar links langzaam draaien en als je dan zwaardere stukken voelt dat het dan je wiellagers zijn en dat geluid helemaal niks hoeft te betekenen. Ik heb gedaan wat hij gezegd heeft en het sturen gaat gewoon soepel maar dat geluid.... ik vertrouw het niet zo eerlijk gezegd
Weet iemand wat dit kan zijn??
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Hey vlinder,
Dat is je stuurbekrachtingingspomp, dat is aardig normaal bij een mini.De meeste mini's hebben het,dus geen zorgen over maken lijkt mij..
Mijn mini heeft het ook heel afentoe..
Groetjes Daaan
Dat is je stuurbekrachtingingspomp, dat is aardig normaal bij een mini.De meeste mini's hebben het,dus geen zorgen over maken lijkt mij..
Mijn mini heeft het ook heel afentoe..
Groetjes Daaan
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Als je het echt hard is dan kan er mischien idd toch iets niet helemaal lekker zitten bij je stuurbekrachtigingspomp..
Je kan mischien een ander autobedrijf er even naar laten kijken??
Daaan
Je kan mischien een ander autobedrijf er even naar laten kijken??
Daaan
- Black_Devil
- Mod virus alert!
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
- Glenn-DUB
- Be Mini
Bericht
Vlinder maak je geen zorgen, ik heb ook een uit 2003 en toevallig zei mijn buurman gisteren ook wat dat geluid was, maar dat is gewoon de pomp van je stuurberachtiging, is het niet dat de mini een elektronische stuurbekrachtiging heeft????? misschien dat iemand dat nog even kan bevestigen,... ik vind het wel een grappig geluid,.... als je gaat inparkeren draaien mensen zich altijd om,... tis net een robot
Als ik het goed heb past de electronische stuurbekrachtiging zich aan je snelheid,...ik weet niet precies meer hoe het zat maar volgens mij kun je het testen door op een pleintje je stuur naar links draait en langzaam rondjes rijdt, hoe sneller je gaat rijden hoe groter de rondje worden,... maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben. in ieder geval hoef je je niet druk maken over dat geluid.

Als ik het goed heb past de electronische stuurbekrachtiging zich aan je snelheid,...ik weet niet precies meer hoe het zat maar volgens mij kun je het testen door op een pleintje je stuur naar links draait en langzaam rondjes rijdt, hoe sneller je gaat rijden hoe groter de rondje worden,... maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben. in ieder geval hoef je je niet druk maken over dat geluid.

- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors