Ik heb een pre facelift works uitlaat op een facelift mini. Omdat de ophangen op facelift anders is, hangt de uilaat maar aan 2 haken ipv 4. In het begin werkte dat prima, maar de uitlaat is gaan zakken en schuurt nu ergens tegen aan wat een vervelend piepend geluid oplevert.
Weet iemand een bedrijf dat 2 van de 4 beugels op de juiste manier aan de uitlaat kan lassen, zodat deze op de juiste manier gemonteerd kan worden?
Of heeft iemand misschien een andere oplossing?
Works uitlaat loopt aan
- Getzz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Onzin! Mijne hangt ook gewoon in 2 rubbers... nergens last van en er wordt wekelijks onder de auto gekeken.werner schreef:Het moet met 4 rubbers opgehangen worden.
De uitlaat is te zwaar voor 2 rubbersAls het niet nodig was hadden ze het er niet op gemaakt
![]()
Gewoon even de beugels er op lassen bij de plaatselijke hoefsmit
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Toevallig hebben we in Duitsland mijn Milltek met pre-facelift ophanging op een Mini gezet die het uiterlijk had van een pre-facelift maar toch een face-lift ophanging bleek te hebben. Omdat ik die beugels niet bij me had heeft de monteur toch behoorlijk wat tijd er aan gespendeerd om toch de twee extra beugels te fabriceren zodat de uitlaat aan 4 beugels hangt.
Misschien dat heel even twee beugels voldoende is met nieuwe rubbers maar de uitlaat is aan de zware kant om al die tijd aan twee beugels te laten hangen. De R53 rubbers zijn ook niet van al te beste kwaliteit, het is maar een heel dun stukje rubber wat de pin van de beugel op zijn plaats houdt. Bij mij waren ze alle 4 gescheurd met de milltek en dus beweegt de uitlaat veel meer. De R56 uitlaat hangt aan twee beugels maar die is dan ook een stuk lichter dan een R53 uitlaat.
Misschien dat heel even twee beugels voldoende is met nieuwe rubbers maar de uitlaat is aan de zware kant om al die tijd aan twee beugels te laten hangen. De R53 rubbers zijn ook niet van al te beste kwaliteit, het is maar een heel dun stukje rubber wat de pin van de beugel op zijn plaats houdt. Bij mij waren ze alle 4 gescheurd met de milltek en dus beweegt de uitlaat veel meer. De R56 uitlaat hangt aan twee beugels maar die is dan ook een stuk lichter dan een R53 uitlaat.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors