2spaaks stuurwiel met duimgrips

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jun 2006, 13:25

Een stuur zoals op de foto moet je gemakkelijk tweedehands kunnen vinden voor max. 50,- euro. Probeer eens op www.onderdelenlijn.nl of www.onderdelenzoeker.nl. Met een beetje geluk vindt je precies de uitvoering die jij wilt!

Ik ben er overigens vrij zeker van dat je je eigen airbag gewoon kunt overzetten (wel je accu los nemen!).
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 jun 2006, 16:15

Ik vond nog dit Carbon stuur van een firma waar ik wat carbon heb besteld. Zo te zien kun je dus gewoon de ring los bestellen want dat heeft die firma ook gedaan:

Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

02 jun 2006, 20:59

jschip schreef:Een stuur zoals op de foto moet je gemakkelijk tweedehands kunnen vinden voor max. 50,- euro. Probeer eens op www.onderdelenlijn.nl of www.onderdelenzoeker.nl. Met een beetje geluk vindt je precies de uitvoering die jij wilt!

Ik ben er overigens vrij zeker van dat je je eigen airbag gewoon kunt overzetten (wel je accu los nemen!).
Ja k wil eigenlijk een nieuw stuur omdat het huidige stuur naar de haaien is gegaan omdat hij bij zweethanden nogal klef aanvoelde. Dat trekt er weer in en dan de volgende keer kleeft het meer waardoor je het kapot trekt als je met 1 hand wrijft over je stuur (door de bochten bijv.)

Dus een nieuwe is gelijk aan een nieuwe start voor mij denk ik, ik heb van BMW NL een nummer gekregen waar ik kan klagen en dan kan ik miss een afspraak maken met 1 van die monteurs daaro om ff het uit te zoeken live. Want idd wat berthil zegt, ik wil geen proefkonijn zijn.

En verder staat er in de ETK geen enkel plaatje met duimgrips, dus dat is ook de oorzaak van de verwarring. Die mensen van de BMW snappen alleen plaatjes, en als geen enkele stuur met duimgrips is afgebeeld, maar slechts textueel is aangeduid met 'cooper s', krijg je dit dus.

In other news; me dak decal is klaar op een van super kwaliteit 3M Scotchcal high industrial film welke zeer dun is zodat het lijkt alsof het gespoten is, alleen voor het eventueel verwijderen moet je dat fohnen... Nu nog tijd maken voor het plakken!

Update 06-06-06: Heb dit probleem zo goed als opgelost. In de ETK staat namelijk voor de 'met duimhouders' stuur dezelfde airbag/mfknoppen artikelnummers als bij de stuur zonder, wat betekent dat deze gewoon uitwisselbaar en overzetbaar zijn. Dus ga morgen gewoon een stuurtje met duimgrips halen :mrgreen:

De mini service medewerker hing me een verhaal op dat de mfknoppen een ander stekkertje zouden hebben...dan zouden ze ook een ander artikelnummer moeten hebben dacht ik toen. Het blijkt dus een gore leugen. Ga morgen meteen ook mijn onvrede over deze leugens spuien, ze maken de klant gek met hun domheid!
paul Hemels
One wheel wonder
One wheel wonder

12 sep 2006, 21:00

Hallo Funckyrat,

Ik heb het zelfde probleem met mijn stuur en wil als ik toch een nieuwe moet ook één met duimprips.
Is het jou gelukt met je nieuwe stuur? heb je een foto en een artikelnummer en hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag.

Groet Paul.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 sep 2006, 21:17

Dat het stuur slecht wordt lees je toch wel veel, een bekend probleem. Ik zou toch de dealer vriendelijk vragen om een coulance regeling want deze klacht komt vaak naar boven, maar in de meeste gevallen is dit verholpen in de garantie. Maar laat je niet opstoken :)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

12 sep 2006, 22:31

paul Hemels schreef:Hallo Funckyrat,

Ik heb het zelfde probleem met mijn stuur en wil als ik toch een nieuwe moet ook één met duimprips.
Is het jou gelukt met je nieuwe stuur? heb je een foto en een artikelnummer en hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag.

Groet Paul.
Ik heb het MF stuurwiel (dus radio+cruise), het artikelnummer voor het stuur met duimgrips is dan 32 33 0 146 480 en kostte me €303.37 ex btw in juni jl. Als je geen radio+cruisebediening hebt, heb je de 32 33 0 146 479 nodig., Zonder duimgrips scheelde maar 1 á 2 tientjes, dus als je dan toch zo'n bedrag moet uitgeven heb je voor die 2 tientjes wel een dikker & stoerder stuurwiel.

Je hebt overigens alleen bovenstaand artikelnummer nodig, alles van het huidig stuurwiel is overzetbaar (de meeste dealers weten dit niet, dus laat je niets wijs maken). En je kan het makkelijk zelf overzetten, had het destijds in max 1 uur gedaan. Ik heb wel instructies voor je.

kijk hier voor fotootjes.
paul Hemels
One wheel wonder
One wheel wonder

14 sep 2006, 01:01

Bedankt voor de reacties, ik heb het ook geclaimt bij mini en krijg één dezer dagen reactie, want ik vondt het ook wel snel dat het leer begint te bladderen.
Heb ook even gekeken op www.mini.de daar kost een stuur wiel met duim grips 270 euri, dus toch maar een ritje naar kleef als ik het hier niet vergoed krijg.
http://www.mini.de/de/de/car_accessories/index.jsp
P.S. wel raar dat er zo veel prijs verschil in zit NL/DE.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

14 sep 2006, 11:22

paul Hemels schreef: P.S. wel raar dat er zo veel prijs verschil in zit NL/DE.
Heeft met BTW etc te maken. Daarom haal ik zelf ook veel uit Duitsland. Vooral velgen zijn daar goedkoper (vaker aanbiedingen etc.) :)
paul Hemels
One wheel wonder
One wheel wonder

Stuur wiel type Cooper-S met duimgrips

16 okt 2006, 17:38

Eindelijk het nieuwe stuur zit er op, kreeg geen coulance van de dealer.
Maar heb een nieuwe op de kop kunnen tikken.
Heb er nog één (twee spaaks met duim grips) te koop voor 100,- Euro als iemand interesse heeft hoor ik het wel.
mark
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 okt 2006, 16:39

jonker in huissen 80 euro leder stuur zonder airbag

Terug naar “Interieur en audio”