Schroefset vs vaste verlaging

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2009, 22:34

Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2009, 00:00

Zit ik toch goed met de Koni schroefset!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2009, 09:59

Polo GTI Cup Edition schreef: Qua comfort kun je beter kiezen voor een vaste verlagingsset,omdat dit beter op elkaar is afgestemd.
Een schroefset moet zijn werk (goed) doen op zijn hoogste en zijn laagste stand.
Ik heb van de week nog een set van Tec Tuning verkocht,omdat die klant een V-Maxx set net te duur vond,maar het verschil was ondanks het verschil van ongeveer € 40,-ook wel te zien.
Toch iets dunnere zuigerstangen,en ook de stelringen waren iets dunner etc.
Sorry hoor maar als je naar €40,- verschil kijkt koop dan geen Mini ga lekker fietsen ofzo.. :s
Noem mij verwend maar ik wil alleen het beste (voor de juiste prijs dan wel) voor mijn Mini en voor me zelf, ik heb het gezien bij de Mini van Wint die stond na 2 jaar op de bodem omdat de veren doorzakken en reed voor geen meter het was nog gevaarlijk ook omdat je een onbalans krijgt in die auto.. daarna had die een Koni setje en een wereld van verschil dat had die veel eerder moeten doen zei die! Goedkoop is duurkoop in mijn ogen, maar goed het zijn jouw centen.. spaar dan even door en gun je Mini het beste.

@Polo, je bedoelt met een vaste verlagingsset een compleet setje toch? met dempers en veren. Die zijn idd beter op elkaar afgesteld dan alleen verlagingsveren op je standaard dempers.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2009, 10:19

Vmaxx hoorde ik sowieso al wel wat goeds over....
Denk dat dat het word dan....
we will see....
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2009, 12:29

Het is wel van belang dat als je een schroefset neemt je ook de auto uit laat wegen. In eerste instantie moet je zorgen dat ieder wiel op de zelfde hoogte staat. Daarna kan de wieldruk gemeten worden zodat de wagen weer goed in balans is. Dit is met vaste veren zoiezo het geval maar die hebben maar 1 hoogte.

Gister heb ik me auto uit laten wegen en daar uit kwam naar voren dat links voor hij te laag stond. Toen deze een halve draai omhoog is gezet was de auto perfect in belans. Nu trilt de auto ook niet meer als je weg rijdt.

Voor wat beteft de keuze voor een schroefset is mijn mening dat je zoiets koopt voor langere tijd. En ten tweede het is een heel belangrijk onderdeel van de auto. Dus hier kun je beter wat meer tijd, informatie en geld insteken dan dat je later door schade en schande wijs wordt dat het toch een iets minder kwalitatieve set is.

Daarbij komt het nog eens kijken dat je inderdaad niet de set elke week ofzo gaat verstellen. Maar mocht dit nodig zijn na lange tijd is het bij veel sets vrij lastig omdat deze geoxideerd zijn door water en zand etc. Daar heb je bij de iets goedkopere set meer last van dan wanneer je een inox set monteert.

Ieder koopt en styles en mod naar zijn eigen portemonnee. Dus wat voor de een heel schappelijk is, is voor de ander "te goedkoop".

En vaak, ik zeg niet altijd, heeft kwaliteit gewoon een prijskaartje.
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2009, 20:57

Hans schreef:
Polo GTI Cup Edition schreef: Qua comfort kun je beter kiezen voor een vaste verlagingsset,omdat dit beter op elkaar is afgestemd.
Een schroefset moet zijn werk (goed) doen op zijn hoogste en zijn laagste stand.
Ik heb van de week nog een set van Tec Tuning verkocht,omdat die klant een V-Maxx set net te duur vond,maar het verschil was ondanks het verschil van ongeveer € 40,-ook wel te zien.
Toch iets dunnere zuigerstangen,en ook de stelringen waren iets dunner etc.
Sorry hoor maar als je naar €40,- verschil kijkt koop dan geen Mini ga lekker fietsen ofzo.. :s
Noem mij verwend maar ik wil alleen het beste (voor de juiste prijs dan wel) voor mijn Mini en voor me zelf, ik heb het gezien bij de Mini van Wint die stond na 2 jaar op de bodem omdat de veren doorzakken en reed voor geen meter het was nog gevaarlijk ook omdat je een onbalans krijgt in die auto.. daarna had die een Koni setje en een wereld van verschil dat had die veel eerder moeten doen zei die! Goedkoop is duurkoop in mijn ogen, maar goed het zijn jouw centen.. spaar dan even door en gun je Mini het beste.

@Polo, je bedoelt met een vaste verlagingsset een compleet setje toch? met dempers en veren. Die zijn idd beter op elkaar afgesteld dan alleen verlagingsveren op je standaard dempers.
Hoi Hans,

Die € 40,- verschil had niets met een Mini te maken hoor.
Deze jongen had een Golf 3,en hij wou voor dat verschil liever een Tec schroefset.

En inderdaad Hans,ik bedoel dus een vaste verlagingsset met dempers en veren 8)

Ik wil ook zeker niet beweren dat V-Maxx tot de top behoord,maar door zijn prijs/kwaliteits verhouding is die zeker wel goed.
Bovendien geeft de fabrikant 2 jaar volledige garantie.
IK heb al heel wat setjes verkocht,en zeer weinig problemen.( slechts 1x een lekke achterdemper gehad van een Golf 4 )
Laatste kwartaal van dit jaar komt V-Maxx ook met schroefsets voor bepaalde merken,die ook in in-en uitgaande demping zijn in te stellen.
Deze setjes worden dan € 150,- duurder dan een gewone schroefset.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
maus105
Bonkey

09 sep 2009, 20:52

gewoon lekker kopoen wat je wil en wat je zelf denkt dat goed is.het is heel makkelijk om te zeggen ik wil het beste,maar sommige mensen zijn helemaal mini gek en hebben nou niet zo veel geld om gelijk van alles erop te zetten.goedkoper rijden is onzin want je bent toch mini gek.en je wilt geen andere auto.als je met een vmaxx tevreden bent prima!kijk en sommige mensen zijn helemaal leip van vermogen en andere van looks.
het blijft dat we allemaal auto liefhebbers zijn.alleen de een heeft wat meer te besteden als de ander :wink: no hard feelings to anyone
enjoy your mini!!!dat is het belangrijkste
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2009, 11:43

Precies wat je hier boven zegt....
Maar daarom vraag ik ook om advies....
Kijk als iemand zegt: VMaxx, never nooit doen.....
Tjah....dan moet je toch zelf even nadenken of het dan wel een goeie keuze zou zijn om dat aan te schaffen...

Ik merk dat ik steeds sneller door rij met de auto...daarom wil ik lager, zodat ik wel rustiger MOET rijden :roll:
maus105
Bonkey

10 sep 2009, 12:58

vmaxx is gewoon mindere kwaliteit als bijvoorbeeld kw,maar van dat geld koop je er bijna 3.dus dat zou betekenen dat als ie doorgezakt is dat je nog 2keer een andere set zou kunnen kopen :lol:
ik zeg gewoon doen.kijk bij speedy dat ding staat geweldig!!
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2009, 14:48

Eerst ff ander speeltje kopen, en dan komt dit :)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”