Aangezien ik een auto koop omdat ik er een bepaalt gevoel bij heb, was de race tussen een Mercedes SL uit 1971 en een Mini Cooper S. De eerste is een fantastische auto die ik graag zou willen rijden, maar het feit dat ik de ballen verstand heb van autotechniek en het feit dat ik geen garage heb waardoor de klassieker vaak buiten zou moeten staan, deed me beslissen dat ik m'n spaarcenten nu beter kan stoppen in een Cooper S. En ook wel een beetje omdat m'n eerste proefrit in een Cooper S ook wel erg leuk was

Al vrij snel was ik erachter dat ik voor een voor mij haalbare prijs moest gaan zoeken bij de importeurs (Klijn, ASN e.d.) en aangezien Klijn niet al te ver weg was ben ik daar gaan kijken. De eerste was een Cooper S met wit dak, op zich wel mooi, maar de auto had een minder goed weggewerkte schade gehad en miste een HK sound system en Climate control, iets wat ik graag wilde hebben. Rustig afwachten tot de goede mini zou komen dus.
En twee weken daarna was het al zover, een Mini Cooper S uit 04-2003 met 71.000km op de teller, volledig dark grey met chromen spiegelkappen en met de volgende opties:
- JCW tuning set met uitlaat (regnr plaatje nog niet gevonden)
- DSC
- Xenon
- Half leder
- Mini Sound Modul (niet digital, maar heeft iemand hier meer info over??)
- Climate Control
- en waarschijnlijk allemaal kleine opties die ik nu nog niet gezien heb
Vandaag heb ik hem meegenomen naar m'n dealer en die heeft 'm helemaal nagelopen, de auto is in goede conditie en de boekjes (dealeronderhouden) lijken te kloppen. Alleen de aircopomp is waarschijnlijk lek en zal vervangen moeten worden. Klijn gaat hier naar kijken en levert de Mini ook op met Chromen spiegelkappen.
We waren er snel uit...... nu alleen nog wachten tot volgende week woensdag voor ik hem op kan halen! De foto's volgen