Mijn Cooper gaat maar 185?
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kan altijd, ga anders een keer naar duitsland, daar hebben ze Vpower 100, heeft 100 octaan, heb ik er deze zomer ook ingehad. Dat kon ik echt goed merken. Voor het beste resultaat moet je het wel drie keer tanken.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Bij brandstof is het dan ook belangrijk welk de octaan gehalte is. Het octaan gehalte verteld in hoe verre de brandstof comprimeerbaar is voordat het spontaan ontvlamt. Voor een dieselmotor maakt het dus niet uit hoe groot het octaangehalte is omdat het werkt via het principe van spontaan ontvlammen. Maar bij een benzinemotor zal het spontaan ontvlammen het "pingelen" van de motor veroorzaken waardoor deze onregelmatig gaat lopen en kan zo ook beschadigd raken.
Als je dit verder beredeneerd komt men op een verband tussen vermogen en octaangehalte. Een manier om meer vermogen uit een motor te halen is de compressiefactor te verhogen. Hoe hoger de compressiefactor, hoe hoger het octaangehalte moet zijn.
Niet zelf getypt maar even geknipt en geplakt:mikkie23 schreef:wat bedoel je daar mee? dat het geen zin heeft om 98 te proberen?MaVaEe schreef:Ja waarom niet? Hij gaat er alleen niet beter van rijden
Bij brandstof is het dan ook belangrijk welk de octaan gehalte is. Het octaan gehalte verteld in hoe verre de brandstof comprimeerbaar is voordat het spontaan ontvlamt. Voor een dieselmotor maakt het dus niet uit hoe groot het octaangehalte is omdat het werkt via het principe van spontaan ontvlammen. Maar bij een benzinemotor zal het spontaan ontvlammen het "pingelen" van de motor veroorzaken waardoor deze onregelmatig gaat lopen en kan zo ook beschadigd raken.
Als je dit verder beredeneerd komt men op een verband tussen vermogen en octaangehalte. Een manier om meer vermogen uit een motor te halen is de compressiefactor te verhogen. Hoe hoger de compressiefactor, hoe hoger het octaangehalte moet zijn.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Octaan-getal (niet gehalte)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- mikkie23
- Be Mini
Bericht
Ik heb de benzine filter in de tank laten vervangen en moet zeggen dat de Mini veel beter reageert en heb de 190 al gehaald
en volgens mij wilde die nog wel verder maar de weg hield op! ook tank ik nu 98... Het lijkt erop dat het probleem is opgelost!
helemaal zwart was de filter!

- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gelukkig maar Mikkie dat het opgelost is 

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\