Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum (en nieuwe berijder van een MCS) en ben helaas vandaag gelijk tegen een probleempje opgelopen.
Af en toe trekt de (radiator?)fan de accu leeg na contact uit.
Dit, omdat deze fan maar door blijft lopen en niet afslaat. Is dit misschien een defecte temperatuursensor?
De motor is verder normaal op bedrijfstemperatuur na contact uit.
Wegenwacht trok twee stekkertjes er uit rechts naast de radiator. Dat stopte de fan. Na opladen en stukje rijden bleef de fan niet lopen na contact uit. Echter, blijft nu mijn bandenspanningslampje constant branden. De normale reset helpt niet. Hetzelfde verhaal met mn DSC lampje.
Heeft dit te maken met het er uit trekken van die twee stekkers? Kan alleen de dealer dit resetten?
Wie heeft dit meer meegemaakt? Wie weet wat ongeveer de kosten van een nieuwe sensor zijn indien dit de oorzaak is?
***update: bandespanningsmeter en DSC lampje zijn weer uit. Bleek dat Wegenwacht de stekkers niet goed vast had gestoken.
Voorlopig ook geen draaiende Fan meer, na vandaag toch weer een stuk rijden. Ik hou de vinger aan de pols.*****
Accu leeg bij door blijven lopen (radiator/stuurbekr.?) fan.
- gunmeat
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Capelle aan den ijssel
Bericht
Accu leeg bij door blijven lopen (radiator/stuurbekr.?) fan.
Laatst gewijzigd door gunmeat op 19 sep 2009, 16:24, 4 keer totaal gewijzigd.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het is zeer wwrschijnlijk de ventilator van de stuurbekrachtiging die je hoort en dat is een heel bekend euvel vd Mini waar je genoeg over kunt vinden als je de zoekfunctie gebruikt !!
Re: Accu leeg na door blijven lopen radiatorfan na contact u
Joh .... stel je even netjes voor in het desbetreffende topic en je krijg hier alle antwoorden !!!gunmeat schreef:Af en toe trekt de radiatorfan de accu leeg na contact uit.
Dit, omdat deze fan maar door blijft lopen en niet afslaat. Is dit misschien een defecte temperatuursensor?
De motor is verder normaal op bedrijfstemperatuur na contact uit.
Wie heeft dit meer meegemaakt? Wie weet wat ongeveer de kosten van een nieuwe sensor zijn indien dit de oorzaak is?
Het is zeer wwrschijnlijk de ventilator van de stuurbekrachtiging die je hoort en dat is een heel bekend euvel vd Mini waar je genoeg over kunt vinden als je de zoekfunctie gebruikt !!
- gunmeat
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Capelle aan den ijssel
Bericht
Groet!
Re: Accu leeg na door blijven lopen radiatorfan na contact u
= niet kwaad bedoeld. Zoals je ziet ben ik net lid geworden en pas sinds een paar dagen berijder van een MCS. Allemaal nieuw dus. Bedankt voor je tip.Che schreef:Joh .... stel je even netjes voor in het desbetreffende topic en je krijg hier alle antwoorden !!!gunmeat schreef:Af en toe trekt de radiatorfan de accu leeg na contact uit.
Dit, omdat deze fan maar door blijft lopen en niet afslaat. Is dit misschien een defecte temperatuursensor?
De motor is verder normaal op bedrijfstemperatuur na contact uit.
Wie heeft dit meer meegemaakt? Wie weet wat ongeveer de kosten van een nieuwe sensor zijn indien dit de oorzaak is?
Het is zeer wwrschijnlijk de ventilator van de stuurbekrachtiging die je hoort en dat is een heel bekend euvel vd Mini waar je genoeg over kunt vinden als je de zoekfunctie gebruikt !!
Groet!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Accu leeg na door blijven lopen radiatorfan na contact u
Ut was ook maar een vriendelijke tip hoor !!
Je vindt hier ergens een DIY van mij mbt vervangen vd stuurpomp. Meen dat ik daar ook iets vd ventilator heb neergezet dus je moet even goed kijken welke ventilator nu werkelijk blijft lopen.
Je vindt hier ergens een DIY van mij mbt vervangen vd stuurpomp. Meen dat ik daar ook iets vd ventilator heb neergezet dus je moet even goed kijken welke ventilator nu werkelijk blijft lopen.
- martijncooper
- Leerling Mini lid
- Locatie: Beesd
Bericht
Dag Gunmeat,
De combinatie van DCS lampje en bandenspanning heb ik ook een keer gehad, bij mij was toen de stuursensor kapot.
Dus ik denk dat de wegenwacht iets van dit systeem heeft losgetrokken, waarschijnlijk één van de bandentoerentellers.
Maar goed, ik denk inderdaad net als Che dat het de stuurbekrachtigingspomp is. Ook dit heb ik een keer gehad.
Er zijn tal van verhalen hierover te vinden, even iets beter zoeken. Bij de één gaat ie niet meer uit en bij de ander gaat
ie af en toe aan, zelfs zonder sleutel in het contact... en dit zorgt voor de lege accu.
Het ermee doorrijden zonder de ventilator vind ik echter niet zo slim van je!
De stuurbekrachtigingspomp wordt enorm heet en zonder deze geforceerde koeling is de electronica in deze pomp binnen
de kortste keren kapot. Dit kost je dan een nieuwe pomp van zo'n E450!
Groetjes, Martijncooper
De combinatie van DCS lampje en bandenspanning heb ik ook een keer gehad, bij mij was toen de stuursensor kapot.
Dus ik denk dat de wegenwacht iets van dit systeem heeft losgetrokken, waarschijnlijk één van de bandentoerentellers.
Maar goed, ik denk inderdaad net als Che dat het de stuurbekrachtigingspomp is. Ook dit heb ik een keer gehad.
Er zijn tal van verhalen hierover te vinden, even iets beter zoeken. Bij de één gaat ie niet meer uit en bij de ander gaat
ie af en toe aan, zelfs zonder sleutel in het contact... en dit zorgt voor de lege accu.
Het ermee doorrijden zonder de ventilator vind ik echter niet zo slim van je!
De stuurbekrachtigingspomp wordt enorm heet en zonder deze geforceerde koeling is de electronica in deze pomp binnen
de kortste keren kapot. Dit kost je dan een nieuwe pomp van zo'n E450!
Groetjes, Martijncooper
- gunmeat
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Capelle aan den ijssel
Bericht
Re: Accu leeg na door blijven lopen radiatorfan na contact u
DIY gevonden van je. Ben alleen iets minder technisch dan jij denk ik zo. Moet bij zoiets de hele stuurpomp worden vervangen of voldoet alleen de vervanging van de ventilator?Che schreef:Ut was ook maar een vriendelijke tip hoor !!
Je vindt hier ergens een DIY van mij mbt vervangen vd stuurpomp. Meen dat ik daar ook iets vd ventilator heb neergezet dus je moet even goed kijken welke ventilator nu werkelijk blijft lopen.
- gunmeat
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Capelle aan den ijssel
Bericht
Groet, johan
Begrijp het. Overigens zitten de stekkers er weer voor 100% in. Het zijn idd de stekkers die ik zag bij de DIY van Che mbt vervangen van de pomp. Ik laat het overigens wel nakijken uiteraard. Maandag gelijk maar even bij de dealer langsgaan.martijncooper schreef:Dag Gunmeat,
De combinatie van DCS lampje en bandenspanning heb ik ook een keer gehad, bij mij was toen de stuursensor kapot.
Dus ik denk dat de wegenwacht iets van dit systeem heeft losgetrokken, waarschijnlijk één van de bandentoerentellers.
Maar goed, ik denk inderdaad net als Che dat het de stuurbekrachtigingspomp is. Ook dit heb ik een keer gehad.
Er zijn tal van verhalen hierover te vinden, even iets beter zoeken. Bij de één gaat ie niet meer uit en bij de ander gaat
ie af en toe aan, zelfs zonder sleutel in het contact... en dit zorgt voor de lege accu.
Het ermee doorrijden zonder de ventilator vind ik echter niet zo slim van je!
De stuurbekrachtigingspomp wordt enorm heet en zonder deze geforceerde koeling is de electronica in deze pomp binnen
de kortste keren kapot. Dit kost je dan een nieuwe pomp van zo'n E450!
Groetjes, Martijncooper
Groet, johan
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors