JCW en R55 S - my brothers in arms

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

spacers 15mm

14 aug 2009, 19:23

Hallo,

Vraagje: Ik heb de Clubman geleverd gekregen met 15mm spacers achter. En voor zijn later 15mm spacers geleverd en gemonteerd. Echter ik vind dat de Clubman nu trekt aan het stuur. Heel irritant. Heeft iemand daar ook ervaring mee?
Op de JCW liggen 16mm spacers, die zijn veel fijner en daar stuurt de auto wel gewoon normaal. Vandaar dat ik het zo vreemd vind.
Ik denk dat er weinig anders op zit dan ze eraf te halen? :?
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

ze liggen er af.

18 aug 2009, 08:30

Ik heb ze eraf gehaald. Ze kunnen er altijd wel weer op, maar voorlopig even niet.
Mocht iemand nog andere tips hebben.....
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 aug 2009, 10:49

Ik heb er geen ervaring mee, maar naar wat ik gelezen heb is dat wegtrekken wel wat eigen aan een S clubman ... Verlaging zou veel uitmaken daar ie dan beter op de weg ligt. Een strut zou ook wat uitmaken, en dikkere stabbi stangen ...

Merk je verschil zonder de spacers?
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 aug 2009, 11:08

Het wegtrekken is een probleem bij alle nieuwe Sen (r56,r55) .. verlagen en het probleem is opgelost
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

18 aug 2009, 17:38

Fred schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar naar wat ik gelezen heb is dat wegtrekken wel wat eigen aan een S clubman ... Verlaging zou veel uitmaken daar ie dan beter op de weg ligt. Een strut zou ook wat uitmaken, en dikkere stabbi stangen ...

Merk je verschil zonder de spacers?
Ja Fred, ik merk duidelijk verschil nu de spacers er af zijn. Hij stuurt een stuk beter. Hij trekt nog wel ietsje maar veel minder. Ik wijt dat eigenlijk aan die vervelende run-flut (flat) banden die moeten volgens mij eerst warm zijn want dan rijdt ie beter.
Wel opvallend dat zowel jij als Ducks aangeven "verlagen die handel" dan ligt ie beter op de weg. Ik wil de JCW verlagen, maar nu moet dus eigenlijk eerst de Clubman... mmm

Thanx voor de tips.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 aug 2009, 18:00

In principe zouden spacers voor een betere grip moeten zorgen, door het breder spoor die je zo verkrijgt. Maar bij acceleratie kan het mss net in je nadeel werken.

Ik had wel last van trillingen met mijn spacers erop, maar dat hebben ze verholpen door mijn centreerringen te vernieuwen. Er zijn wel meerdere mensen die spacers steken hebben op hun clubman, wel allemaal icm verlaging. Dus wie weet kan je ze terug monteren?

Andere banden kunnen mss ook wel wat uitmaken, heb altijd ondervonden dat run flats spoorgevoeliger zijn dan gewone banden. Alle beetjes helpen he ... :wink:
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

18 aug 2009, 20:24

Fred schreef: Andere banden kunnen mss ook wel wat uitmaken, heb altijd ondervonden dat run flats spoorgevoeliger zijn dan gewone banden. Alle beetjes helpen he ... :wink:
Ja klopt, alle beetjes helpen dus zal ik eens op zoek gaan naar verlaging, maar ik hoop alleen dat er na verlaging nog comfort genoeg overblijft en er niet een "over de weg stuiterende auto" ontstaat. Dat is vooraf niet zo goed in te schatten? En als ie dan verlaagd is kan ik altijd de spacers weer terugplaatsen idd (is dan ook fraaier). De Clubman is nl een heel andere auto dan de R53 vind ik, kwa wegligging ook maar ook kwa comfort. Misschien toch eerst maar de R53 verlagen...ervaren en dan de R55... >:( :O
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

info is opgevraagd

24 aug 2009, 20:31

Nou mensen, ik ben druk doende met het opvragen en uitzoeken wat ik nodig heb om de R53 (in eerste instantie) te verlagen. Het moet in ieder geval een set rode veren worden. Ik denk aan 30mm verlagen. Goed plan?
GreyCooperS
Forum Junky

24 aug 2009, 20:42

Ola,

Ik heb zelf een R56 welke is voorzien van 17" wielen en een 30 mm eibach verlaging en de originele runflat banden. Uiteraard merk je dat de auto wat strakker geveerd is en meer reageerd op oneffenheden op de weg. Lijkt me dat een R53 hetzelfde zal doen...of je het een probleem vind is zeer persoonlijk. Ik vind het wel lekker als ik voel wat mn fiets doet...proberen om eens mee te rijden met iemand die een verlaging heeft doet wonderen :mrgreen:

Kan niet zo snel zien waar je vandaan komt, maar is het niet te ver van Rijswijk, ben je welkom om eens te sturen 8)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

24 aug 2009, 21:01

GreyCooperS schreef:Ola,

Lijkt me dat een R53 hetzelfde zal doen...of je het een probleem vind is zeer persoonlijk. Ik vind het wel lekker als ik voel wat mn fiets doet...proberen om eens mee te rijden met iemand die een verlaging heeft doet wonderen :mrgreen:

Kan niet zo snel zien waar je vandaan komt, maar is het niet te ver van Rijswijk, ben je welkom om eens te sturen 8)
Ola, ja ik ben eigenlijk al om. De R53 krijgt sowieso verlagingssetje. Sowieso omdat dat mooier is. Ik wacht even het resultaat af kwa weggedrag voordat ik besluit of ik de R55 ook laat verlagen. :dansen

Top GreyCooperS. Thanx voor de uitnodiging! Ik kom uit omgeving Waalwijk dus dan ben ik richting jou al bijna bij Beek Auto Racing in Den Haag voor de verlagingsset.... . :wink:
Jij hebt Gunmetal onder je R56 zie ik? Nice ride!
GreyCooperS
Forum Junky

24 aug 2009, 21:11

haha...ja Beek zit bij mij aan de overkant (lastig hoor :mrgreen: )

Succes met de aankoop. Wanneer ga je naar Beek, kom ik wel even gedag zeggen (en vast met leuke dingen de deur weer uit :s )
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

okido

24 aug 2009, 21:22

yep...ik meld me wel als ik er heen rijd. :rijden
Moet nog even prijzen etc weten, want rode vering kan wel maar is niet standaard.

Idd wat een probleem zeg.. dat die gasten zo vlak bij zitten........ ik weet nog wel een leuk pandje voor ze in Waalwijk.... :mrgreen:
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

De R53 is verlaagd

21 sep 2009, 21:33

Ik moest ff een fotootje kwijt... ik heb de R53 30mm verlaagd. Wilde per se rode veerset, dus werd het volgens Beek Auto Racing een setje Merwede. Prima set. De R53 is duidelijk fraaier, hij is zeker wat harder geworden, en de wegligging is top. Had ie echt nodig! Even een paar fotos, er staan er nog meer in de gallery, maar dit geeft al aardig beeld :mrgreen: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

let op: hier is ie net van de brug af, dus nog niet helemaal "gezakt". Zodra ik tijd heb maak ik wel een foto van de gehele auto.
(shakeit)
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2009, 21:49

Super zeg die twee auto's. Beide zijn echt prachtig (vind vooral de clubman echt heel nice)
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

22 sep 2009, 20:57

Hey Mats, :bier thanx! Ja de Clubman is een fijne auto. Hij is comfortabeler dan de R53. Dat verschil wil ik ook graag bewust zo houden. Ik houd de Club als "gewone S" en wil er tzt wel nog wat mods bij, maar hij moet wel S blijven. Dan proef ik namelijk het verschil heel goed met de ruwere R53 JCW. Want dat is een fun-auto pur sang!
:ralley

Terug naar “Show your ride”