Mijn dealer heeft het dus bij mij veranderd. Het probleem is dat de bevestigingshaakjes van de zwarte grille anders zijn dan van de chrome grille.
De hele voorbumper moet eraf, enkele haakjes moeten verwijderd worden, en dan kan je de chrome grille er oplijmen. Je kan daarna wel nooit meer terug naar de zwarte aerogrille. Ik weet niet waar je woont, maar mijn dealer van Laarhoven heeft dit voor mij gedaan.
Ik weet dat ik me nog niet officieel heb voorgesteld.
De vraag met betrekking tot de grill kon niet wachten en ik heb ook nog niet officieel mijn Mini.
Ik krijg hem (of is het haar) zaterdag pas mee.
(foto's en introductie volgen nog en uiteraard wordt mijn avatar dan ingevuld)
Ik laat dan ook meteen het gedeelte achter de bumper zwart maken. (een en ander volgens de voorschriften zoals Maaij die gepost heeft)
PS: sorry voor de dubbelpost
PS: en voor het rare taalgebruik met verwijzingen, is namelijk een beroepsdeformatie
Nu ik vrijdag van Ida een mooie nieuwe grill heb overgenomen kan ik mijn beschadigde onderkant vervangen.
Maar voordat ik begin met dit klusje wil ik graag jullie advies.
Is het verstandig om de bumper los te maken of juist niet. Als ik het goed begrijp zitten de strips vast geklikt en geplakt met dubbelzijdige tape.
Als het niet nodig is om de bumper los te halen doe ik het natuurlijk liever niet. Wat lijkt jullie de beste methode?
heb het zelf gedaan zonder de bumper eraf te halen,prima te doen
wikkel wel een lap om je wrikijzer of brede schroevendraaier zodat je de lak niet beschadigd.
bij het terug plaatsen EERST de rechte strip,daarna pas de gebogen.
andersom is wat gepiel (spreek uit ervaring)
ps. gebruik goeie dubbelzijdige tape,anders wil de strip met warm weer wel een loslaten.