Beste mensen.
graag heb ik jullie kennis nodig over het volgende. Gisteravond lekker met de auto weg geweest. Op de oprit gezet. Volgende ochtend wil ik naar me werk toe gaan en ik start de auto. De auto bleef maar doorstarten ook al liep die al. Daarna heb ik de sleutel uit het contact gehaald en hij bleef starten dus ook zonder sleutel....Het is niet alleen tikken maar gooit hem ook helemaal rond.
Daarna heeft hij net zo lang blijven starten tot de accu leeg was. Wie weet wat dit is ??
Auto blijft starten (ook zonder sleutel)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien even de DIY van de startknop nakijken?
Daar zouden de draden in moeten staan die de startknop onderbreekt, misschien kun je die zelf tijdelijk onderbreken en kijken of het probleem er nog steeds is met een opgeladen accu.
Misschien is het zelfs wel opgelost met een startknop i.p.v. een geheel nieuw contactslot wat volgens mij vrij prijzig is.
Daar zouden de draden in moeten staan die de startknop onderbreekt, misschien kun je die zelf tijdelijk onderbreken en kijken of het probleem er nog steeds is met een opgeladen accu.
Misschien is het zelfs wel opgelost met een startknop i.p.v. een geheel nieuw contactslot wat volgens mij vrij prijzig is.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hmm ...zou net als Roy het blokje achterop het contactslot verdenken en niet zo snel de startmotor zelf. Wellicht komen de kabels nog ergens aan elkaar.
Ps Bas, vgl keer gewoon even in je kofferbak de accu losmaken dan blijft ie ook niet doorstarten want vgl mij kan dat niet goed zijn voor je startmotor !
Ben benieuwd wat de garage gaat vinden.
Greetz,
Tje
Ps Bas, vgl keer gewoon even in je kofferbak de accu losmaken dan blijft ie ook niet doorstarten want vgl mij kan dat niet goed zijn voor je startmotor !
Ben benieuwd wat de garage gaat vinden.
Greetz,
Tje
- turbootje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het spoooooooookt!! brrrrr...
(Ik had juist het tegenovergestelde: hij startte NIET, ook MET sleutel!
... enfin: Marcel zet er gisterenavond nog een nieuwe accu in et voila!)
Ik ben benieuwd wat het probleem bij jou nu is hoor Bas!
Grtz
Karin

(Ik had juist het tegenovergestelde: hij startte NIET, ook MET sleutel!

Ik ben benieuwd wat het probleem bij jou nu is hoor Bas!
Grtz
Karin
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik wilde wel de accu los maken maar daar kreeg ik de gelegenheid niet voor. Voor ik het wist was de accu leeg en kon ik de kofferklep niet meer openen om bij de accu te komen...
Tevens was het slepen ook erg lastig sturen als je stuurbekrachtiging niet werk en de rembekrachtiging als hij niet op contact kon.
Zal het eindoordeel hier plaatsen als een soort kennisbank
Tevens was het slepen ook erg lastig sturen als je stuurbekrachtiging niet werk en de rembekrachtiging als hij niet op contact kon.
Zal het eindoordeel hier plaatsen als een soort kennisbank

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inmiddels is de startmotor er onder uit gehaald en weggebracht voor inspectie. Daaruit is gebleken dat de relais afgebroken waren en er was nog iets kapot wat niet gemaakt kon worden. Er is een nieuwe besteld en deze zal er morgen onder geschroeft gaan worden. Met een beetje mazzel rijdt hij zaterdag weer rond
:D

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mooi zo maarruh .... hoe is dat relais afgebroken ... ben je weer aan het crossen geweest in het bos ??kwiebje schreef:Inmiddels is de startmotor er onder uit gehaald en weggebracht voor inspectie. Daaruit is gebleken dat de relais afgebroken waren en er was nog iets kapot wat niet gemaakt kon worden. Er is een nieuwe besteld en deze zal er morgen onder geschroeft gaan worden. Met een beetje mazzel rijdt hij zaterdag weer rond:D

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors