Luchtfilter voor Cooper S
- Braspenning Racing
- Mod virus alert!
- Locatie: Dublin
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- steunebrink
- 4 op een rij!
Bericht
Nus is het al wat discussie geweest op het forum, maar ik kan der nog niet helemaal uithalen wat het beste luchtfilter voor een R53 is, ik vind zelf die cold air intake van Alta wel mooi, maar ook die van GTT ziet er niet verkeerd uit.
Maar welke geeft nu het beste rendement en geluid?
Maar welke geeft nu het beste rendement en geluid?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Diegene met het beste rendement geeft op zich het minste geluid doordat er zo min mogelijk warmte van de motor bij het filter moet komen en dat lukt alleen met een afgesloten box die dus dan daardoor weer minder compressorgeluid geeft. Daar is wat aan te doen door zelf een opening in het tussenschot naar de ruimte onder het raam te maken. De M7 CAI heeft een eigen tussenschot die dat dus al heeft (en misschien de Alta ook, dat weet ik niet).
Dus een afgesloten box met zo veel mogelijk opening naar de ruimte onder het raam geeft het beste rendement en geluid.
Dus een afgesloten box met zo veel mogelijk opening naar de ruimte onder het raam geeft het beste rendement en geluid.
- steunebrink
- 4 op een rij!
Bericht
Die van Alta heeft nu ook een complete eigen box, voor een net prijsje 224 US, komt wat transport bij, maar het de huidige dollar koers ben je voor 200 euro wel klaar...
Dat gat in het tussen schot is zowiezo niet onverstandig denk ik ivm de extra buitenlucht...
Die van M7 is inderdaad ook wel netjes geprijst... wel lastig, kan niet kiezen!!
Dat gat in het tussen schot is zowiezo niet onverstandig denk ik ivm de extra buitenlucht...
Die van M7 is inderdaad ook wel netjes geprijst... wel lastig, kan niet kiezen!!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Alta voor Mini cooper S R53
Ha Berthil. Mijn Alta project was als volgt (zie afbeelding). Uiteindelijk had ik - en dat is precies wat je wilt - 1) een groter filterhuis (omdat de ruimte onder het raam ook helemaal mee deed) 2) een volledig afgesloten filterhuis voor het warme motorblok en 3) een veel groter luchtfilter. Het warmtewerend folie is ook zeer effectief geweest (zijkant en onderkant). Er waren twee stukken spons nodig m gaten te dichten die in rechtstreeks verbinding stonden met de warme motorruimte. Uiteindelijk alles zeer effectief. Je hoorde de compressor enorm gillen natuurlijk.Berthil schreef:Diegene met het beste rendement geeft op zich het minste geluid doordat er zo min mogelijk warmte van de motor bij het filter moet komen en dat lukt alleen met een afgesloten box die dus dan daardoor weer minder compressorgeluid geeft. Daar is wat aan te doen door zelf een opening in het tussenschot naar de ruimte onder het raam te maken. De M7 CAI heeft een eigen tussenschot die dat dus al heeft (en misschien de Alta ook, dat weet ik niet).
Dus een afgesloten box met zo veel mogelijk opening naar de ruimte onder het raam geeft het beste rendement en geluid.
Alta voor Mini cooper S R53

Veel rijplezier!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Wil je een beter rendement halen uit een luchtinlaatsysteem (dan OEM) moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:
Algemeen:
1) Een groter filterhuis
2) Een groter Filterelement
3) Aanpassen van de software tgv. van 1) en 2)
Bovendien:
4) Houdt het inlaat luchtcircuit gesloten, zoals BMW ook doet!
Dus wat levert geen vermogenswinst op:
- een ander panelfilter (bijv. k&n) tov. het papieren standaard filter, sorteert geen effect
- een ander conefilter (works) tov. de standaard filter, sorteert geen effect.
- helemaal(!) zonder filter rijden, maar alleen het filterhuis behouden, sorteert geen effect.
- gat boren in het schutboard - onder raam - sorteert geen effect.
- een groter filter in het bestaande filterhuis, sorteert geen effect.
- groter filterhuis met het bestaande filterformaat, sorteert geen effect.
Algemeen:
1) Een groter filterhuis
2) Een groter Filterelement
3) Aanpassen van de software tgv. van 1) en 2)
Bovendien:
4) Houdt het inlaat luchtcircuit gesloten, zoals BMW ook doet!
Dus wat levert geen vermogenswinst op:
- een ander panelfilter (bijv. k&n) tov. het papieren standaard filter, sorteert geen effect
- een ander conefilter (works) tov. de standaard filter, sorteert geen effect.
- helemaal(!) zonder filter rijden, maar alleen het filterhuis behouden, sorteert geen effect.
- gat boren in het schutboard - onder raam - sorteert geen effect.
- een groter filter in het bestaande filterhuis, sorteert geen effect.
- groter filterhuis met het bestaande filterformaat, sorteert geen effect.
Veel rijplezier!
- Misjul
- Nieuwsgierig
- Locatie: Susteren
Bericht
Heey Guys,
Sinds kort rijd ik met een ALTA Cai rond. Dit ter vervanging van originele luchtfilterbak(incl ITG filter). Ik heb versie 2 van de ALTA luchtfilterbak, nu was er bij versie 1 de mogelijkheid om een deksel erbij te bestellen. Bij versie 2 is dit niet het geval.
Nu merk ik dat de cooper goed rijdt bij het warmrijden. Hoe warmer hij wordt, Hoe slechter(slecht is overdreven) maar merkbaar.
Nu was ik aan het denken om zelf een deksel te maken voor de ALTA Bak, gaat dit wat brengen Ja of nee??
Heeft dit nadelen voor de temperatuur,
Nu las ik hierboven om te gaan werken met alu folie(warmte buiten houden) en schuim,
Verder Zie ik op de foto hierboven de rubber doorlopen(alta Box) waar het tussenschot weg gelaten is( dit hoort normaal niet zo toch?)
Hebben jullie advies?
- alufolie werken buitenom??
- Schuim plaatsen??
- Deksel maken??
Greetz
Sinds kort rijd ik met een ALTA Cai rond. Dit ter vervanging van originele luchtfilterbak(incl ITG filter). Ik heb versie 2 van de ALTA luchtfilterbak, nu was er bij versie 1 de mogelijkheid om een deksel erbij te bestellen. Bij versie 2 is dit niet het geval.
Nu merk ik dat de cooper goed rijdt bij het warmrijden. Hoe warmer hij wordt, Hoe slechter(slecht is overdreven) maar merkbaar.
Nu was ik aan het denken om zelf een deksel te maken voor de ALTA Bak, gaat dit wat brengen Ja of nee??
Heeft dit nadelen voor de temperatuur,
Nu las ik hierboven om te gaan werken met alu folie(warmte buiten houden) en schuim,
Verder Zie ik op de foto hierboven de rubber doorlopen(alta Box) waar het tussenschot weg gelaten is( dit hoort normaal niet zo toch?)
Hebben jullie advies?
- alufolie werken buitenom??
- Schuim plaatsen??
- Deksel maken??
Greetz
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
algemene regel is..als je het filter ziet zitten is t niet goed (zonder afdekking dan he)
filter gaat dan warme lucht van de motor aanzuigen en krijg je heat soak...afdekken is dus goed avies...zoveel mogelijk koele lucht op t filter krijgen dmv een aanzuigbuis oid...
filter gaat dan warme lucht van de motor aanzuigen en krijg je heat soak...afdekken is dus goed avies...zoveel mogelijk koele lucht op t filter krijgen dmv een aanzuigbuis oid...
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik heb ook een ALTA-filter incl bak maar merk niks.. ook niet als die warm is..
Heb een rubberrand over de filterbak lopen en die sluit perfect aan op de motorkap. Komt geen (of weinig) lucht door denk ik zo..
Hooguit links, daar zit een kier.. dus miss is daar een vulling, lees net spons (goed idee!) en dan zit die helemaal dicht!
Denk dat je met die Oscari's meer wint.. dan komt dr meer lucht die kant op
Heb een rubberrand over de filterbak lopen en die sluit perfect aan op de motorkap. Komt geen (of weinig) lucht door denk ik zo..
Hooguit links, daar zit een kier.. dus miss is daar een vulling, lees net spons (goed idee!) en dan zit die helemaal dicht!
Denk dat je met die Oscari's meer wint.. dan komt dr meer lucht die kant op

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors