Ik wil de montage waarschijnlijk combineren met een carbon achterklep omdat er extra gaten geboord moeten worden.
De spoiler ligt nu in Duitsland waar iemand kunstof eindstukken aan het maken is omdat de aluminium eindstukken verboden zijn op de Ring. Als ik naar de Ring ga zet ik er de kunstof eindstukken op.
Ik heb de spoiler maar één keer te koop zien staan in al die jaren dat ik de internationale Mini forums volg dus er is zeker moeilijk aan te komen.
De oudere Challenge Mini's die momenteel in Duitsland verkocht worden worden allemaal met spoiler verkocht dus daar is op die manier ook niet aan te komen.
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als het al mogelijk is betaal je de hoofdprijs, maar is het niet gewoon bij de dealer te bestellen? 

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is een John Cooper Motorsport onderdeel, niet te verwarren met JCW.
De dealer heeft alleen Works spullen en John Cooper Motorsport is opgedoekt toen Mike zijn ziel heeft verkocht aan MINI
Vandaag naar de Ring geweest en 5 rondjes gedaan. Ging goed maar de nieuwe voorbanden begonnen er pas na enkele rondjes zin aan te krijgen. Daarna ging het lekker maar niet verder gekomen dan 8.50.
Ik denk dat de auto nog een stukker sneller kan sinds de modificaties maar ik moet nog wat meer rondjes maken om wat meer vertrouwen in de auto te krijgen. Ik had het camber al wat minder gezet sinds Zolder maar het moet toch nog wat meer terug. De Mini kan erg hard insturen maar uitaccelereren gaat moeilijk en dat kost volgens mij teveel tijd. Ik denk dat het sperdifferentieel er niet zo goed raad mee weet doordat het binnenste wiel teveel grip verliest door het teveel aan camber. Van het Quaiffe differentieel is bekend dat het een beetje grip nodig heeft (minimaal 20%) op het binnenste wiel om goed te werken.

Die Subaru trouwens niet meer gezien. Verder wat langzame Porsches op de baan die maar niet aan de kant wilden.
Verder flink ingelopen op een Russische Aston Martin en een dikke Wiessman maar die kenden de baan niet neem ik aan.
Op de parkeerpplaats nog een paar keer aangesproken door mensen die mij op de baan voorbij hadden zien komen.
Zag er goed uit volgens hun en de uitlaat klonk fenomenaal vertelden ze
De dealer heeft alleen Works spullen en John Cooper Motorsport is opgedoekt toen Mike zijn ziel heeft verkocht aan MINI

Vandaag naar de Ring geweest en 5 rondjes gedaan. Ging goed maar de nieuwe voorbanden begonnen er pas na enkele rondjes zin aan te krijgen. Daarna ging het lekker maar niet verder gekomen dan 8.50.
Ik denk dat de auto nog een stukker sneller kan sinds de modificaties maar ik moet nog wat meer rondjes maken om wat meer vertrouwen in de auto te krijgen. Ik had het camber al wat minder gezet sinds Zolder maar het moet toch nog wat meer terug. De Mini kan erg hard insturen maar uitaccelereren gaat moeilijk en dat kost volgens mij teveel tijd. Ik denk dat het sperdifferentieel er niet zo goed raad mee weet doordat het binnenste wiel teveel grip verliest door het teveel aan camber. Van het Quaiffe differentieel is bekend dat het een beetje grip nodig heeft (minimaal 20%) op het binnenste wiel om goed te werken.

Die Subaru trouwens niet meer gezien. Verder wat langzame Porsches op de baan die maar niet aan de kant wilden.
Verder flink ingelopen op een Russische Aston Martin en een dikke Wiessman maar die kenden de baan niet neem ik aan.
Op de parkeerpplaats nog een paar keer aangesproken door mensen die mij op de baan voorbij hadden zien komen.
Zag er goed uit volgens hun en de uitlaat klonk fenomenaal vertelden ze

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
www.R53.nlworksrulez schreef:super gaaf.... heb je ergens n complete lijst met alle mods die je tot nu toe hebt gedaan?? zal je wel niet in geld willen uitdrukken, lol
veel plezier vandaag op de ring
jj

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is zeker gemoedelijker op een doordeweekse avond maar er rijden er toch altijd wel wat in de weg. En zelfs als ze aan de kant gaan kost het tijd want voordat je zeker weet of men je gezien heeft moet je toch even van het gas.
Op de foto's is goed te zien dat er veel camber op de voorwielen staat.
Op de Ring dus wat minder gezet maar moet toch weer wat minder.
Op de foto's is goed te zien dat er veel camber op de voorwielen staat.
Op de Ring dus wat minder gezet maar moet toch weer wat minder.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb gisteren ook nog wat data gerigistreerd tijdens een ringrondje onder 9 minuten met de Innovate LM-2.
In de onoverzichtelijke afbeelding heb ik wat min/max waarden aangegeven.
Wat daarbij opvalt:
De lage inlaatluchttemperatuur onder hoge belasting.
Ik moet de Mini meer in zijn toeren jagen
De volgende keer hoop ik de meters in beeld te brengen in een Ringvideo.

In de onoverzichtelijke afbeelding heb ik wat min/max waarden aangegeven.
Wat daarbij opvalt:
De lage inlaatluchttemperatuur onder hoge belasting.
Ik moet de Mini meer in zijn toeren jagen

De volgende keer hoop ik de meters in beeld te brengen in een Ringvideo.

Onze sponsors