Dames en heren,
Om de één of andere reden is onze accu regelmatig leeg... Buitengewoon vervelend.
Na 3 weken stilstaan startte de MINI perfect en woensdag was ie na 1 nacht leeg. Er is dus geen peil op te trekken.
Werner denkt dat de auto soms niet in de "ruststand" komt. Zolang ie niet in de ruststand is, blijt ie stroom verbruiken.
Maar waarom komt ie niet in de rust stand? Of wie heeft een ander idee?
Dit zijn de dingen die aangepast zijn:
1. Parrot bluetooth carkit van newministuff met alle plug and play stekkers
2. Remmie1972 one touch up (and down) module voor het rechterraam
3. Kensington Auxin met laadfunctie (heb ik al een stekker verbinding tussen gemaakt en die heb ik al getest, accu loopt nog steeds leeg).
4. LED stadlichten met PIAA weerstand (heb ik al een paar weken niet aangesloten gehad, accu loopt nog steeds leeg).
Zou het aan 1 van bovenstaande kunnen liggen?
Alle tips zijn welkom!!!!
groet,
Peter
Leeglopende accu...
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hey Wer,
Ik heb zojuist MR (Marc Rutten) gesproken en die test veel carkits.
Hij heeft een tijdje een Parrot Evo erin gehad en daardoor heeft hij 4 keer een lege accu gehad...
Ik heb de zekeringen en stekkers losgetrokken dus nu maar afwachten of ie weer leeg loopt.
Ik heb zojuist MR (Marc Rutten) gesproken en die test veel carkits.
Hij heeft een tijdje een Parrot Evo erin gehad en daardoor heeft hij 4 keer een lege accu gehad...
Ik heb de zekeringen en stekkers losgetrokken dus nu maar afwachten of ie weer leeg loopt.
- martijncooper
- Leerling Mini lid
Bericht
Dag Peter,
Het komt vrij vaak voor dat de stuurpompregeling defect is. De stuurpomp gaat dan op de raarste momenten draaien, ook zonder contactsleutel. Bij mij bleef de stuurpomp gewoon constant draaien, maar bij een collega van mij ging de pomp op willekeurige momenten draaien, kortom een lege accu... en jij weet van niks!
De stuurpomp blijft toch wel een groot probleem bij de mini, er zullen vast wel topics hierover gaan.
Groetjes,
Martijncooper
Het komt vrij vaak voor dat de stuurpompregeling defect is. De stuurpomp gaat dan op de raarste momenten draaien, ook zonder contactsleutel. Bij mij bleef de stuurpomp gewoon constant draaien, maar bij een collega van mij ging de pomp op willekeurige momenten draaien, kortom een lege accu... en jij weet van niks!
De stuurpomp blijft toch wel een groot probleem bij de mini, er zullen vast wel topics hierover gaan.
Groetjes,
Martijncooper
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb donderdag de zekering die in de carkitbekabeling zit eruit getrokken. We hebben de MINI van zaterdagmiddag tot vanmorgen stil laten staan en hij startte perfect...
Even afwachten dus of dit de boosdoener is.
Heb vrijdag Mike van Newministuff erover gemailed maar nog geen reactie gehad.
Even afwachten dus of dit de boosdoener is.
Heb vrijdag Mike van Newministuff erover gemailed maar nog geen reactie gehad.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Moet zeggen dat toen ik mijn accuproblemen had, het ding een aantal maanden later plots helemaal dood was. Vervangen door een nieuwe en alle problemen waren voorbij.
Heb je deze problemen in de zomer ook gehad of begint het pas nu het buiten wat kouder begint te worden want over het algemeeen is bekend dat slechte accu's tegen de start vd koude dagen aan vaak door de mand vallen.
Heb je deze problemen in de zomer ook gehad of begint het pas nu het buiten wat kouder begint te worden want over het algemeeen is bekend dat slechte accu's tegen de start vd koude dagen aan vaak door de mand vallen.
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
De goeie tijden voor de accu boeren komen er weer aan 

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar nu was ie weer een aantal keer na een nacht leeg...
Half juni is er een nieuwe accu in gegaan. Die was stuk.Che schreef:Moet zeggen dat toen ik mijn accuproblemen had, het ding een aantal maanden later plots helemaal dood was. Vervangen door een nieuwe en alle problemen waren voorbij.
Maar nu was ie weer een aantal keer na een nacht leeg...
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gaat nog steeds goed.... Fingers crossed.
Dit is de reactie die ik van NexMiniStuff:
have heard of a similar problem - on 2 minis in the USA with this kit - both cabriolets 2007
We have fitted lots to UK cabriolets NO problems - & checked for differences in the wiring etc & found none.
We thought it was just USA 2007 cabriolets
I can offer you a refund or a different kit - the parrot 3100?
Dit is de reactie die ik van NexMiniStuff:
have heard of a similar problem - on 2 minis in the USA with this kit - both cabriolets 2007
We have fitted lots to UK cabriolets NO problems - & checked for differences in the wiring etc & found none.
We thought it was just USA 2007 cabriolets
I can offer you a refund or a different kit - the parrot 3100?
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Duurt inderdaad ff voor ie reageert (behalve voor jouw
), maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Heb nu gevraagd welke parrot kits ik op de huidige bedrading kan aansluiten. Misschien dat ik een kit met een ipod aansluiting wil.

Heb nu gevraagd welke parrot kits ik op de huidige bedrading kan aansluiten. Misschien dat ik een kit met een ipod aansluiting wil.
- gunmeat
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Martijncooper had/ heeft het waarschijnlijk bij het rechte eind. Het zal de coolingfan zijn van de stuurpomp. Deze kan blijven draaien ook als de motor uit staat. Is een bekend probleem bij eerdere mini's. Is mij ook overkomen helaas. Er zijn meerdere topics over. Gebruik even de zoek functie en je zal het vinden. Groet,
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is toch echt de carkit geweest.
Sinds dat ik daar de zekering uitgetrokken heb, is de accu niet meer leeggelopen.
De nieuwe carkit (MKi9200) heb ik gisteren binnen gekregen vanuit Engeland en ik hoop die maandag te gaan plaatsen. Dan maar hopen dat de accu niet meer leeg getrokken wordt...
Sinds dat ik daar de zekering uitgetrokken heb, is de accu niet meer leeggelopen.
De nieuwe carkit (MKi9200) heb ik gisteren binnen gekregen vanuit Engeland en ik hoop die maandag te gaan plaatsen. Dan maar hopen dat de accu niet meer leeg getrokken wordt...
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors