Ik laat de software voor de zekerheid verwijderen ivm de garantie :mrgreen Liever geen gezeur achteraf. Daar Beek om de hoek zit bij mij is dat niet zo'n punt...
@Mats... Sure. Ik zal mn houder meenemen.
Peter's Cooper S...laatste keer..:-(
- GreyCooperS
- Forum Junky
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Beek heeft de eerste runs gedaan. De IC zit erop en straks ook buis.
Keep u posted on the results
Keep u posted on the results

- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
jaja...ik ben verslag aan het schrijven en de picas zijn aan het uploaden...photobucket is mega trage shit
15 min of zo...

15 min of zo...

- GreyCooperS
- Forum Junky
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Zo..terug van de (toch niet zo mini) mini meet on the Foodstrip...
Dus...Beek.
Wat hebben we gedaan:
Run met OEM Software, OEM IC en OEM Buis....174 PK @ 6000 / 255 Nm @ 4500
Run met OEM Software, Beek IC en Forge Buis...174 PK @ 6000 / 255 Nm @ 4500
Run met Beek Software, Beek IC en Forge Buis...215.8 PK @ 6000 / 311 Nm @ 3500 - 4000
Conclusie:
Buis alleen levert geen directe PK winst op de bank op, MAAR dit is niet te meten, daar de auto stil staat op de bank. Je voelt (maar dat is ten dele vast ook geestelijk) een iets meer soepele opbouw van druk, door het ontbreken van de restrictor in de OEM buis...ik heb gereden met de nieuwe buis en het lijkt iets soepeler te gaan.
Is het de 130,- waard die de buis alleen?...nope
OEM Buis:

Forge Buis:

Beek Intercooler levert ook geen directe PK winst op. Het (zeer) grote voordeel is hier dat de koeling echt een heel stuk beter wordt. Gisbert kan normaal geen complete run doen omdat de temperatuur te hoog oploopt (rond de 70 C) en de auto in de noodloop gaat. Met de Beek IC blijft de auto gedurende de complete run onder de 55 C.!!
Deze koeling is zeker op de circuitdagen en langere intensieve trajecten een must...
Is dat 950,- waard...Ligt eraan...het staat ubervet
, het doet zijn werk (koelen!) zeer goed en bij volle belasting heeft het een grote toegevoegde waarde...Het vermogen blijft langer behouden, je belast de motor minder en de boel blijft uiteraard koeler.
Rijdt je elke dag naar je werk op en neer, tja...voor de looks dan
OEM IC:

De Beek software...bij de meeste mensen inmiddels wel bekend. Voor een kleine 400,- een PK winst van (bijna) 42 PK en een toename van 56 Nm is gewoon goed! De Beek rollerbank geeft goede waardes aan en houdt rekening met atmosferische omstandigehden als temperatuur, luchtdruk, vochtigheid en dergelijke. De waarden zijn ook over verschillende runs gemddeld.
Is het de de doekoes waard?..Ik kan alleen zeggen..wil je meer power, op een veilige en relatief goedkope manier...DOEN
Dan de nieuwe software. Gisbert ontwikkeld deze software voor de grote turbo die een Griekse klant van Klaas heeft gemonteerd. Deze software is dus niet direct geschikt voor onze kleine schelpjes
. Wel komt daar naar verwachting uiteindelijk een soort spin off van die leidt tot nieuwe verbeterde software die wij nu hebben.
Mooiste moment was dat ik op een gegeven moment een turbo druk had van rond de 2.1 en daarmee op 3000 toeren al een hele dikke 200 PK produceerde
Lastige is, dat deze druk je turbo in een uur om zeep helpt

We moeten dus op deze software update nog even wachten, maar er is weer vooruitgang geboekt
Dan als laatste (deze gaat ook op de events topic)...
Er zijn wat oproepen geweest voor een rollerbank dag bij Beek. Ik heb Klaas gevraagd of hij in was voor weer een dagje verzamelen en rollerbanken
Klaas is daar zeker voor in.
Zaterdag 21 november kunnen we bij hem terecht voor het gereduceerde tarief van 50,-
Tevens zou Klaas het leuk vinden om iets extra's aan de dag te geven door een presentatie te geven over een bepaald onderwerp ( wegligging, tuning, techische issues)
In het events topic zal ik tevens een lijstje maken waarin je je voorstel kunt doen. Altijd al iets willen weten over veren en wegligging? Stel het voor...als we een paar thema's hebben zal ik die aan Klaas geven...

Tot zover...Ik realiseer me dat ik niet veel echte technische zaken heb aangegeven. Ik heb veel gehoord, maar niet alles onthouden. Deze week krijg ik de grafieken van Gisbert. Die zal ik uiteraard posten. Ik heb nu alleen uitdraaien op papier...

Hebben jullie specifieke vragen,let me know...ik zal ze dan stellen aan Klaas wanneer ik er weer eens ben...
Voor diegene die die HELEMAAL hebben gelezen...Thanx
Dus...Beek.
Wat hebben we gedaan:
Run met OEM Software, OEM IC en OEM Buis....174 PK @ 6000 / 255 Nm @ 4500
Run met OEM Software, Beek IC en Forge Buis...174 PK @ 6000 / 255 Nm @ 4500
Run met Beek Software, Beek IC en Forge Buis...215.8 PK @ 6000 / 311 Nm @ 3500 - 4000
Conclusie:
Buis alleen levert geen directe PK winst op de bank op, MAAR dit is niet te meten, daar de auto stil staat op de bank. Je voelt (maar dat is ten dele vast ook geestelijk) een iets meer soepele opbouw van druk, door het ontbreken van de restrictor in de OEM buis...ik heb gereden met de nieuwe buis en het lijkt iets soepeler te gaan.
Is het de 130,- waard die de buis alleen?...nope

OEM Buis:

Forge Buis:

Beek Intercooler levert ook geen directe PK winst op. Het (zeer) grote voordeel is hier dat de koeling echt een heel stuk beter wordt. Gisbert kan normaal geen complete run doen omdat de temperatuur te hoog oploopt (rond de 70 C) en de auto in de noodloop gaat. Met de Beek IC blijft de auto gedurende de complete run onder de 55 C.!!

Deze koeling is zeker op de circuitdagen en langere intensieve trajecten een must...
Is dat 950,- waard...Ligt eraan...het staat ubervet

Rijdt je elke dag naar je werk op en neer, tja...voor de looks dan

OEM IC:

De Beek software...bij de meeste mensen inmiddels wel bekend. Voor een kleine 400,- een PK winst van (bijna) 42 PK en een toename van 56 Nm is gewoon goed! De Beek rollerbank geeft goede waardes aan en houdt rekening met atmosferische omstandigehden als temperatuur, luchtdruk, vochtigheid en dergelijke. De waarden zijn ook over verschillende runs gemddeld.
Is het de de doekoes waard?..Ik kan alleen zeggen..wil je meer power, op een veilige en relatief goedkope manier...DOEN

Dan de nieuwe software. Gisbert ontwikkeld deze software voor de grote turbo die een Griekse klant van Klaas heeft gemonteerd. Deze software is dus niet direct geschikt voor onze kleine schelpjes

Mooiste moment was dat ik op een gegeven moment een turbo druk had van rond de 2.1 en daarmee op 3000 toeren al een hele dikke 200 PK produceerde

Lastige is, dat deze druk je turbo in een uur om zeep helpt

We moeten dus op deze software update nog even wachten, maar er is weer vooruitgang geboekt

Dan als laatste (deze gaat ook op de events topic)...
Er zijn wat oproepen geweest voor een rollerbank dag bij Beek. Ik heb Klaas gevraagd of hij in was voor weer een dagje verzamelen en rollerbanken

Klaas is daar zeker voor in.
Zaterdag 21 november kunnen we bij hem terecht voor het gereduceerde tarief van 50,-
Tevens zou Klaas het leuk vinden om iets extra's aan de dag te geven door een presentatie te geven over een bepaald onderwerp ( wegligging, tuning, techische issues)
In het events topic zal ik tevens een lijstje maken waarin je je voorstel kunt doen. Altijd al iets willen weten over veren en wegligging? Stel het voor...als we een paar thema's hebben zal ik die aan Klaas geven...

Tot zover...Ik realiseer me dat ik niet veel echte technische zaken heb aangegeven. Ik heb veel gehoord, maar niet alles onthouden. Deze week krijg ik de grafieken van Gisbert. Die zal ik uiteraard posten. Ik heb nu alleen uitdraaien op papier...

Hebben jullie specifieke vragen,let me know...ik zal ze dan stellen aan Klaas wanneer ik er weer eens ben...
Voor diegene die die HELEMAAL hebben gelezen...Thanx

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het gelezen! 
Leuk verslag en leuk dat je dit hebt laten testen, scheelt misschien toekomtige twijfelaars
Die IC is trouwens alleen voor de looks al geweldig ivm dat lullige OEM ding
Net als die blauwe slang; het mag dan niet veel uitmaken, maar het staat wel dik onder de kap!

Leuk verslag en leuk dat je dit hebt laten testen, scheelt misschien toekomtige twijfelaars

Die IC is trouwens alleen voor de looks al geweldig ivm dat lullige OEM ding

- ValentijnK
- Mod virus alert!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Haha.. je bent de nieuwe "Hans"
Top dat je de rollenbankdag wil regelen heb ik namelijk al 4x gedaan!
Over je IC die heeft namelijk alleen zin als je andere software neemt (meer turbo druk betekend een sneller draaiende turbo dus heter) dus icm met software altijd doen dat kleine ding wordt anders veels te heet. (vermogensverlies)

Over je IC die heeft namelijk alleen zin als je andere software neemt (meer turbo druk betekend een sneller draaiende turbo dus heter) dus icm met software altijd doen dat kleine ding wordt anders veels te heet. (vermogensverlies)
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
@Hans..
...Ik dacht als je toch een Golf R rijder wordt, moet de traditie wel voorgezet worden....techneut als ik ben
@ allemaal...thanx! En hup hup..inschrijven voor de rollerbankdag!

@ allemaal...thanx! En hup hup..inschrijven voor de rollerbankdag!
Onze sponsors