Misschien een domme vraag.....maar wat verstaan jullie precies onder "pingelen"?? Hoor je dan soort rinkeltje/belletje bij een bepaald toerental???
Dit laatste hoor ik de laatste maanden bij onze Mini en kan niet achterhalen waar dit vandaan komt.
Pingelen
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
nope..
ik kan een heel ingewikkeld verhaal maken en uitleggen maar google is your friend:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pingelen
cheers
Coen
ik kan een heel ingewikkeld verhaal maken en uitleggen maar google is your friend:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pingelen
cheers
Coen
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
klinkt het als je distributieketting waar mischien speling in zit??
Dan gewoon de kettingspanner vervangen,schijnt niet zo moeilijk te zijn heb ik hier gelezen
Groetjes Daan
Dan gewoon de kettingspanner vervangen,schijnt niet zo moeilijk te zijn heb ik hier gelezen
Groetjes Daan
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Maar gat in zuiger kan ook betekenen.....zuiger vervangen door gesmede zuigers

Heb mezelf nog niet zo verdiept in de techniek van de Mini, maar hoe kom je daar achter of er teveel speling opzit?Daaan schreef:klinkt het als je distributieketting waar mischien speling in zit??
Groetjes Daan
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Precies.....laag toerental en vervolgens acceleren...en vervolgens hoor ik het rinkeltje die verdwijnt als het toerental toeneemt.....maar het kan ook zijn dat ik het niet meer hoor doordat het motorgeluid toeneemt.
Als dit duidt op het zogenaamde pingelen.....hoe is dit op te lossen?
Betekent dat de klopsensor defect is?....of is er dan iets anders loos?
Als dit duidt op het zogenaamde pingelen.....hoe is dit op te lossen?
Betekent dat de klopsensor defect is?....of is er dan iets anders loos?
- gilles
- Mod virus alert!
Bericht
ik heb men ping-sensor laten vevangen bij de dealer omdat ik steeds de foutcode p0326 kreeg .. (dealer heeft heel het boeltje kostenloos gedaan btw..jobje van een 220euro totaal..)
sinds de sensor vervangen is heb ik de code nog 1 maal zien verschijnen, heb die gewist en rij nu al meeeerdere weken zonder probs rond ..
eigelijk weet ik nog steeds niet wat het probleem was ..
hier (klik men topic die ik begonnen was.. (en blijkbaar vergeten af te sluiten ben
)
heb jij dan nog geen foutcode gekregen DennisW ?

sinds de sensor vervangen is heb ik de code nog 1 maal zien verschijnen, heb die gewist en rij nu al meeeerdere weken zonder probs rond ..
eigelijk weet ik nog steeds niet wat het probleem was ..
hier (klik men topic die ik begonnen was.. (en blijkbaar vergeten af te sluiten ben

heb jij dan nog geen foutcode gekregen DennisW ?
"stealth is key" C&C
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Nee....motormanagement geeft geen foutcode aan, en ik hoor dit geluid toch al enkele maanden.
Jij geeft aan een foutcode te hebben gehad....maar heb jij ook last gehad wat ik hierboven heb omschreven? Een klopsensor vervangen is het probleem niet, ik wil eerst de oorzaak weten voordat ik zomaar iets ga vervangen
want het is nog maar de vraag of de klopsensor kapot is.
Jij geeft aan een foutcode te hebben gehad....maar heb jij ook last gehad wat ik hierboven heb omschreven? Een klopsensor vervangen is het probleem niet, ik wil eerst de oorzaak weten voordat ik zomaar iets ga vervangen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors