Sharing pictures
- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
ons uitzicht vanaf het teras van ons hotel in Obertraun.

Foto is gemaakt met Canon EOS 350D met Canon 10-22 mm EFS groothoek zoomobjectief
Brandpuntafstand = 22mm
Sluitertijd = 1/2000 sec
Diafragma = f/4,5
ISO = 400[/img]

Foto is gemaakt met Canon EOS 350D met Canon 10-22 mm EFS groothoek zoomobjectief
Brandpuntafstand = 22mm
Sluitertijd = 1/2000 sec
Diafragma = f/4,5
ISO = 400[/img]

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Waarom heb je hem met ISO 400 gemaakt als ik vragen mag?
Leuk uitzicht!hanskramer schreef:ons uitzicht vanaf het teras van ons hotel in Obertraun.![]()
Brandpuntafstand = 22mm
Sluitertijd = 1/2000 sec
Diafragma = f/4,5
ISO = 400[/img]

Waarom heb je hem met ISO 400 gemaakt als ik vragen mag?

- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Ruim voldoende ochtendlicht en nog niet in de volle zon. Hogere en lager waarden maakt volgens mij dan niet zo heel veel verschil. Ik kies daarnaast altjd voor Diafrgama voorkeuze waardoor de sluitertijd automatisch wordt ingevuld. (Witbalans ook niet op automaat maar op zonnig weer)

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Mooie foto Hans.
En van de Stelvio is ook Super
Zit net ff Top Gear te kijken komt er een lekker buitje aanzetten met veel geflits, Niko en driepoot gepakt
en achter elkaar ongeveer 50 foto's gemaakt waaronder deze.

(kadertje was voldoende, verder geen bewerking nodig.
)

En van de Stelvio is ook Super

Zit net ff Top Gear te kijken komt er een lekker buitje aanzetten met veel geflits, Niko en driepoot gepakt
en achter elkaar ongeveer 50 foto's gemaakt waaronder deze.

(kadertje was voldoende, verder geen bewerking nodig.

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
aaaah wat een moppie!!!
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
MaVaEe schreef:Kick!
aaaah wat een moppie!!!

gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Een goeie scherpte volgens mij.
De linker voorzijde van de tractor is erg donker. En de truck staat ook deels in een schaduw. Probeer de kant van het object te vinden waar de belichting op alle delen valt. Vooral die gele truck zou er dan veel meer "uitspringen" qua kleur.
my 2 cents...
De linker voorzijde van de tractor is erg donker. En de truck staat ook deels in een schaduw. Probeer de kant van het object te vinden waar de belichting op alle delen valt. Vooral die gele truck zou er dan veel meer "uitspringen" qua kleur.
my 2 cents...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het spelen met zon en schaduw is juist iets wat ik leuk vind om enige emotie in een foto te krijgen. In het geval van die trekker zou het gelijk een saaie foto worden als ik de zon vol in de rug had gehad, want zoveel viel er niet op de achtergrond te beleven.
Ik wist 't... Ik wist 't... Ik wist 't... Ik had gehoopt dat je de lichtere kleur en verplaatsing van die balk wel aardig had gevonden.the blue lobster schreef:Balkje

Wat jij niet weet is dat ik dat al gedaan heb... Aan de andere kant van die vuilniswagen staat namelijk een muurtje, en iets op de achtergrond stond ook een afgekoppelde oplegger.Marcel Always Open schreef:Probeer de kant van het object te vinden waar de belichting op alle delen valt. Vooral die gele truck zou er dan veel meer "uitspringen" qua kleur.
Het spelen met zon en schaduw is juist iets wat ik leuk vind om enige emotie in een foto te krijgen. In het geval van die trekker zou het gelijk een saaie foto worden als ik de zon vol in de rug had gehad, want zoveel viel er niet op de achtergrond te beleven.

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
He Berry,
Foto's zijn inderdaad prima van scherpte maar omdat je graag kritiek wilt...
* De kleuren van de bovenste foto mogen van mij wel iets veller
* Nadeel van nachtfotos is het kunstlicht. Dat maakt alles helaas zo geel. (maar dat is persoonlijk
)
* Compositie is niet heel spannend omdat al je objecten strak in het midden staan. Als je de bovenste foto iets minder had ingezoomd had je hem ongeveer zo kunnen croppen:

Foto's zijn inderdaad prima van scherpte maar omdat je graag kritiek wilt...

* De kleuren van de bovenste foto mogen van mij wel iets veller
* Nadeel van nachtfotos is het kunstlicht. Dat maakt alles helaas zo geel. (maar dat is persoonlijk

* Compositie is niet heel spannend omdat al je objecten strak in het midden staan. Als je de bovenste foto iets minder had ingezoomd had je hem ongeveer zo kunnen croppen:

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Scherptediepte word lastig voor Berry want volgens mij heeft hij een compact camera?
Lol ja ik heb het uitgerekt als voorbeeld!worksrulez schreef:lol, linkerkant wat uitgetrokken of zo, ziet er niet uit nu, maar snap je punt wel!
zou de dof ook wat anders leggen, meer de HET onderwerp...
afh of je lens daar wat moois van maakt natuurlijk
jj

Scherptediepte word lastig voor Berry want volgens mij heeft hij een compact camera?

Onze sponsors