We weten inderdaad al iets meer.
De wagen is vandaag door de dealer uitgelezen.
We wonen op amper 2 km van de dealer, maar de wagen is er amper geraakt.
Verdikt:
- Er zou niets mis zijn met de bougies, bougiekabel en of bobine.
- Cilinder 2 heeft geen compressie.
Om de oorzaak te detecteren moet de motor opgemaakt worden.
De garage denkt dat het iets te maken heeft met het monteren van de nokkenas.
Beek heeft al reeds contact met ons opgenomen en komt de wagen morgen ophalen.
Het enigste wat ons nu nog rest is rekenen op de goede naservice van Beek.
Het is bang afwachten.
grtz,
Mini Cooper S klinkt als oude VW Kever
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Heb je de auto niet na de tuning op de testbank gehad daar? Niks gehoord eraan?
Mijne is ook na dezelfde tuning gaan ratelen, maar dan alleen tijdens de koude start.
Hij had het zelfs direct de allereerste start, na de tuning, ik zei nog tegen Pieter, hij ratelde..? Klopt dat wel?
Zei Pieter, ja, dan komt de kettingspanner even op druk (oliedruk)
Ben zelf dus al een aantal keer terug geweest bij Beek.
Eerst was het de verkeerde olie (ze hadden de olie ook gelijk bij de tuning ff ververst, maar verkeerde olie erin gedaan), dus hebben ze de voorgeschreven olie erin gedaan (op garantie). Maar hij had het dus nog steeds.
Toen weer terug geweest, toen dachten ze de kettingspanner, terwijl ik deze tijdens de tuning had laten vervangen (en dus niet meer dan 500 a 1000km oud was), deze ook op garantie vervangen, maar dit was het ook niet.
Toen dachten ze dat het de ketting geleiders waren, deze zijn vervangen en hij tikt nog steeds, dit heb ik wel moeten betalen.
Nu denkt Klaas dat het de hydraulische klepstoters zijn, aangezien de Mini het alleen maar heeft als hij koud is.
Ikzelf heb geen idee. De auto tikt soms nog, soms niet... wel heel hard, vaak harder als op het filmpje zie beneden.
Ik kan alles wel gaan laten vervangen, punt is dat het na de tuning gekomen is - en ervoor had hij het niet, dus het heeft volgens mij zeker met die nokkenas te maken.
En we zijn niet de enige met rammelgeluiden na de tuning, Jimmysx had het ook, en zijn auto liep net zo slecht als de jouwe, bij hem waren dus de kettinggeleiders stuk. Als ik jouw was zou ik dus ook echt geen meter met je auto rijden, als je distributieketting breekt, heb je een reuze groot probleem...
Filmpje van mijn ratel:
Dus hou ons aub op de hoogte, wellicht kan ik ermee geholpen worden met mn leuke rateltje in het blok dat bij de distributieketting vandaan komt.
Ik wens je sterkte, en hoop dat het niet te ernstig is..
Mijne is ook na dezelfde tuning gaan ratelen, maar dan alleen tijdens de koude start.
Hij had het zelfs direct de allereerste start, na de tuning, ik zei nog tegen Pieter, hij ratelde..? Klopt dat wel?
Zei Pieter, ja, dan komt de kettingspanner even op druk (oliedruk)
Ben zelf dus al een aantal keer terug geweest bij Beek.
Eerst was het de verkeerde olie (ze hadden de olie ook gelijk bij de tuning ff ververst, maar verkeerde olie erin gedaan), dus hebben ze de voorgeschreven olie erin gedaan (op garantie). Maar hij had het dus nog steeds.
Toen weer terug geweest, toen dachten ze de kettingspanner, terwijl ik deze tijdens de tuning had laten vervangen (en dus niet meer dan 500 a 1000km oud was), deze ook op garantie vervangen, maar dit was het ook niet.
Toen dachten ze dat het de ketting geleiders waren, deze zijn vervangen en hij tikt nog steeds, dit heb ik wel moeten betalen.
Nu denkt Klaas dat het de hydraulische klepstoters zijn, aangezien de Mini het alleen maar heeft als hij koud is.
Ikzelf heb geen idee. De auto tikt soms nog, soms niet... wel heel hard, vaak harder als op het filmpje zie beneden.
Ik kan alles wel gaan laten vervangen, punt is dat het na de tuning gekomen is - en ervoor had hij het niet, dus het heeft volgens mij zeker met die nokkenas te maken.
En we zijn niet de enige met rammelgeluiden na de tuning, Jimmysx had het ook, en zijn auto liep net zo slecht als de jouwe, bij hem waren dus de kettinggeleiders stuk. Als ik jouw was zou ik dus ook echt geen meter met je auto rijden, als je distributieketting breekt, heb je een reuze groot probleem...
Filmpje van mijn ratel:
Dus hou ons aub op de hoogte, wellicht kan ik ermee geholpen worden met mn leuke rateltje in het blok dat bij de distributieketting vandaan komt.
Ik wens je sterkte, en hoop dat het niet te ernstig is..
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmm na al die verhalen weet ik nu niet of ik aan de nieuwe Nokkenas moet......... Eens ff goed overlggen met Beek...
Edit:
Berthil jij hebt toch ook de Catcam nokas van Beek? Heb jij nog problemen ondervonden (iets zoals ratelende motor)? Gezien dit al de 3e geval is..
Edit:
Berthil jij hebt toch ook de Catcam nokas van Beek? Heb jij nog problemen ondervonden (iets zoals ratelende motor)? Gezien dit al de 3e geval is..

- Anthony1978
- Leerling Mini lid
- Locatie: Noorderwijk
Bericht
Morgen komt Beek de wagen ophalen.
Das toch al een goede service. We spreken hier toch over een dikke 150 km...
Effe afwachten wat het verdicht wordt, maar ik heb alle vertrouwen in Beek. Normaliter zou de herstelling toch onder garantie moeten gebeuren?
Mini S liep perfect tot voor de tuning, na de tuning was het liedje over.
Morgen wellicht meer info.
grtz,
Das toch al een goede service. We spreken hier toch over een dikke 150 km...
Effe afwachten wat het verdicht wordt, maar ik heb alle vertrouwen in Beek. Normaliter zou de herstelling toch onder garantie moeten gebeuren?
Mini S liep perfect tot voor de tuning, na de tuning was het liedje over.
Morgen wellicht meer info.
grtz,
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Laat weten als je ze morgen meteen al meer weten. Wellicht zie ik em vrijdag nog staan (?)Anthony1978 schreef:Morgen komt Beek de wagen ophalen.
Das toch al een goede service. We spreken hier toch over een dikke 150 km...
Effe afwachten wat het verdicht wordt, maar ik heb alle vertrouwen in Beek. Normaliter zou de herstelling toch onder garantie moeten gebeuren?
Mini S liep perfect tot voor de tuning, na de tuning was het liedje over.
Morgen wellicht meer info.
grtz,
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Hoi:
Ik heb dat tikken ook een keer met een S gehad bij ca 96.000 km. Het tikken werd steeds
erger en op het laatst ging ook het motormanagement lampje branden.
Oorzaak: eerst een defecte kettingspanner en daar te lang mee doorgereden.
Gevolg: door te slappe ketting is de coating van de ketting geleider er af gegaan en half
tussen de ketting gaan zitten, daarna nog meer speling en heeft de ketting stukken alu(rand)
van de olie pomp afgeslagen. Het bleek dat de ketting al een aantal tanden verlopen was
ca 90 graden op krukas tov orig en nog liep ie en nog niet stuk. Ik heb toen de tandwielen van
nokkenas en krukas en ketting en de 2 geleiders en de spanner en oliepomp huis vervangen.
Alles afgesteld en hij liep weer super en stil.
Vorige week heb ik dit zelfde geval gehad(in de garantie) met een auto van een clublid hier.
Deze had de auto (S met ca 70 dkm)gewoon geparkeerd en wilde hem later starten maar hij sloeg niet aan.
Dus auto opgehaald en het bleek dat de krukas wel rond draaide maar de nokkenas niet
Alles losgehaald aan de distributie kant en er was hetzelfde gebeurt als hierboven beschreven.
In dit geval weet ik de oorzaak niet want de motor tikte voor dat het gebeurde niet en de ketting spanner
was ook wel goed. Waarschijnlijk heeft de coating van de ketting geleider gewoon losgelaten en dan
gebeurt dit. Hieruit blijkt echter wel dat een S wel sterk is en dat de kleppen heel blijven.
Indien er mensen zijn met vragen of dezelfde klachten, bel gerust dat praat wat gemakkelijker.
Tel : 06-53-203013
Gr Roy Spenkelink
Ik heb dat tikken ook een keer met een S gehad bij ca 96.000 km. Het tikken werd steeds
erger en op het laatst ging ook het motormanagement lampje branden.
Oorzaak: eerst een defecte kettingspanner en daar te lang mee doorgereden.
Gevolg: door te slappe ketting is de coating van de ketting geleider er af gegaan en half
tussen de ketting gaan zitten, daarna nog meer speling en heeft de ketting stukken alu(rand)
van de olie pomp afgeslagen. Het bleek dat de ketting al een aantal tanden verlopen was
ca 90 graden op krukas tov orig en nog liep ie en nog niet stuk. Ik heb toen de tandwielen van
nokkenas en krukas en ketting en de 2 geleiders en de spanner en oliepomp huis vervangen.
Alles afgesteld en hij liep weer super en stil.
Vorige week heb ik dit zelfde geval gehad(in de garantie) met een auto van een clublid hier.
Deze had de auto (S met ca 70 dkm)gewoon geparkeerd en wilde hem later starten maar hij sloeg niet aan.
Dus auto opgehaald en het bleek dat de krukas wel rond draaide maar de nokkenas niet

Alles losgehaald aan de distributie kant en er was hetzelfde gebeurt als hierboven beschreven.
In dit geval weet ik de oorzaak niet want de motor tikte voor dat het gebeurde niet en de ketting spanner
was ook wel goed. Waarschijnlijk heeft de coating van de ketting geleider gewoon losgelaten en dan
gebeurt dit. Hieruit blijkt echter wel dat een S wel sterk is en dat de kleppen heel blijven.
Indien er mensen zijn met vragen of dezelfde klachten, bel gerust dat praat wat gemakkelijker.
Tel : 06-53-203013
Gr Roy Spenkelink
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Hoop dat ze het probleem vinden en uiteraard kunnen oplossen..
Niets zo vervelend als je fiets het niet goed doet
Wel weer mooie service van Klaas...
Succes man!
Niets zo vervelend als je fiets het niet goed doet

Wel weer mooie service van Klaas...
Succes man!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
- Anthony1978
- Leerling Mini lid
- Locatie: Noorderwijk
Bericht
Er is inderdaad nieuws.
Zonet een mail gekregen van Beek.
Er zijn blijkbaar 2 tuimelaar as bouten los gekomen en dat zou volgens klaas veel getik en slecht lopen opleveren
Hij heeft ze terug aangedraaid en nu loopt ie blijkbaar weer op 4 cilinders.
Morgen gaan ze nog nakijken of die cilinders geen schade hebben opgelopen en gaan ze de in de computer speuren naar storingen.
Mijn vraag nu...
Wat zijn die tuimelaar as bouten ?
Waarvoor dienen ze en wat voor schade kan er ontstaan als ze los komen ?
grtz,
Gert
Zonet een mail gekregen van Beek.
Er zijn blijkbaar 2 tuimelaar as bouten los gekomen en dat zou volgens klaas veel getik en slecht lopen opleveren
Hij heeft ze terug aangedraaid en nu loopt ie blijkbaar weer op 4 cilinders.
Morgen gaan ze nog nakijken of die cilinders geen schade hebben opgelopen en gaan ze de in de computer speuren naar storingen.
Mijn vraag nu...
Wat zijn die tuimelaar as bouten ?
Waarvoor dienen ze en wat voor schade kan er ontstaan als ze los komen ?
grtz,
Gert
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zag hem vandaag buiten staan. Volgens mij al gefixt dus?
Heb vandaag ook 15% pully en catcam nokkenas geplaatst en tot op heden geen vreemde rammelende geluiden. Laten we hopen dat het bij mij allemaal in een keer goed is gegaan!
Moet zeggen dat hij veel makkelijker aan zijn vermogen komt en zo soepel nu..
Lijkt zelfst of geluid uit uitlaat ook luider en beter is geworden 
Heb vandaag ook 15% pully en catcam nokkenas geplaatst en tot op heden geen vreemde rammelende geluiden. Laten we hopen dat het bij mij allemaal in een keer goed is gegaan!
Moet zeggen dat hij veel makkelijker aan zijn vermogen komt en zo soepel nu..


- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
De tuimelaars zorgen er voor dat de nokken op de nokkenas de kleppen naar beneden drukken (tuimelen).
Zie hier de tekening op real oem
Je kleppen gaan dan niet meer goed open dus komt er geen mengsel in of gaat er niks uit afhankelijk van het feit of de inlaat- of uitlaattuimelaar los is gegaan.
Op zich hoeft er daardoor niets kapot te gaan volgens mij aangezien de kleppen niet open blijven staan als de zuiger er aan komt zoals bij een kettingbreuk. De klep gaat alleen niet open maar sluit altijd door de klepveer. Een gebroken klepveer is wat dat betreft ernstiger.
Zie hier de tekening op real oem
Je kleppen gaan dan niet meer goed open dus komt er geen mengsel in of gaat er niks uit afhankelijk van het feit of de inlaat- of uitlaattuimelaar los is gegaan.
Op zich hoeft er daardoor niets kapot te gaan volgens mij aangezien de kleppen niet open blijven staan als de zuiger er aan komt zoals bij een kettingbreuk. De klep gaat alleen niet open maar sluit altijd door de klepveer. Een gebroken klepveer is wat dat betreft ernstiger.
- Anthony1978
- Leerling Mini lid
- Locatie: Noorderwijk
Bericht
@all
Bedankt vor jullie support, ondersteuning en tips !
Beek wist mij te vertellen dat zij dinsdag de wagen terug tot bij mij brengen. Over goede service gesproken !
Klaas heeft de wagen nagekeken en er zou geen bijkomende schade zijn.
Hij heeft er zonet mee gereden en hij zou rijden als een zonnetje...
Test op de bank geeft 212 pk t.o.v. 167 standaard.
Daar ben ik dik tevreden mee.
Nu kunnen we beginnen aan het interieur.
Als er nog iemand een works carbon dashboard heeft liggen (3 delig...)
grtz,
Bedankt vor jullie support, ondersteuning en tips !
Beek wist mij te vertellen dat zij dinsdag de wagen terug tot bij mij brengen. Over goede service gesproken !
Klaas heeft de wagen nagekeken en er zou geen bijkomende schade zijn.
Hij heeft er zonet mee gereden en hij zou rijden als een zonnetje...
Test op de bank geeft 212 pk t.o.v. 167 standaard.
Daar ben ik dik tevreden mee.
Nu kunnen we beginnen aan het interieur.
Als er nog iemand een works carbon dashboard heeft liggen (3 delig...)
grtz,
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors