Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om je remschijven te controleren op slijtage. Wanneer moeten remschijven vervangen worden, is dit te meten op de een of andere manier?Of worden remschijven gewoon bijvoorbeeld bij zoveel kilometer vervangen?
Ik wil deze week de winterbanden erop zetten maar wil dan liefst ook meteen de remschijven controleren.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Remschijven controleren?Wanneer zijn remschijven "op&am
- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
remschijf dikte HOORT bij iedere onderhoudsbeurt/apk gecontroleert te worden.
mocht dit afwijken v.d. norm zullen ze (meestal uit veiligheidsoverwegingen) vervangen moeten worden.
je kunt er natuurlijk ook voor kiezen andere(lees niet OEM) remschijven te monteren bv.Brembo,JCW.
mocht dit afwijken v.d. norm zullen ze (meestal uit veiligheidsoverwegingen) vervangen moeten worden.
je kunt er natuurlijk ook voor kiezen andere(lees niet OEM) remschijven te monteren bv.Brembo,JCW.

- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
Hey top bedankt voor je reactie...maar mijn vraag was eigenlijk wat die norm wat garages aanhouden dan iszmorf schreef:remschijf dikte HOORT bij iedere onderhoudsbeurt/apk gecontroleert te worden.

- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
In 3000 KM grote beurt dus dan zullen ze het me wel melden.
thanks!
Hehe klopt, maar ik vind het relevant dat de remmen het ook BLIJVEN doen hehezmorf schreef:geen idee zou je bij een Mini dealer aan een monteur/apk keurmeester moeten vragen ?
Weet ook niet wat de wettelijke norm is.
vindt ik ook niet relevant hoofdzaak is dat de remmen het DOEN
![]()
Greetz,Zmorf

In 3000 KM grote beurt dus dan zullen ze het me wel melden.
thanks!
- zmorf
- Bijna verslaafd
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
De MINIMALE schijfremdikte van de R50-53 is aan voorzijde 20,4 mm en aan de achterzijde 8,4 mm. Beide minimale maten staan ook op het hart van de remschijf; tenminste bij de originele schijven.
Wel effe opletten als je de schuifmaat erop zet dat je niet per ongeluk het opstaande randje aan de buitenzijde opmeet, maar dat je echt op de remschijf meet waar de remblokken de schijf raken.
Wel effe opletten als je de schuifmaat erop zet dat je niet per ongeluk het opstaande randje aan de buitenzijde opmeet, maar dat je echt op de remschijf meet waar de remblokken de schijf raken.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors