In januari komt mijn nieuwe one 95 pk. Nu heb ik op het forum gelezen dat de eerste gen. one dezelfde motor heeft als de cooper en na het chippen dezelfde pk's heeft als cooper.
Ik heb met beek contact gehad en zij zeggen dat ze nog geen one van de 2e generatie gechipt hebben. twijfel nu of het wel zin heeft om te chippen, dat ik niet voor niks 325e uitgeef.. of dat het zelfs slecht voor de motor kan zijn?
heeft iemand ervaring met chippen van een 2e generatie one?
One 2e gen. chippen
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@sebasvandam
ik denk dat je één van de eerste zal zijn.
de cooper van de 2gen is een 1.6 motor. De one van de 2gen is een 1.4. Beide zijn ongeblazen... dus heel veel winst lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Wat bij de 1gen het geval was... gaat dus bij de 2gen niet op.
ik denk dat je één van de eerste zal zijn.
de cooper van de 2gen is een 1.6 motor. De one van de 2gen is een 1.4. Beide zijn ongeblazen... dus heel veel winst lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Wat bij de 1gen het geval was... gaat dus bij de 2gen niet op.
The Member Formely Known As KSTJA0

- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk inderdaad dat er nauwelijks winst te behalen zal zijn bij de ongeblazen 1.4 uit de One. Als ik bijvoorbeeld op de site van Ziptuning kijk naar wat zij uit een Peugeot 207 1.4 VTi (is dezelfde motor) kunnen halen, dan is dat een winst van slechts 8 pk en 7 Nm (en dan heb ik bij de meeste chipboeren nog m'n twijfels over de opgegeven cijfers). Ik denk dat je het verschil niet of nauwelijks gaat merken.

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
niet iedereen heeft het geld voor een cooper of cooper s.....
en als je dan mss voor 325e wat extra vermogen kan pakken is dit mooi meegenomen.. want voor die 325e extra koop je geen cooper of S...
Maar denk niet dat het veel uit gaat halen om deze te chippen.. maar informeer eens bij beek auto tuning... they'll tell ya!
Coen
en als je dan mss voor 325e wat extra vermogen kan pakken is dit mooi meegenomen.. want voor die 325e extra koop je geen cooper of S...
Maar denk niet dat het veel uit gaat halen om deze te chippen.. maar informeer eens bij beek auto tuning... they'll tell ya!
Coen
- paul026
- One wheel wonder
Bericht
Hoi allen,
Ik denk dat er een misverstand is met de nieuwe mini one D.
Ik heb hier de techinische gegevens bij genomen en de nieuwe D in de mini one,is dezelfde motor als in de cooper,1560 cc dus 1600cc noemt men dat.
Maar de motor heefd in uno maar 90 pk/66 Kw en in de cooper D is dat 110 pk/80 Kw.
Wij hebben de 90pk motor en ik moet zeggen ...ben daar van verschoten.Die motor doet zijn best.Wil ik sneller gaan....ja ik heb nog wat anders in mijn garage staan
Voor ons kwam dit toch ongeveer 1200 € goed koper als de cooper,wij hebben wat pakketjes bij genomen die ook op de cooper staan en hij ziet er het zelfde uit enkel geen zwart dak (wel opendak) en de spiegels zijn niet gelakt.
Ze hebben toen bij BMW zelf gezegd dat het kan meer pk's maar zij doen dat niet.Maar ik vind nu dat het weg gesmeten geld is.
grts paul
Ik denk dat er een misverstand is met de nieuwe mini one D.
Ik heb hier de techinische gegevens bij genomen en de nieuwe D in de mini one,is dezelfde motor als in de cooper,1560 cc dus 1600cc noemt men dat.
Maar de motor heefd in uno maar 90 pk/66 Kw en in de cooper D is dat 110 pk/80 Kw.
Wij hebben de 90pk motor en ik moet zeggen ...ben daar van verschoten.Die motor doet zijn best.Wil ik sneller gaan....ja ik heb nog wat anders in mijn garage staan

Voor ons kwam dit toch ongeveer 1200 € goed koper als de cooper,wij hebben wat pakketjes bij genomen die ook op de cooper staan en hij ziet er het zelfde uit enkel geen zwart dak (wel opendak) en de spiegels zijn niet gelakt.
Ze hebben toen bij BMW zelf gezegd dat het kan meer pk's maar zij doen dat niet.Maar ik vind nu dat het weg gesmeten geld is.
grts paul
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk het ook, volgens mij gaat het hier over een benzine MINI.paul026 schreef:Ik denk dat er een misverstand is met de nieuwe mini one D.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is dit wat? http://link.marktplaats.nl/305623380mini7benno schreef:Ik denk het ook, volgens mij gaat het hier over een benzine MINI.
Onze sponsors