Woensdag morgen belde mij vrouw lief. Auto doet het niet.
Ze werkt bij de BAM stond onder in de garage. Dus ik zeg loop ff naar boven heeft vast iemand wel startkabels.
Alzo deed ie het nog niet wel startmotor ratelt dus gewoon te weinig stroom denk ik dan. O, ja je hebt natuurlijk assist. Bel die dan maar. (Ik kon niet weg van 'm werk.) Op pasje staat immers geldig tot juli 2011. De hulp was onderweg start natuurlijk gelijk. Denk nix aan de hand. Zeg de slimmerd van de garage rij maar even achter mij aan dan check ik je accu even. O die is kapot wil je een nieuwe ja dat moet dan maar €270,00 mevrouw.
Komt de monteur: "ik heb de accu vervangen maar denk dat dat het niet alleen was. Wilt u 'm hier laten want ik heb een lekstroom gevonden" Nou ja moet dan maar, ik krijg zeker leenauto mee want ik heb assist kijk maar op mijn kaartje. Nee hoor dat is niet geldig het was 2 jaar na aankoop (12-7-2006). Hoe kom ik dan aan dit pasje? Dat weet ik ook niet mevrouw maar u moet wel betalen voor het ophalen.
Bellen ze 's middag de centrale module geeft kortsluiting kost bij elkaar ruim 900 eur. Zullen we maar even in orde maken voor u mevrouwtje. Dus dan zeg je maar doe maar...............
Was gelukkig inclusief de misschien wel onnodig vervangen accu
Heerlijk dat gevoel dat je genaaid bent maar ja. Het blijft toch genieten zo'n mini.
Hopla 947,15 reparatie
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Pff, wat een bedragen weer
! Kan me voorstellen dat je daar geen fijn gevoel aan overhoudt.
Dat van die assist pasjes snap ik ook nooit
. Wij krijgen hier ook steeds nieuwe pasjes thuisgestuurd, ook als de 'oude' nog lang niet verlopen is. Maar als MINI Nederland jou zo'n pasje geeft tot juli 2011, dan mag je toch ook wel verwachten dat je die service krijgt als je het een keer nodig hebt
.

Dat van die assist pasjes snap ik ook nooit



- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Ik zou toch eens vragen of de accu ECHT wel kapot was.. en die prijs van 270 Euro is ronduit belachelijk.
Als de startmotor nog tikt heeft de accu nog geen diepontlading en zullen de platen nog niet krom trekken.
Voor de Unit heeft Berthil gelijk. Die dingen zijn schreeuwend duur.. en niet alleen bij een Mini.
Ar.
Als de startmotor nog tikt heeft de accu nog geen diepontlading en zullen de platen nog niet krom trekken.
Voor de Unit heeft Berthil gelijk. Die dingen zijn schreeuwend duur.. en niet alleen bij een Mini.
Ar.
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Klopt en als je dan hoort wat voor een marge op die dingen zit bij de fabrikant word je ook niet goed...@mr schreef:Ik zou toch eens vragen of de accu ECHT wel kapot was.. en die prijs van 270 Euro is ronduit belachelijk.
Als de startmotor nog tikt heeft de accu nog geen diepontlading en zullen de platen nog niet krom trekken.
Voor de Unit heeft Berthil gelijk. Die dingen zijn schreeuwend duur.. en niet alleen bij een Mini.
Ar.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
als ze iets vervangen wat uiteindelijk niet de veroorzaker was van je probleem, dan hoef je die reparatie NIET te betalen. In principe kunnen ze dan de oude accu nog terug plaatsen. Als ze die niet meer hebben is ghet pech voor hun. Maar die accu hoef jij niet te betalen. Is wettelijk geregeld en als ze moeilijk doen moet je maar je rechtsbijstand inschakelen. Succes!
- Saartje
- One wheel wonder
- Locatie: Leiderdorp
Bericht
Heb ook zoiets dergelijks op dit moment. Ik merkte het aan mijn lampjes van de benzinemeter. Normaal zijn ze fel oranje maar vandaag zwakten ze regelmatig af. Viel me meteen op. Ik kwam toch langs de garage dus maar even na laten kijken. Nu moet ik volgende week mijn auto langsbrengen omdat ie ergens stroom lekt. Ben benieuwd, ik haal wel altijd de sleutel eruit en zover ik weet is er niets wat nog stroom kan trekken.
Onze sponsors