ben benieuwd...
moet je altijd voor- en achter doen en wel met gelijke camber?
Fixed camber platen 1,25 graden
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De prijs voor 5 stuks is 195 Euro per set, normale prijs is 220 Euro per set.
De prijs die ik in het begin kreeg is niet meer realiseerbaar, dat was bijna kostprijs omdat de platen nog in ontwikkeling waren.
Niet alle platen zijn op voorraad en moeten nog gemaakt worden, levering zal dus niet meteen volgende week zijn.
Als 5 mensen ze willen zou ik ze in Duitsland op kunnen halen als ik ook mijn gemaakte spruitstuk op ga halen of ik tref de maker van de platen op de Ringparkeerplaats.
Nee, hoeft niet.JunkyXL schreef:moet je altijd voor- en achter doen en wel met gelijke camber?
De prijs voor 5 stuks is 195 Euro per set, normale prijs is 220 Euro per set.
De prijs die ik in het begin kreeg is niet meer realiseerbaar, dat was bijna kostprijs omdat de platen nog in ontwikkeling waren.
Niet alle platen zijn op voorraad en moeten nog gemaakt worden, levering zal dus niet meteen volgende week zijn.
Als 5 mensen ze willen zou ik ze in Duitsland op kunnen halen als ik ook mijn gemaakte spruitstuk op ga halen of ik tref de maker van de platen op de Ringparkeerplaats.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gaan de banden niet meer schuin afslijten hierdoor?
Re: Fixed camber platen 1,25 graden
En zien ze er dan zo uit?Berthil schreef:
Gaan de banden niet meer schuin afslijten hierdoor?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo zien ze er uit.
De banden gaan niet meer afslijten aan de binnenkant en helemaal niet als je eens een stevig bochtje neemt.
En als men zich daar zorgen om maakt moet men vooral de achterste camberlinks vervangen want bij alle verlaagde Mini's hebben de achterwielen teveel camber (2 graden of meer) en die banden slijten wel onregelmatig af.
Schroefsetje is aan te raden omdat de Mini aan de voorkant 0,5 tot 0,8 mm hoger komt.
De banden gaan niet meer afslijten aan de binnenkant en helemaal niet als je eens een stevig bochtje neemt.
En als men zich daar zorgen om maakt moet men vooral de achterste camberlinks vervangen want bij alle verlaagde Mini's hebben de achterwielen teveel camber (2 graden of meer) en die banden slijten wel onregelmatig af.
Schroefsetje is aan te raden omdat de Mini aan de voorkant 0,5 tot 0,8 mm hoger komt.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Camberplaten (voor) zeker meer grip met nat weer.
Camberlinks (achter) is niet direct merkbaar, alleen op de grens.
Beter om achter te beginnen met dikkere stabilatorstang tenzij de Mini flink verlaagd is waardoor de camber boven de 2 graden uitkomt. Wat er gebeurd als de voorkant meer grip heeft dan de achterkant door de camberplaten kan Werner vertellen
Beter om achter te beginnen met dikkere stabilatorstang tenzij de Mini flink verlaagd is waardoor de camber boven de 2 graden uitkomt. Wat er gebeurd als de voorkant meer grip heeft dan de achterkant door de camberplaten kan Werner vertellen

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dan zou ik gelijk die camberplates aan de voorzijde willen laten monteren, als t boeltje toch allemaal open ligt...
Tevens komt er dan achter de H-Sport 19mm stabilisator.
Maar de prijs is dus per set? Is dat een set van 2 stuks, of van 4 stuks?
Of heb ik aan de achterkant geen camberplates nodig?
Schroefsetje ga ik binnenkort aan beginnen.Berthil schreef:Zo zien ze er uit.
Dan zou ik gelijk die camberplates aan de voorzijde willen laten monteren, als t boeltje toch allemaal open ligt...

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
De schokbrekers achter iets zachter zetten dan voor helpt ook
. Zo blijven de wielen beter aan de grond en hou je langer grip
. Tot een bepaalde grens
Ja, Ja, Achter een dikkere stabi geeft nog meer stuur! Dus ben je de achterkant nog sneller kwijtBerthil schreef:Camberplaten (voor) zeker meer grip met nat weer.

De schokbrekers achter iets zachter zetten dan voor helpt ook

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je achter een dikkere stabi plaatst moet je het ook voor doen anders krijg je echt te veel stuur en wordt hij achter echt listigAdrenalin Junkie schreef:Schroefsetje ga ik binnenkort aan beginnen.Berthil schreef:Zo zien ze er uit.

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
thnx 4 de tip!
Ik heb voor de M7 strut boven? Is dat al wat beter?
Ik heb voor de M7 strut boven? Is dat al wat beter?

Onze sponsors