Spruitstuk MCS / MCSC

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2006, 21:24

Ik laat hem 2x rollen :wink: eerst zonder, later met!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2006, 21:31

Hans schreef:Ik laat hem 2x rollen :wink: eerst zonder, later met!
Top, weten we gelijk wat het verschil is. :wink:
minikoeper
One wheel wonder
One wheel wonder

13 sep 2006, 00:52

Ben bang dat het inpakken met isolatieband niet het gewenste vermindering in geluid gaat brengen en wel om het volgende.
Gietijzer heeft een betere warmteoverdracht dan rvs , daarom klinkt een gietijzerspruitstuk stiller dan een rvs spruitstuk omdat deze zijn warmte langer vast houdt en daarmee de geluidsgolven wat uitlaatgassen eigelijk zijn langer maximaal blijven.
Gietijzer daarin tegen houdt minder warmte vast waardoor de geluidsgolven krimpen en minder geluid veroorzaken.
Deze geluidsgolven helpen bij het "spoelen"van de motor bij de uitlaatslag.
Het inpakken van het spruitstuk voorkomt niet alleen de afgifte van warmte aan de buitenlucht maar ook de "grote"van de geluidspuls voor het spoelen van de cilinder.
En ander voor/nadeel is dat het inpakken van het spruitstuk is dat het zijn vermogensgebied extra benadrukt.
Dus zeg maar voor de 4000 weinig te beleven en bij 4100 krijg je het idee van dr gebeurt wat dan in gepakt worden deze gebieden extra benadrukt .
Ander voorbeeld heb een motorfiets speciaal voor circuitgebruik als de financien het toelaten , ik had deze eens ingetaped met isolatieband en ut hok was niet boven de 8000 te trappen .
Dus isotape eraf en de problemen verschenen pas bij 11000.
Uiteindelijk bleek de hoofdsproeier te klein maar aldoende leert men toch?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2006, 10:47

Tja, nu weet ik het ook niet meer :? Het betreft hier wel een spruitstuk met software dus er wordt al meer benzine ingespoten (grotere injectoren heb ik al) het geluid hoeft ook niet helemaal verbanden te worden, als het maar iets minder is.. misschien scheelt het als je het niet zo dik inpakt.. de racemini's van M7 racing hebben het ook allemaal.. ik ga het vanmiddag even vragen aan die jongens op zandvoort, dan vraag ik gelijk even of ik ook een rondje mag :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 sep 2006, 10:19

Het spruitstuk zit al onder de GP :D en maakt een lekker geluidje.. dus inpakken hoeft niet meer, heb gewoon de kofferbak ingepakt :wink:
Wat een geluid zeg :shock: ben even wezen tunnelblazen maar ik schrok er zelf van.. het lijkt wel of die op gaat stijgen :s Hij trekt ook beter op hoge snelheid, vanaf 180 schiet die nog vooruit. Ben benieuwd vrijdag richting Hamburg >)
maarre.. nu brandt het lampje van de emisie waarden, kan je dit laten resetten bij de dealer of gaat dit vanzelf uit als de MTH software erop zit??
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 sep 2006, 11:35

Lekker hè, dat blèren :)

En toch binnenin beschaafd door de extra isolatie. Je kan merken als je echt wat meer lawaai maakt als je je eigen uitlaatgeluid in een tunnel terughoord in je auto als je met de ramen dicht rijdt :)

Het emissielampje moet gereset worden door de dealer, ik heb het ook twee keer gehad. Ik zou even wachten tot je ook de software hebt, het was bij ook pas over toen ik (eindelijk) de juiste software kreeg.

Ik kan hem ook voor je resetten met mijn Autoenginuity maar Limburg is wat ver rijden (en een beetje weinig tunnels hier naar toe :) )
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 sep 2006, 11:49

Thanks berthil, maar misschien kan je dat wel op het retro event... of op de testbankdag
of is dat lastig??
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 sep 2006, 16:55

Hans schreef:Het spruitstuk zit al onder de GP :D en maakt een lekker geluidje.. dus inpakken hoeft niet meer, heb gewoon de kofferbak ingepakt :wink:
Wat een geluid zeg :shock: ben even wezen tunnelblazen maar ik schrok er zelf van.. het lijkt wel of die op gaat stijgen :s Hij trekt ook beter op hoge snelheid, vanaf 180 schiet die nog vooruit. Ben benieuwd vrijdag richting Hamburg >)
maarre.. nu brandt het lampje van de emisie waarden, kan je dit laten resetten bij de dealer of gaat dit vanzelf uit als de MTH software erop zit??
Heb je hem nog op de dyno gehad voor montage spruitstuk, anders weten we no niet wat het oplevert???
En wat de GP standaard levert :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 sep 2006, 17:02

Oeps.. sorry.. Ik kon niet wachten :oops:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 sep 2006, 17:16

Hans schreef:Oeps.. sorry.. Ik kon niet wachten :oops:
We zullen er nooit meer achter komen :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 sep 2006, 01:17

Hans schreef:Thanks berthil, maar misschien kan je dat wel op het retro event... of op de testbankdag?
Ik neem het wel mee op het retro-event (als je er voor die tijd al niet genoeg hebt gekregen van het brandende lampje en naar de dealer bent geweest :) )

Zo ziet het resetten er uit:

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”