Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 sep 2006, 09:25

Mini Poeper schreef:Die zwarte dingetjes zijn als het goed is de lampjes...
Heb je er ook draadjes bij gekregen?
Berthil schreef:...de Amerikaanse verlichting er bij te bestellen en aan te sluiten. Die kwamen helaas zonder stekkertjes dus daar heb ik zelf wat moeten verzinnen met oude computeronderdelen :)
Dat weet ik, ik heb ze met lampjes besteld. Ik vroeg me alleen af of de sidemarker die we nog krijgen van Jonkers ook met lampjes zijn. Er zaten geen stekkertjes bij dus ook geen draadjes.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2006, 11:13

Klasse gedaan Berthil. Ik had alleen dat bij de mistlampen voor niet zwart gespoten :wink: Misschien dat als de bumper op de mini zit het anders is dan zo met de bumper op de grond. :)

Afbeelding
lisette
Enthousiast
Enthousiast

28 sep 2006, 11:31

Berthil schreef:
Mini Poeper schreef:Die zwarte dingetjes zijn als het goed is de lampjes...
Heb je er ook draadjes bij gekregen?
Berthil schreef:...de Amerikaanse verlichting er bij te bestellen en aan te sluiten. Die kwamen helaas zonder stekkertjes dus daar heb ik zelf wat moeten verzinnen met oude computeronderdelen :)
Dat weet ik, ik heb ze met lampjes besteld. Ik vroeg me alleen af of de sidemarker die we nog krijgen van Jonkers ook met lampjes zijn. Er zaten geen stekkertjes bij dus ook geen draadjes.
Volgens mij zijn die van Jonkers met draadjes etc, maar zijn de achterste ook oranje i.p.v. rood.
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 sep 2006, 12:26

Ik heb ook een aero pakketje besteld bij Jonkers, en vroeg me nu af wanneer die sidemarkers bij hun binnen komen - heb je daar al iets over gehoord? En zitten die plastic inserts voor de voorbumper er dan ook bij?

Ik ook benieuwd wat voor verf je gebruikt hebt voor achter de grill van de voorbumper.. dat wil ik ook doen - is een beter gezicht als het allemaal klaar is.

Die achter bumper van jou ziet er trouwens wel heel gaaf uit, en doordat ie zwart gespoten is zie je de kleine foutjes haast niet... als je iets zelf doet weet je altijd precies waar klein foutjes zitten, maar een ander ziet dat niet gauw hoor.

Gr,

Matt
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2006, 13:19

Moet je die zwarte inserts er in lijmen of kun je die ook klikken netzoals de rest van de onderdelen ??

Ziet er leuk uit berthil! Nu nog de montage! 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 sep 2006, 14:04

MiniMatt schreef:Ik heb ook een aero pakketje besteld bij Jonkers, en vroeg me nu af wanneer die sidemarkers bij hun binnen komen - heb je daar al iets over gehoord? En zitten die plastic inserts voor de voorbumper er dan ook bij?
Ik ook benieuwd wat voor verf je gebruikt hebt voor achter de grill van de voorbumper.
Ik weet ook niet wanneer de sidemarkers komen van Jonkers, dus ik heb ze maar besteld met verlichting. Achteraf de verlichting er in zetten is veel werk omdat dan of de bumper er weer af moet, of de hele wielkast lost. Ik heb net nog naar de dealer gebeld, die kan geen aparte draad en stekkers vinden voor de Nederlandse markt (alleen voor de Koreaanse en die kan hij niet bestellen). Lijkt er op dat deze stekkers dus aan de Amerikaanse kabelboom zitten.
De plastic inserts krijg je niet van Jonkers.
Ik heb gewoon zwarte 'Terosol' gebruikt, dat is een flexibele zwarte coating die goed hecht op kunststof zonder primer en flexibel blijft zodat er ook eens een steentje tegenaan kan komen. Dit spul is wat minder glad dan het gespoten zwart op de Aero Kit.
kwiebje schreef:Moet je die zwarte inserts er in lijmen of kun je die ook klikken net zoals de rest van de onderdelen ??
Die komen kant en klaar met de lijm er al op. Het zijn voorgevormde plastic plaatjes die je er zo op kunt plakken.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 sep 2006, 14:19

Tijdens het bezoek in Oxford leek het toch dat alle kabelbomen hetzelfde waren en alles al voorbedraad is onafhankelijk van je opties. Zouden ze dan toch 2 of meerdere sets hebben?
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 sep 2006, 14:29

Dat zal dan wel, ze hebben toch ook al het stuur links en rechts en die worden ook door elkaar gemaakt dus niet alles is hetzelfde? Ik had er b.v. ook niet de bedrading voor het alarm in liggen. In Amerika zit de zijverlichting er standaard op en dat is na Engeland de grootste markt, daar hebben ze denk ik wel een aparte kabelboom voor. Lijkt er op dat ook de kabelboom per auto genummers is zodat deze past bij alle opties e.d.
Het was dus niet zo maar achteloos even een zak met kabels pakken zoals we in de fabriek hebben gezien :)
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2006, 14:35

Heb in Oxford wel geen een amerikaans model gezien. Zouden die aanpassingen niet pas in Amerika worden aangebracht?

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 sep 2006, 18:33

Zou ook zomaar kunnen :)

Foto's van de gemonteerde bumper. In het echt ziet het er veel beter uit, dan zijn de gaatjes nog goed te herkennen. De bumper raakt de Milltek uitlaat maar ik heb geen gerammel en ik ruik (nog) geen verbrand plastic :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2006, 18:41

Berthil schreef:Foto's van de gemonteerde bumper. In het echt ziet het er veel beter uit, dan zijn de gaatjes nog goed te herkennen. De bumper raakt de Milltek uitlaat maar ik heb geen gerammel en ik ruik (nog) geen verbrand plastic :)
Alle respect, perfect werk :-))
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2006, 18:48

Ziet er echt heeeeellll goed uit Berthil 8) 8) 8) :P :P :P
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

28 sep 2006, 18:59

Wauw zeg wat een top werk zeg. Ik vind het er super super mooi uitzien zeg. Echt ik vind het mega mooi. :shock: :shock:
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2006, 19:03

Berthil schreef: Omdat ik gaatjes in de achterbumper heb geboord keek je ook zo op het zilverkleurige hitteschild door de gaatjes, het hitteschild heb ik aan de achterkant ook nog zwart moeten spuiten.
Wint schreef:Ik heb nog eens over dat gaas verhaal nagedacht.... (ik weet het het viel niet mee), maar ik denk dat de bedenker van die Aero Kit daar niks voor niks een sticker heeft geplakt.
Is het niet zo dat als je er gaas in zou maken, dat je tegen een (lelijk) hitteschilt aan zit te kijken van je uilaat?

:O
Tja, ik was er ook al bang voor, daarom heb ik toch maar afgezien van het gaatjes boren....
Al met al, staat super vet! 8) (shakeit)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 sep 2006, 19:21

Ziet er te gek uit! :D En je ziet idd niet dat de gaatjes niet allemaal recht zijn - zo had het gewoon standaard moeten zijn. De hitteschild zwart maken heeft er goed voor gezorgd dat ie niet opvalt. ik moet eens kijken of ik het straks wel aandurf om mijn achter bumper te slopen...

Terug naar “Show your ride”