Beste allemaal,
Vanmorgen met de mini naar de garage geweest om mijn remblokken (achter) te laten vervangen. Ook de sensor is vernieuwd. Maar nu blijft het lampje, wat aangeeft dat de remmen nagekeken moeten worden, branden. Ze hebben hem uitgelezen en niks kunnen vinden. Ook sensor verwisseld om te kijken of het daar mis zat, maar ook geen resultaat.
Iemand een idee?
Alvast hartelijk dank!
Groet, Aad
Probleem met remmen
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
misschien de voor remblokken? of even paar minuten de accu loskoppelen?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
mooi!
hoe is het opgelost dan? vanzelf, of door de accu los te koppelen?

hoe is het opgelost dan? vanzelf, of door de accu los te koppelen?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Marcel-E
- 4 op een rij!
Bericht
Schijfrem lampje blijft branden na vervangen blokken
Misschien is dit vloeken in de kerk......maar ik heb vandaag onze mini APK laten keuren incl. kleine beurt bij een niet BMW/Mini garage. Het indicatielampje voor schijfremblokken controle begon vorige week te branden.
Nu hebben ze vandaag de blokken vervangen maar het lampje brand nog steeds, de desbetreffende monteur is een kennis die al jaren alle auto's uit onze familie in onderhoud heeft. Hij gaf aan de reden dat het lampje blijft branden niet te hebben gevonden. Ook heeft hij de interval die afteld tot de volgende beurd niet gereset, deze optie heb ik via het forum al gevonden en zal ik morgen proberen.
Is er iemand die dit ook bij de hand heeft gehad?
Tips en trucks zijn welkom.
Groet. Marcel
Nu hebben ze vandaag de blokken vervangen maar het lampje brand nog steeds, de desbetreffende monteur is een kennis die al jaren alle auto's uit onze familie in onderhoud heeft. Hij gaf aan de reden dat het lampje blijft branden niet te hebben gevonden. Ook heeft hij de interval die afteld tot de volgende beurd niet gereset, deze optie heb ik via het forum al gevonden en zal ik morgen proberen.
Is er iemand die dit ook bij de hand heeft gehad?
Tips en trucks zijn welkom.
Groet. Marcel
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Marcel,
Waarschijnlijk schuurt de kabel van de remblokindicatie ergens tegen massa aan.
Hierdoor gaat het lampje branden.
Dus even goed de bekabeling controleren.
Waarschijnlijk schuurt de kabel van de remblokindicatie ergens tegen massa aan.
Hierdoor gaat het lampje branden.
Dus even goed de bekabeling controleren.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kabel moet ook vervangen worden voor zover ik me kan herinneren.
De meeste slijtage indicatoren werken met een draadje wat bij voldoende slijtage tegen de schijf komt en dan dus massa maakt en bv lampje gaat branden, maar BMW heeft een lus in de slijtage indicator die bij voldoende slijtage doorslijt hetgeen betekent dat als het zover is je de indicator moet vernieuwen.
De meeste slijtage indicatoren werken met een draadje wat bij voldoende slijtage tegen de schijf komt en dan dus massa maakt en bv lampje gaat branden, maar BMW heeft een lus in de slijtage indicator die bij voldoende slijtage doorslijt hetgeen betekent dat als het zover is je de indicator moet vernieuwen.
Laatst gewijzigd door ginoceros op 05 feb 2010, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors