Hallo, zal eerst maar eens even voorstellen, mijn Naam Ron, ben op deze site beland ( net als de meeste onder ons ) door de interresse voor een Mini ( in mijn geval doordat mijn dochter graag een Mini wil, onder het motto "wat is ie leuk he" ).
Na een zoektocht voor een knappe Mini ( ze heeft 10.000 euro te besteden ) blijkt dat de Mini behoorlijk aan de prijs is, je koopt voor hetzelfde geld een veel jongere ( moderne met een veel beter buwjaar ) auto, maar ja, het is geen Mini he.
Nadat we bij ( vrijdag ) bij Spenki zijn geweest, zijn we gisteren in Duitsland geweest ( waar mijn dochter er ook een paar geselecteerd had ) ze wil graag zo'n panoramadakje, dat maakt het toch weer wat moeilijker, tot zover onze zoektocht.
Ik heb een aantal van de clubgenoten een PM gestuurd, onder andere over de invoer in Nederland, en een kenteken ( zodat jezelf terug kan rijden). Ooit wel eens gedaan maar lang geleden, en werd toen ook geregeld door de autohandelaar in Duitsland. Maar tot op heden krijg ik maar van 1 iemand antwoordt ( de rest heeft misschien geen Mini meer, of geen problemen meer, dit immers ( voor de meeste ) de reden waardoor je op dit forum terecht komt. ( Wij ook )
Graag zou ik toch willen weten waar je op moet letten bij aankoop, de versnellingbak is een bekend probleem, dat het niet kilometer, of leeftijds gebonden is, is ook duidelijk, maar ik kom ook veel problemen tegen over het koelsysteem, van een gescheurd expansie vaatje, tot de duurdere thermostaathuis, ook stuurbekrachtigingspomp kom je veel tegen.
Zijn dit nu echte Mini kwaaltjes, of komt het weinig voor, of komt dit omdat er op een forum alleen maar klachten tegen komt.
Als alles naar wens is, heb je immers weinig te melden op de site ??
Nou tot zo ver onze vorderingen op onze zoektocht naar een Mini ( Cooper ) nee niet de S, die ligt ver boven budget.
Alle informatie, en kwaaltjes zijn bij ons welkom, natuurlijk zullen we ons melden als er een Mini gekocht is.
Hoop op een wat leuke, en bruikbare reacties.
Groeten Ron.
Mini kwaaltjes, waar op letten bijaankoop
- NaamRon
- One wheel wonder
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi Ron,
Het is wel een beetje leeftijds gebonden,Als je een facelift model koopt,van na 2004 dan zit er een andere versnellingsbak onder en die schijnt veel beter te zijn..
Succes met jullie zoektocht
Groetjes Daan
Het is wel een beetje leeftijds gebonden,Als je een facelift model koopt,van na 2004 dan zit er een andere versnellingsbak onder en die schijnt veel beter te zijn..
Succes met jullie zoektocht
Groetjes Daan
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hoi Ron, altijd leuk om een MINI te zoeken. Ik heb zelf een Cooper 2002 gehad. Deze was uit Duitsland geimporteerd en had 115.000 gelopen. Deze auto heeft nul problemen opgeleverd. Na een half jaar wilde ik echter meer en heb de auto ingeruild voor een S. Deze heb ik 2 jaar en 35.000 km gereden met 1 storing, het slangetje van de carterontluchting zooh vacuum. Dit is onder garantie verholpen.
Van de MINI hoor je inderdaad (weleens) de door jouw genoemde problemen. Dat is altijd vervelend, maar bij andere auto's komen soortgelijke zaken ook voor. Goed zoeken en voor aankoop deze zaken controleren kan wellicht onheil verkomen, al weet je dat natuurlijk nooit zeker. Veel plezier met zoeken en straks met de MINI
Groet.
Van de MINI hoor je inderdaad (weleens) de door jouw genoemde problemen. Dat is altijd vervelend, maar bij andere auto's komen soortgelijke zaken ook voor. Goed zoeken en voor aankoop deze zaken controleren kan wellicht onheil verkomen, al weet je dat natuurlijk nooit zeker. Veel plezier met zoeken en straks met de MINI

- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- NaamRon
- One wheel wonder
Bericht
Hallo, bedankt tot zover, de rode Mini zit helaas geen dakje in, en is rood
( de auto is voor mijn dochter, en vrouwen zijn wat lastiger met hun keus in dat soort dingen ) ik begin ook het virus een beetje te krijgen, ze zijn leuk, maar wel ( vergeleken met andere auto's ) duur.
Verder is het budget niet hoger dan 1 uit de bouwjaren 2002/2003, ook in duitsland ( BPM meegerekend ) zit je in die bouwjaren.
Ben het er wel mee eens dat inderdaad op het forum alleen de slechte dingen altijd staan, als je geen problemen heb, zit je over het algemeen, niet in deze hoek op de site.
Maar kwaaltjes en tips om te kopen, zijn van harte welkom.
( de auto is voor mijn dochter, en vrouwen zijn wat lastiger met hun keus in dat soort dingen ) ik begin ook het virus een beetje te krijgen, ze zijn leuk, maar wel ( vergeleken met andere auto's ) duur.
Verder is het budget niet hoger dan 1 uit de bouwjaren 2002/2003, ook in duitsland ( BPM meegerekend ) zit je in die bouwjaren.
Ben het er wel mee eens dat inderdaad op het forum alleen de slechte dingen altijd staan, als je geen problemen heb, zit je over het algemeen, niet in deze hoek op de site.
Maar kwaaltjes en tips om te kopen, zijn van harte welkom.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ik merk dat je al aardig hebt ingelezen
- stuurbekrachtigingspomp (vooral 2001-2003 modellen)
- thermostaathuis (alle 2001-2006 modellen)
- versnellingsbak (2001-2004 modellen (pre-facelift))
- voorruit snel gebarsten (alle minis)
Een leuke mini one of cooper is tegenwoordig voor dit budget wel te vinden. Een facelift model (2005+) zal nog niet echt te vinden zijn. Vraag of de auto al eens reparaties heeft gehad, want als het thermostaathuis al eens vervangen is, lijkt de kans mij bijzonder klein dat hetzelfde nog eens voorkomt (zelfde voor de versnellingsbak van de pre-facelift). (heb ik althans nog niet eerder gehoord)
Ik ken al heel veel mensen die de thermostaathuis-lekkage hebben gehad (zowel bij mijn 1e als mijn 2e mini is dit gerepareerd). Dat is dus echt een miniprobleem. De stuurbekrachtiging is vooral aan de orde geweest bij de eerste series (dus de serie waarbinnen jouw budget nu valt) in mijn optiek.
- stuurbekrachtigingspomp (vooral 2001-2003 modellen)
- thermostaathuis (alle 2001-2006 modellen)
- versnellingsbak (2001-2004 modellen (pre-facelift))
- voorruit snel gebarsten (alle minis)
Een leuke mini one of cooper is tegenwoordig voor dit budget wel te vinden. Een facelift model (2005+) zal nog niet echt te vinden zijn. Vraag of de auto al eens reparaties heeft gehad, want als het thermostaathuis al eens vervangen is, lijkt de kans mij bijzonder klein dat hetzelfde nog eens voorkomt (zelfde voor de versnellingsbak van de pre-facelift). (heb ik althans nog niet eerder gehoord)
Ik ken al heel veel mensen die de thermostaathuis-lekkage hebben gehad (zowel bij mijn 1e als mijn 2e mini is dit gerepareerd). Dat is dus echt een miniprobleem. De stuurbekrachtiging is vooral aan de orde geweest bij de eerste series (dus de serie waarbinnen jouw budget nu valt) in mijn optiek.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- NaamRon
- One wheel wonder
Bericht
Hallo, ik heb mij inderdaad aardig op de hoogte gesteld van de eventuele zwakke punten, nu nog een Mini.
Ben afgelopen vrijdag bij Spenki geweest, en zaterdag naar duitsland, waar mijn dochter er ook 4 geselcteerd had ( via de bekende sites) tot op heden niets gekocht (helaas) De auto is voor mijn dochter, en ze wil graag een panoramadakje, en klimaatbeheersing, en dan nog een cooper, dit in verband met de bekleding, er zijn dus nogal wat eisen, en maakt het zoeken wat moeizamer.
Maar we zoeken verder, er is verder geen haast bij.
Hoop nog op wat nuttige tips/informatie.
Verder iedereen een goede kerst, en een goed uiteinde.
Ben afgelopen vrijdag bij Spenki geweest, en zaterdag naar duitsland, waar mijn dochter er ook 4 geselcteerd had ( via de bekende sites) tot op heden niets gekocht (helaas) De auto is voor mijn dochter, en ze wil graag een panoramadakje, en klimaatbeheersing, en dan nog een cooper, dit in verband met de bekleding, er zijn dus nogal wat eisen, en maakt het zoeken wat moeizamer.
Maar we zoeken verder, er is verder geen haast bij.
Hoop nog op wat nuttige tips/informatie.
Verder iedereen een goede kerst, en een goed uiteinde.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
duur... is een relatief begrip
Op mijn BMW heb ik op jaarbasis kosten/afschrijving gehad waar een goedkope Kia niet tegenop kan!
Dat het eerste model door BMW is overgenomen van Rover en voor de releas nog door de duitsers is aangepakt ben ik erg blij om. En tja, omdat het dan een semi BMW wordt, wordt de auto ook duurder. Tegelijkertijd wordt de afgschrijving wel minder.
Het nieuwe model is wel een geheel echte BMW, sterker nog. Van dit model komt er een model in de vorm van een BMW.
Op mijn BMW heb ik op jaarbasis kosten/afschrijving gehad waar een goedkope Kia niet tegenop kan!
Dat het eerste model door BMW is overgenomen van Rover en voor de releas nog door de duitsers is aangepakt ben ik erg blij om. En tja, omdat het dan een semi BMW wordt, wordt de auto ook duurder. Tegelijkertijd wordt de afgschrijving wel minder.
Het nieuwe model is wel een geheel echte BMW, sterker nog. Van dit model komt er een model in de vorm van een BMW.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- NaamRon
- One wheel wonder
Bericht
Misschien is "duur"inderdaad een relatief begrip, je krijgt er ook weer veel voor terug, bij verkoop.
Ja, misschien is het iets te hoog gegrepen, alhoewel, zie de link die ik heb gekeregen (marktlaats) lijkt er ook goed uit te zien.
Dat ze keuzes moet gaan maken, lijkt toch steeds dichterbij te komen.
Spenki heeft ook een mooie staan, maar heeft geen klimaatbeheersing (jammer genoeg) is wel even duurder, maar heeft ook meer opties, en is een cooper.
Mushrop bedankt, hij was ons nog niet opgevallen.
Ja, misschien is het iets te hoog gegrepen, alhoewel, zie de link die ik heb gekeregen (marktlaats) lijkt er ook goed uit te zien.
Dat ze keuzes moet gaan maken, lijkt toch steeds dichterbij te komen.
Spenki heeft ook een mooie staan, maar heeft geen klimaatbeheersing (jammer genoeg) is wel even duurder, maar heeft ook meer opties, en is een cooper.
Mushrop bedankt, hij was ons nog niet opgevallen.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
klopt Joris, je kan beter wat langer zoeken naar de auto die je helemaal naar je zin is, dan dat je consessies doet. Geduld, goed zoeken en dan moet het goed komen. Misschien kan Spenki z'n ogen voor je open houden in Dld. Succes in ieder geval.
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Kijk dit is de Mini Cooper van Spenki:
Bj 10-2002 en met ca 105.000 km
Airco
dus geen climatcontrol
Panoramadak
Volleder zwart
Stoelverwarming
Cruisecontrol